2023-10-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Allt från några dagar till några veckor till några månader.
Vad konstig influensa du haft. Jag har bara haft liknande de dagar jag var som värst sjuk i infuensa.
Citera
2023-10-05, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vad konstig influensa du haft. Jag har bara haft liknande de dagar jag var som värst sjuk i infuensa.
Som sagt det var allmän kännedom för 50-60 år sedan.
Citera
2023-10-05, 21:26
Medlem
Citat:
Som sagt det var allmän kännedom för 50-60 år sedan.
Dagar, inte veckor.
Och definitivt inte månader.
Citera
2023-10-05, 22:04
Bannlyst
Citat:
Dagar, inte veckor.
Och definitivt inte månader.
Så var det i alla fall i Småland på 60-talet.
Citera
2023-10-06, 14:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
Den ovanliga sjukdomen kanske är vaccineringen?
Går inte att påvisa någon kausalitet för någonting iom att man massvaccinerade "alla" så snabbt det bara gick.

De som gått ut i media och berättat om sin långtidscovid har alla jag sett varit vaccinerade (vilket i sig säger något om vaccinets effektivitet)..
Varför massvaccinerar man befolkningarna med ett ineffektivt vaccin insyltad i lögner om det inte ligger någon sorts komplott bakom? Varför köpte länderna in dessa utan att verifiera att de fungerade?

Säger varken bu eller bä om huruvida covid existerar, men det var ju definitivt hypat långt bortom vad som är förståndigt.
Covid hade förekommit i ett år innan vaccinerna började användas så nog existerade sjukan i sig.
Citera
2023-10-07, 22:34
Medlem
Citat:
Hur gammal är du?
När jag var ung så hörde det till att man förlorade lukt och smak när man fick influensa, det visste alla.

Kommer du från en parallell dimension? Jag hade ofta feber, kräktes och var sjuk på alla möjliga sätt när jag var barn. Förlorade dock aldrig lukt eller smak och inget jag hörde om från någon annan heller...

Jag har inte i vuxen ålder heller förlorat lukt och smak i samband med influensa eller förkylning. Under Covid har jag dock hört från folk som gjort det vilket var första gången. Även att det togs upp här på Flashback
Citera
2023-10-07, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Kommer du från en parallell dimension? Jag hade ofta feber, kräktes och var sjuk på alla möjliga sätt när jag var barn. Förlorade dock aldrig lukt eller smak och inget jag hörde om från någon annan heller...

Jag har inte i vuxen ålder heller förlorat lukt och smak i samband med influensa eller förkylning. Under Covid har jag dock hört från folk som gjort det vilket var första gången. Även att det togs upp här på Flashback
Du är väl för ung. På 60-talet tappade varenda jäkel lukt o smak när man hade flunsan.
Och alla hade halsfluss. Alla.

Mässlingen var inte heller nåt konstigt, alla ungar hade den.
Citera
2023-10-07, 22:57
Medlem
Citat:
Du är väl för ung. På 60-talet tappade varenda jäkel lukt o smak när man hade flunsan.
Och alla hade halsfluss. Alla.

Mässlingen var inte heller nåt konstigt, alla ungar hade den.

Möjligt att du levde i någon sorts primitiv miljö i en svunnen urtid. Jag är något yngre så har kanske missat detta...

I modern tid är dock längre period av att folk under vanligt förekommande sjukdom helt förlorar lukt och smak inte vanligt. Inte heller att denna effekt för vissa pågår en lång tid. En del har ju ännu inte återfått lukt och smak efter 1+ år...

Inget som jag har upplevt, träffat på eller hört om i nämnvärd grad eller alls i samband med vanlig influensa och förkylning.
Citera
2023-10-08, 06:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Möjligt att du levde i någon sorts primitiv miljö i en svunnen urtid. Jag är något yngre så har kanske missat detta...

I modern tid är dock längre period av att folk under vanligt förekommande sjukdom helt förlorar lukt och smak inte vanligt. Inte heller att denna effekt för vissa pågår en lång tid. En del har ju ännu inte återfått lukt och smak efter 1+ år...

Inget som jag har upplevt, träffat på eller hört om i nämnvärd grad eller alls i samband med vanlig influensa och förkylning.
Jag tror jag måste förtydliga vad jag menar.
Jag tror att folk blev sjuka i covid, men att farligheten överdrevs.
Citera
2023-10-08, 17:28
Medlem
Citat:
Jag tror jag måste förtydliga vad jag menar.
Jag tror att folk blev sjuka i covid, men att farligheten överdrevs.
En del, märkte knapp av den.
En annan del, som vanlig förkylning/influenssa.
En del andra, som en riktigt rejäl influenssa.
En mindre del, lite mindre sjukhusvård.
En mindre del, intensiven.
Och mindre del, som dog av den.

Andelen av de som behövde sjukhusvård eller intensiven, var tillräckligt för att överbelasta vården.
De allra närmast mig, de har sluppit undan lindrigare.
Men bara lite längre bort, sjukhusbesök och till och med dödsfall.
Orsakat av viruset. Inte av vaccinet.
Citera
2023-10-08, 17:40
Bannlyst
Citat:
En del, märkte knapp av den.
En annan del, som vanlig förkylning/influenssa.
En del andra, som en riktigt rejäl influenssa.
En mindre del, lite mindre sjukhusvård.
En mindre del, intensiven.
Och mindre del, som dog av den.

Andelen av de som behövde sjukhusvård eller intensiven, var tillräckligt för att överbelasta vården.
De allra närmast mig, de har sluppit undan lindrigare.
Men bara lite längre bort, sjukhusbesök och till och med dödsfall.
Orsakat av viruset. Inte av vaccinet.
Jag vet inte om fler dog av covid än av "vanlig" influensa, men jag vet att det var viktigt att folk inte fick ivermektin utskrivet.
Varför?
Citera
2023-10-08, 17:54
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag vet inte om fler dog av covid än av "vanlig" influensa, men jag vet att det var viktigt att folk inte fick ivermektin utskrivet.
Varför?
Brukar inte vara så mycket överbelastning på sjukvården vid en vanlig säsongsinfluensa som det var 2020 så tror nog att Covid var värre faktiskt.
Influensa brukar inte orsaka sådan överbelastning om vi pratar vanlig säsongsinfluensa och inte spanska sjukan, asiaten osv.
Ivermektin vet jag dock inte så mycket om.
Senast redigerad av Jonas1968 2023-10-08 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in