2023-10-07, 19:32
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Hamas visade idag att de också kan utföra retaliations.
Nej. Hamas visade att dom, med Irans hjälp, kan utföra terrorattentat. Det visste vi redan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
De valde ju själva att blåsa liv i ett diffust land, som de inte tagit ansvar för på 2000-3000 år.
Detta land låg och ligger mitt bland araber som uttryckligen motsagt sig projektet.
Kunde bara bli gigantiska problem.
Vill man inte ha kaos, gör man inte som judarna gjorde på 1900-talet. Nu har skiten pågått i typ 80 år och kommer att pågå i 80 år till, minst.
Vill man inte ha islamister och diverse andra helknäppa araber som grannar, återskapar man inte Israel bland just dessa människor.
Judarna har sig själva att skylla.

Vi kan ju testa att ge tillbaka halva USA till ursprungsbefolkningen så får vi ser hur bra det går...
Eller så låter vi alla afroamerikaner återvända till Afrika och ger dem länder som har 2000-3000 år gamla gränser.

Tror du det blir bra?

Hela Israel-projektet är vansinnigt.

Hur någon trodde att det skulle funka är obegripligt.

Gick ju inte så bra i Europa för judarna heller pga nazister. Judarna är smarta och skapar mycket värde för mänskligheten. De måste få vara i fred.
Citera
Medlem
Åter igen visar fredens religion att de är mänsklighetens rövrens.
Dags att jämna Gaza med marken, ge civila 24 timmar på sig att dra.
Muslimer är mänsklighetens avskum, kidnappa civila kvinnor och barn för att använda i terrorsyfte, men det blir ju så när avkommorna är resultat av decennier av kusingifte, ser ju fan på små barn att de är inavlade med unibrow och tom blick.
Citera
2023-10-07, 19:33
Medlem
ichessys avatar
https://www.youtube.com/watch?v=8tIdCsMufIY

Gazaremsan kommer nu råka ut för ett fullskaligt krig, där många kommer dödas på båda sidor.
Israel har även kärnvapen och om Iran eller Jordanien skulle hota landet så kommer Israel försvara sig med alla medel.

Den här videon speglar krigen senaste 2000 år som skett över heliga landet:
https://www.youtube.com/watch?v=8tIdCsMufIY
Citera
2023-10-07, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Jo jo, men man kan ju hoppas att hon är mänsklig nog att känna vrede när civilister dör.

Narcissister lika henne har tyvörr inga mänskliga känslor.
Citera
2023-10-07, 19:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Massivt regn av raketer mot Tel Aviv just nu. Ska vara som svar på det bombade huset tidigare i Gaza.

https://x.com/wartranslated/status/1710708579814998421

Ja nu rapporteras det om flera stora träffar i Tel Aviv.
Citera
2023-10-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej. Hamas visade att dom, med Irans hjälp, kan utföra terrorattentat. Det visste vi redan.
Ja, för Iran är en terrorstat
Citera
2023-10-07, 19:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Jag har inget konto och kan inte se kommentarerna.

Hur ser kommentarsfältet ut?

Magdalena A skrev bl.a. att Israel har all rätt att försvara sig, så många kommentarer går ut på att även palestinierna har rätt att försvara sig. Flera uttrycker att Magdalena A ägnar sig åt hyckleri.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns ju en anledning till att de har emigrerat dit. Det finns faktiskt inte så många judar kvar i Ryssland. Prigozhin var en av dessa. Jag tror dock inte att det har särskilt positiva effekter på Israels relation med Ryssland. Sverige har ju inte särskilt goda relationer med Iran, Afghanistan eller Syrien trots att många har kommit hit från dessa länder.

Ja, i väldigt många fall är det såklart så. Men man har ju ganska många rika ryssar som flyttat till Israel, ungefär som situationen i östra delarna av Cypern. Ryssland är ett skitland, men man vill nog inte stöta sig med vissa grupper i onödan.
Citera
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Vad konstigt att lampan var släckt för så många raketer att passera imorse ??
Givetvis kommer några raketer att undgå att bli nerskjutna. Iron Dome täcker inte hela Israel. Det finns givetvis samhällen som inte har samma skydd.

Inget luftvärnssystem är 100% effektivt. Iron Dome har en effektivitet på omkring 90%, vilket är extremt högt. Det är troligen det bästa luftvärnet i världen.

Tydligen har Hamas avfyrat 5000 raketer. Men att de avfyrats innebär inte att de träffar nånting. De där raketerna är helt utan styrsel. En del faller ner i Hamas område, de flesta faller ner ute i öknen. Men givetvis träffar några, och några slinker genom. När stora sprängladdningar exploderar i tätbebyggda områden är det stor risk att invånarna dödas eller skadas.
Citera
2023-10-07, 19:36
Medlem
För mig finns det i princip bara ett perspektiv som är viktigt i den här konflikten där det är ett evigt bråkande om vem som har rätt till vad och vem som egentligen gjort mest fel. Det är: vad vill jag och det flesta andra ha mer av i världen? Och då är svaret enkelt: jag vill att jorden så långt som möjligt ska täckas av områden/länder där ”frihet och demokrati” råder. Där det finns omsorg och respekt för varandra och naturen. Där utveckling och kunskap uppskattas. Där även någon som inte har mycket pengar från början kan skapa ett bra liv för sig själv och sin familj.

Tyvärr finns det inte så många sådana länder i världen. Den mesta ytan upptas av vad en viss person kallar ”shithole countries”. Och han har helt rätt i den beskrivningen. För vem vill i ärlighetens namn bo i några av de andra länderna i regionen; Egypten, Syrien, Libanon, Jordanien, etc? Och då menar jag inte som någon rik oljesheik som säkert har ett fantastiskt liv. Utan som en helt vanlig knegare. Ingen av alla som skriver i den här tråden skulle vara särskilt sugen på att bo i Jordanien och vara en fattig lantbrukare som på allvar måste överväga att sälja sin 10-åriga dotter för att få mat på bordet till övriga familjen. Nej, det finns bara ett land där som en vanlig person kan bo i och leva ett bra liv och det är Israel. Alltså stöttar jag Israel alla dagar i veckan. För det behövs fler områden som Israel i världen, inte färre. Att de lyckas upprätthålla sitt land i den regionen är ett jävla mirakel. Deras grannländer borde se till Israel för inspiration och tänka ”det där vill vi också bygga upp”, men istället gör de allt för att försöka utplåna dem från jordens yta. Det säger allt.
Citera
2023-10-07, 19:37
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Fasen vilka hoppingivande bilder att se dem palestinska chadsen dra judens kvinnor i håret som byrackor och stå med skorna på deras mäns döda kroppar.
Jag hatar blattar men här har dem min respekt.

De stavas det, särbarn.

Att du njuter av att se svartmusk dra kvinnor i håret och skända döda kroppar säger allt om dig.

De Palestinska "chadsen" bjöd upp till dans men när det här är över kommer de ångra att de lät Hamas hålla i taktpinnen. Några hundra döda israeler, många tusen döda "chads".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in