2023-10-07, 20:13
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Har du tittat på en karta? Vad tror du de hade fått för konsekvenser att släppa en sådan över Gaza?

Det beror lite på vilka laddningar Israel har. Är de taktiska eller strategiska.
En taktisk kan användas med markdetonation om vinden ligger rätt.

Strategiska rackare är no go som du säger.

Men det här är ett faktum man måste förhålla sig till:

Israel har nära inpå 1000st konventionella eldrör varav 900st är 155mm.
Givetvis kan inte alla flyttas till Gaza som operationsområde men om de känner att de vill levla Gaza så behöver de ju inte göra det med kärnvapen.

400 eldrör som drar 15 000 granater per dag i en vecka så räcker 6 dagar. Man behöver inte jobba på Sabbaten för att Gaza ska se ut som Bakhmut och 1.5 miljoner människor är på flykt i Egyptens öken.

Jag är just nu extremt förvånad över återhållsamheten. Men jag är även extremt säker på att vi kommer få se ett svar på dagens händelser som sträcker sig längre än att bomba ett par höghus.
Citera
2023-10-07, 20:13
Medlem
85% av fångar i Sverige är Muslimer.Nu måste vi börja använda min nya uppfinning Mus lim.Stoppa dom att få barn.
Citera
2023-10-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Men om de inte varit inlåsta i Gaza och under ständig ockupation och förtryck hade detta kanske aldrig hänt. Hade du inte velat ge tillbaka om jag gett mig på din familj/stad/land? Hade du bara tagit det som en god pojke och förespråkat dialog och fred? Jag vet att jag hade velat hämnas och ge tillbaka..

Ahaaaa, så det är Egyptens fel att de attackerar civila människor i Israel?
För du vet mycket väl om att även Egypten har gräns mot Gaza.
Eller, varför attackerar de inte Gaza?
Citera
Medlem
Nästan bara kvinnor verkar bli gisslan känns det som, militären som tagits verkar bli avrättade och sedan dragen på gatorna för att människor ska visa deras avsky genom att stampa på en död människa.

Alla kvinnor verkar bli bortförda bland annat i detta klipp;
https://t.me/work2873/133741

Så högt uppsatta / kvinnor blir gisslan medans soldater verkar bli dödade för att höja moralen bland uhm... vanliga 'civila' palestinier på gatorna.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Nytt försök. Centrala Malmö tidigare idag https://filebin.net/jzhx6h82lk03c0wz
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Vindunken alias Arga Andersson (AA och en hänvisning till anonyma alkoholister) eller bättre Magdalena Andersson, fd finans- o statsminister…

Hon väcktes yrvaken med blå läppar o svullet grisansikte o skriv lite att hon fördömde o så gick vindunken o la sig igen.

Nu är det upp till vår nye karismatiske, ståtlige, bredaxlade, internationelle, hyperintellektuelle statsman till världspolitiker att (statsministern alltså) att komma med ett utslagsgivande uttalande som hela världen väntar på

Ringde hon Jamal El-Haj för konsultation?
Citera
Medlem
5000 raketer och bara 150 döda israeler, det verkar bara ha varit en av dessa symboliska attacker, urusel utdelning på börsspråk
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Bara sanning och det som är uppenbart. Men sanningen svider - liksom värnandet om normal demokrati.

Det som är uppenbart är att Palestinierna försöker försvara sig. Vi har alltså ett land som bygger hem åt judar på ockuperat mark och slänger ut palestinierna. De som försvarar sig blir stämplade som terrorister.

Det är som att jag tar hem dig och du slänger ut mig och kallar det för ditt hem.
Det är så uppenbart att vi kommer se flera aktioner från Hamas, det här kmr aldrig ta slut så länge ockupanter inte lämnar området.
Citera
2023-10-07, 20:15
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Det jag inte förstår är hur inte Israel kunde veta om detta med så många inblandade?
Ja jag har vart klistrad vid tvn och datorn sen jag vakna imorse.

Det är väl en av mysterierna i allt detta. Israel har efter misslyckandet att tillräckligt tidigt förutse anfallet 1973 just satsat mycket på underrättelsetjänsten. Israel är ett geografiskt litet land och behöver all förvarning de kan få. Det som hänt idag lär nog diskuteras i decennier framöver och kan få betydande konsekvenser.

Ofta finns information och kunskaper någonstans, men bedömningar, delgivning och rätt slutsatser är en annan sak.
Citera
2023-10-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Japp. Hörde ett intressant ordspråk en gång som nog passar bra in idag. Starka människor bygger en grund för bra tider. Bra tider leder till svaga människor. Svaga människor leder till dåliga tider. Dåliga tider i sin tur bygger återigen upp starka människor. Runt och runt och runt.

Ja det är intressant att vi apor anser oss så extremt belästa och intelligenta men kan inte ens dra lärdom av saker som skett för mindre än 100 år sedan.

Ärligt talat så vet jag inte om förtjänar bättre heller..
Citera
2023-10-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cigarololx
Död IDF soldat blir utdragen ur en bil

https://t.me/work2873/133029

Fy fan vilka monster som trampar och slår den döda. Vem fan gör så!? Och sådana MENA orcher har vi miljontals nu.
Citera
2023-10-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Du verkar inte medveten om hur civila palestinier behandlas dagligen av israeliska styrkor.. bättre du kryper ner under din Sten igen.

Jag brukar kalla det öga för öga tand för tand.

Åh nej, en kränkt arab.... Behöver du näsduk?

Men skönt, då godkänner du att Israel kör "öga för öga tand för tand".
Perfekt! Då ska Israel bara döda runt 200+ terrorister, så är det sedan jämt 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in