2023-10-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Praktiskt taget all ondska i världen utgår från Kreml. Så visst ligger Ryssland på något sätt bakom denna attack. Troligtvis genom Iran och Hezbollah.

Samtidigt just idag fyller Vladimir Putin år.
Rent sammanträffande eller?
Kan mycket väl ha varit en hyllning eller födelsedagsfyrverkeri om du vill till Tsar Putins ära.
Citera
2023-10-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja och 10.000 palestinier dör på kuppen så är det fortfarande en vinst..

Länka till denna infon 🤨
Citera
2023-10-07, 19:19
Medlem
Ammunakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu skulle Israel visst klippa elförsörjningen till Gaza.....

Det verkar dock inte ha hänt ännu.
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nu skulle Israel visst klippa elförsörjningen till Gaza.....

Kan stämma för live-feeden gick precis ner.
Citera
Medlem
tomatlarss avatar
sand negrerna är pågång igen. och tallibanerna vill vara med. https://twitter.com/visegrad24/status/1710682052427739648
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Nu är jag förvisso ingen expert men har inte Iran drönare? Iran sponsrar redan Hamas och hjälper dem med vapen osv. Känns mer troligt att Iran har med denna operation att göra. Känns så jävla långsökt att dra in Ryssland, som blivit en representat för världens ondska. Kan man dock få ihop den matematiken Ryssland + Hamas så kanske man kan få svennebanan att hata palestinier, billigt.
Iran är ju Rysslands närmaste allierade i Regionen tillsammans med Syrien. Om Iran ligger bakom så har de troligen fått grönt ljus från Kreml.
Ryssarna vill gärna ha en större konflikt i Mellanöstern som belastar USA och Ryssarna gillar inte Israel. USAs inflytande i regionen har minskat kraftigt på senare år och Ryssland tar över allt mer.
Citera
2023-10-07, 19:20
Medlem
Är det här bara en terrorattack eller nåt mer långvarigt? Verkar meningslöst med såna här små nålstick, varför går inte alla muslimer ihop och gör ett anfall?
Nästan som om något annat ligger bakom
Citera
2023-10-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Ja det finns inte en chans att de skulle få rulla på det där om de inte hade Hamas goda medgivande.
Men som bildunderrättelse så känns det just nu som att det är till mer nytta för Israel än för Hamas då man ibland ser lite väl mycket på feeden av Hamas verksamhet.

Svårt att se logiken som döljs av offerkoftan. Det är inte första gången direkt.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Nu har Magdalena Andersson fördömt Hamas attack på Israel. Källa: hennes instagramkonto.
Ska man skratta eller gråta åt hennes uttalande?
Citera
Medlem
Skulle inte förvåna mig om Israel passar på att försöka ta tillbaka hela Gaza ungefär som Zelensky till ta tillbaka Krim också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det enda jag egentligen undrar här är om Iran kan ha fått fått kärnvapen av Ryssland?
Det skulle vara helt sinnesjukt men det förändrar ju allt i så fall.

Det är det lilla logiska tankebana jag skulle kunna se bakom Hamas annars självdestruktiva beteende. Att de på högsta beslutsnivå vet att Iran got their 6 och det begränsar Israels möjligheter till att förinta Gaza.

Mänskligheten befinner sig i en extremt dålig sits globalt. Idealismen har tagit över och värderingar som empati och att trappa ner konflikter genom dialog är bortblåst. I slutändan så förlorar alla på det. Men folk har redan glömt bort andra världskriget. Vi har inte bara detta enorma problem eftersom vår planet också kräver omsorg som bygger på samförstånd.

Men vad ska man göra?

Jag misstänker att vi är i början på slutet för människosläktet. Vi har egentligen inte råd med att ödelägga länder genom krig och konflikter.
Citera
Medlem
Jag hoppas att det lugnar ner sig mot natten. Om det visar sig att Israel istället sätter fart med bombningar inatt så undrar man ju helt klart hur ”landet” palestina ser ut imorgon bitti.

Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Hur i helvete är det OT att länka till Zelenskys uttalande om Hamas anfall på Israel?

Modsen har ju spårat ur helt, blir säkert varnad igen även för detta inlägg.

Jag har reagerat lite på samma sak när jag letat efter inlägg som i mitt tycke är av intresse, men de går inte att finna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in