2023-10-06, 16:13
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka86
När och hur fick du det? Är det ett plug in? (är plus kund)
Gick in och tittade nu och om jag bara aktiverar alla pryttlarna under Settings så hade jag också tillgång.

Men helvete vad petig den är med att inte göra något som kan vara eller uppfattas som sexigt eller dyl. Tog fan en kvart bara att övertala den att en av tjejerna på bilden skulle ha större bröst än vad den föreslog. Dessutom envisades den med att göra om en av tre tjejer på bilden jag arbetade med till en feminin karl på var femte genererad bild eller så.

Den har inte heller något vidare ”minne” från tidigare instruktioner eller bilder den genererat.

Men lite kul och om man inte ska göra något som har med människor att göra så funkar den säkert hyfsat.
Citera
2023-10-06, 20:01
Medlem
Saltkungens avatar
Sam Altman (OpenAI CEO) på Joe Rogans podcast, ska bli intressant..
Citera
2023-10-06, 21:35
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Det är faktiskt inte omöjligt när människan kommer alltid vara en referens-punk till alla funktioner. Men det kommer finnas mycket stora som jag har nämnt, begränsningar när det kommer till svag vs stark

Så är det, människan är självklart det ultimata målet att kunna matcha, vilket ingen AI överhuvudtaget är i närheten av idag.
AGI inkluderar inga begränsningar utan innebär helt enkelt att en AI kan matcha en människa på samtliga uppgifter som ges.
Citera
2023-10-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Gick in och tittade nu och om jag bara aktiverar alla pryttlarna under Settings så hade jag också tillgång.

Men helvete vad petig den är med att inte göra något som kan vara eller uppfattas som sexigt eller dyl. Tog fan en kvart bara att övertala den att en av tjejerna på bilden skulle ha större bröst än vad den föreslog. Dessutom envisades den med att göra om en av tre tjejer på bilden jag arbetade med till en feminin karl på var femte genererad bild eller så.

Den har inte heller något vidare ”minne” från tidigare instruktioner eller bilder den genererat.

Men lite kul och om man inte ska göra något som har med människor att göra så funkar den säkert hyfsat.

Haha, har inte fått tillgång än så de kanske rullar ut den stegvis till plus användarna...
Citera
2023-10-07, 11:24
Medlem
Chatgpt-V verkar inte riktigt finnas via openai ännu, men som sagt så finns DALL-E 3 tillgänglig. Dock så finns det möjlighet att ladda upp bilder till bing chat.

Min gissning är att Chatgpt-V är lite så där fortfarande, och den kunde tolka lite bilder med text, men den klarade inte att göra det helt bra med en bild med bara text, som jag testade. So om Chatgpt-V släpps kanske den kommer i super beta version först....
Citera
2023-10-07, 11:55
Medlem
G.Brockmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Sam Altman (OpenAI CEO) på Joe Rogans podcast, ska bli intressant..
Lyssnade på det. Men inga saftiga nyheter kring ChatGPT kom fram. Modell ChatGPT-4.5 låg tydligen och väntade på att bli släppt. Och jag uppfattade det från Sam Altman som något annat än code interpreter/advanced data analysis, som vissa hävdar, i praktiken, redan är ChatGPT-4.5.

Var andra gången jag lyssnade på ett full avsnitt med Rogan. Första var då Elon Musk blev intervjuad. Och jag ska erkänna att Rogan verkade vettig och ställde mycket viktiga frågor emellanåt. Han är inget geni precis, men vem bryr sig sålänge som han kan inspirera och få lyssnarna att börja reflektera över riktigt viktiga saker; som vad det skulle innebära om AI fick styra över all politik, eller vad det innebär för mänskligheten, i stort, om AI kan reglera samt förändra vår biofysiska verklighet. (Vilket de båda gick in på i detta avsnitt.)
Senast redigerad av G.Brockman 2023-10-07 kl. 11:58.
Citera
2023-10-07, 16:20
Medlem
G.Brockmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Rykten i svang om att Open AI har uppnått AGI. Orkar inte förklara hela historien men om ni följer den här länken så kommer ni till en video som på 11 minuter förklarar allting från början till slut.

