2023-10-07, 18:04
Medlem
Är självmord en av hypoteserna? Han saknade nog sin mamma oerhört mycket. Kanske han inte blev ordentligt omhändertagen efter sin mors död.
Citera
2023-10-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
I helvete heller.

Skulle givetvis kunna vara så att Henrik hamnat lite snett och inblandad i diverse affärer, drogförsäljning, kanske har han behållit något av vinsten, kanske har har sjabblat bort lite varor..
Jag tror man behöver gräva mer om Henke för att få fram ett motiv, han hade väl haft ett tjafs med Fabbe.
Kan självklart handla om helt andra saker också!
Citera
2023-10-07, 18:05
Medlem
Citat:
Jag skrev ju ordagrant i teorin att de försökt få upp honom men inte lyckats. De anhållna kan mycket väl redan ha vikt sig och erkänt vad som hänt.

Det är väldigt långsökt. Oavsett om de skulle hänt så hade dom ju omöjligt stashat sina grejer på samma plats för polisen kommer dyka upp där.
Jag kan ha helt fel absolut men det verkar väldigt långsökt.
Alla teorier är bra att det tas upp, vi alla kan vara helt ute och cykla. Som tidigare skrev, med dagens unga ska man inte bli förvånad om detta handlar om en skitsak, relationsdrama tillexempel då Henriks ex steph**** verkar ha ett finger i spelet men henne är de knäpptyst om. Likaså dem anhållnas föräldrar. Oavsett hur svårt det än är att uppfostra sina tonåringar så har man ett ansvar. Mina jaga mig dygnet runt när ja var som mest strulig.

Men dem verkar åtminstone haft en hel del strul med pojkarna annars hamnar du inte på ett hem. Been there done that när jag var ung. Antingen är de problem hemma eller så är man en rebell i familjen. Föräldrar har alltid ett ansvar hur jävla illa de än går.

De luktar snorvalpar som försökt sätta någon på plats. Kanske någon som vägrade vika sig...med lite hjälp av en liten tjej som var "sårad" eller ville leka allanballan.
Som sagt endast spekulationer.
Citera
2023-10-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Men det är nog inga övervakningsbilder?
Vad är källan till fotona när man ser två mörkt klädda personer sitta och röka vid bron då? En kamera uppenbarligen, men vem har satt upp den, och varför är den riktad ner vid sidan av brofästet?
Citera
Medlem
https://imageupload.io/ALseyHLyLgcPgwf

https://imageupload.io/aMls5fRpGcyiuI2

Länkarna visar kommentarer från BO på ex-flickvännens TikTok för 6 dagar sedan. Deras relation är minst sagt syrlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Är självmord en av hypoteserna? Han saknade nog sin mamma oerhört mycket. Kanske han inte blev ordentligt omhändertagen efter sin mors död.

Har tänkt på det väldigt mycket också. Det kan verkligen vara så att han gav upp efter uppbrottet med exet och folk började håna honom på sociala medier.
Fick den känslan efter att ha gått igenom hans konton. En väldigt ledsen liten grabb. Så jäkla tragiskt detta.
Citera
2023-10-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkulaihuvudet
Redigerat ber hemskt om ursäkt. Glöm mitt inlägg

Citat:
Följer endast denna tråd. Och det är en jävla massa snack om Henriks pappas tidigare förflutna men inte ett skit om dem anhållnas föräldrar. Vad bet vi om m*lin och pappan? Det är ingen billig kåk så förmodligen skötsamma.

Jag är inte ute efter att se ner på någon. Snarare hitta henrik.
Varför lägga så mycket fokus på Henriks pappas rattfylleri och förflutna. Jag kan sätta båda mina ben på att han inte har ett skit med detta att göra.

Vem är denna tjej steph**** som goat henrik enligt tråden? Vad vet vi om henne? Vem blev släppt? Hon?
Det står i den här tråden. Men ja, det är hemskt att utsätta en 100% säkert redan förtvivlad och ledsen förälder för spekulationer och skuldbeläggande. Hoppas han inte läser här.
Citera
2023-10-07, 18:10
Medlem
Citat:
Vad är källan till fotona när man ser två mörkt klädda personer sitta och röka vid bron då? En kamera uppenbarligen, men vem har satt upp den, och varför är den riktad ner vid sidan av brofästet?
Kolla vem som postade dem här, kan vara den personens egna bilder?
Citera
2023-10-07, 18:11
Medlem
Citat:
Har tänkt på det väldigt mycket också. Det kan verkligen vara så att han gav upp efter uppbrottet med exet och folk började håna honom på sociala medier.
Fick den känslan efter att ha gått igenom hans konton. En väldigt ledsen liten grabb. Så jäkla tragiskt detta.
Jag tror inte det men det finns fler faktorer som kan spela in i dåligt psykiskt mående; han hade haft en skada, fraktur i foten och inte kunnat träna som vanligt. Kanske fick han smärtstillande inledningsvis för frakturen, hos vissa triggar opiater depression snabbt.

Det som talar mot är att inte lämna ett farväl, det brukar vara normen. Samt att fynd gjorts som tyder på brott.
Citera
2023-10-07, 18:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Lundells verkar sälja ett radhus i Tjuvkil, Kungälv.

Undrar om det står tomt nu?

Mossan M.L. la upp denna till försäljning häromdagen, tror jag.

Från hennes Facebook....

https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/vastra-gotalands-lan/kungalvs-kommun/objekt/?objektID=2881704&p=1887184af08&jg4309s=2bf8a9&f93 3x19a=2bf8a8&dw30fz=2bf8a9&fbclid=IwAR1S6XxGx_06Y9 l-X71dkK_IEpGFMZ13YKm52VO0V1dtO2jp9A0CKQ0RWsQ
Citera
2023-10-07, 18:14
Medlem
Jaha, de är imorgon eftermiddag de beslutas om två av dom ska fortsatt sitta eller släppas. Den tredje är de Måndag kl 12 som gäller, tyckte väl att de va lite väl tyst om detta
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-07 kl. 18:16.
Citera
2023-10-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jaha, de är imorgon eftermiddag två av dom som antingen omhäktas eller släppas. Den tredje är de Måndag kl 12 som gäller, tyckte väl att de va lite väl tyst om detta

omhäktas? hur fan går det till, de är väl anhållna hittills?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in