2023-10-07, 22:32
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Finns väl ingenstans som de kan lämna.
Kommer bli det största krigsbrottet sen 2:a världskriget om de mördar 2 miljoner civila.

varningen gäller antagligen staden gaza, inte hela regionen. de får väl tälta i syd. araber är ju i grunden ett nomadfolk så lite tillbaka till rötterna. det gör dom säkert gott
Citera
2023-10-07, 22:32
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Enligt vem?
Enligt dom som är emot Israel. Israel har enormt politiskt inflytande över EU och USA.
Citera
2023-10-07, 22:33
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Vi poppar popcorn och ser fram emot både Rysslands Irans,Orbans och Palestinas undergång.

Orbans undergång? Vad har Orban med detta att göra? Eller vilken Orban menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vad är en legitim nation?

Allting handlar förstås om koncensus, därav yttrar jag min åsikt för att visa var jag står i frågan.
Men i det här fallet beror det givetvis på att de stulit landet i relativt modern tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Alltså, allt är en bevis fråga. Du kan dock inte hävda att avrättningar på civila bilister är militära mål, eller hur?

Du kan inte hävda att palestinska barn är militära mål.
Citera
2023-10-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Så om Hamas bombade israeliska bostadshus från luften med hundratals civila döda så vore det inte terrorism?

9/11 var då inte heller terrorism eftersom attacken kom från luften.

Inom den internationella rätten brukar man skilja på civila mål och militära mål. Civila kan dö när man angriper militära mål men det betyder inte att syftet med operationen är att döda civila.

Med det sagt är det nu väldigt uppenbart att Israel har varit alldeles för snälla när det gäller araberna. Om det ska bli någon långsiktig lösning på frågan så behöver det ske en ordentlig rensning i Gaza och dess invånare behöver omlokaliseras till Syrien, Irak, Jordanien och liknande stater. Terrorister och potentiella terrorister behöver dödas direkt i förebyggande syfte.
Citera
2023-10-07, 22:35
Medlem
Jahopp, då är vi igång med de sedvanliga krigandet i Mellanöstern ännu en gång, dags för Europa att förbereda sig på ytterligare flyktingströmmar antar jag.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
de menar väl gaza city, inte hela gazaremsan
OK, då är jag med. Lite usel på geografin där, måste jag medge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Palestinierna har väl inte tillgång till moderna vapen, Iran har ju försökt leverera till palestinierna men har inte varit möjligt.

Det är redan bekräftat att det använt pansarbrytande iranska vapen och manpads.
Citera
2023-10-07, 22:37
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Finns väl ingenstans som de kan lämna.
Kommer bli det största krigsbrottet sen 2:a världskriget om de mördar 2 miljoner civila.

Om ett knippe Hamas soldater kan forcera gränsen mot Israel och ta sig in så kan 2 miljoner Palestiner som gör en NaRuTo löpning mot gränsen mot Egypten knappast hållas tillbaka.

Arabvärlden har ju vurmat så mycket för Palestinierna. Nu blir de upp till dem att ta hand om dem.

Hit ska de inte.
Citera
2023-10-07, 22:37
Medlem
Vad är målet med Israels övertagande av mark?

Vill de mixa sig med palestinier eller vad vill de åstadkomma?
Citera
2023-10-07, 22:38
Medlem
Israeliska regeringen kommer känna ett stort tryck att agera som svar på Hamas terror. Hittills verkar man visst på stor återhållsamhet. De som härbärgerar terroristerna - ledarna är inte i Gaza - kan dock knappast känna sig säkra. Om några veckor kommer Israel ha återställt lugnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in