Investigations into the alleged AI-insider, Jimmy Apples
Rolig på riktigt den där AI Notkilleveryoneism Memes. Jimmy Apples var det med tills han gick upp i rök. Skulle kunna tro det var Sam Altman´s andra jag om det inte var för det stora risktagandet.

Användaren FeltSteam på Reddit, som poppar upp efter 4 minuter i den ovannämnda videon, har jag följt en kort tid, men det går omöjligen att avgöra om det är Sam Altman eller inte. Dock nämnde Sam i Joe Rogan-avsnittet att han ibland tenderade att falla för lockelsen att använda sociala medier, och att han då kunde vara lite rävaktig. Så vem vet, FeltSteam är kanske han.
Citera
2023-10-07, 20:14
Medlem
GPT-4 är fortfarande värdelös på både logik och matematik. Gissningsvis har OpenAI uppnått AGI - Artificial General Idiotism.

https://chat.openai.com/share/98921af2-bb30-4432-b2b4-cabea878d53b
Citera
2023-10-07, 20:21
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
GPT-4 är fortfarande värdelös på både logik och matematik. Gissningsvis har OpenAI uppnått AGI - Artificial General Idiotism.

https://chat.openai.com/share/98921af2-bb30-4432-b2b4-cabea878d53b

Ingen skillnad av att använda Wolfram pluginen då?
Citera
2023-10-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ingen skillnad av att använda Wolfram pluginen då?

Nej ingen skillnad för den frågar inte ens wolfram.

https://chat.openai.com/share/81f3ad1c-8065-4fa0-a4a7-2c8aafabde7e

Modifierade custom instructions att tvinga den använda wolfram för att validera sin tankegång, den gör det knappt än då och kommer ändå inte fram till rätt svar, gav den ett giltigt svar i slutet som den i alla fall klarar bekräfta och förklara varför korrekt. (Och frågorna det ställer till wolfram är idiotiska så det gör knappast någon skillnad).

https://chat.openai.com/share/fd6db399-9b78-497d-9f7e-5d9213c2a9df
Senast redigerad av BeneathTheSurface 2023-10-07 kl. 20:58.
Citera
2023-10-07, 21:01
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Nej ingen skillnad för den frågar inte ens wolfram.

https://chat.openai.com/share/81f3ad1c-8065-4fa0-a4a7-2c8aafabde7e

Modifierade custom instructions att tvinga den använda wolfram för att validera sin tankegång, den gör det knappt än då och kommer ändå inte fram till rätt svar, gav den ett giltigt svar i slutet som den i alla fall klarar bekräfta och förklara varför korrekt.

https://chat.openai.com/share/fd6db399-9b78-497d-9f7e-5d9213c2a9df

Är bara att skriva /use wolfram plugin, i slutet. Kan inte den där sortens matematik så kan inte komma med någon vettig input. Men ja, den är inte någon matematiker.
Citera
2023-10-07, 21:54
Medlem
Citat:
Är bara att skriva /use wolfram plugin, i slutet. Kan inte den där sortens matematik så kan inte komma med någon vettig input. Men ja, den är inte någon matematiker.

Men det matematiska i detta är enbart förmågan att kunna avgöra om ett nummer kan divideras med 2 eller inte, för att avgöra om det är udda eller jämt, behövs knappast någon wolfram till det.

Det stora problemet är att ChatGPT inte fattar reglerna, trots man ger den alla de bästa förutsättningar som finns som tex LogicGPT prompten som enligt tester presterar 9 gånger bättre på resonemang än utan och ändå står den där gång på gång och tycker att ordet ”Nine” inte inne håller något E eller ”Forthy-One” inte innehåller något E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in