2023-10-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
"Pehrson: Dra in biståndet

Liberalernas partiledare Johan Pehrson anser att Sverige bör dra in biståndet till Palestina och öppna för vapenförsäljning till Israel.

I ett pressmeddelande säger partiledaren:

– Det finns inga ursäkter för Hamas vidriga terrorhandlingar. Liberalerna och regeringen fördömer angreppen som måste upphöra omedelbart innan fler oskyldiga liv släcks. Mina tankar går till de offer och familjer som drabbats.

– Sverige måste agera och visa att vi står bakom Israel. President Abbas ursäktar Hamas terrorhandlingar och Liberalerna vill därför att det sista biståndet till Palestina dras in. Vi vill också att Sverige öppnar för all typ av vapenförsäljning till Israel. Friheten måste försvaras."

Underbart att läsa, äntligen har svenska politiker också börjat vakna och inse vad våra biståndspengar går till. Nu är det äntligen slut på detta daltande med terrorister.

Ja det är helt jävla sinnessjukt att svenska skattemedel skänks till de muslimska terroristerna, däremot borde vi skänka pengar till israel, så de kan köpa ännu mer vapen.
Fan svenska politiker borde ställas inför rätta för att ha skänkt bort våra skattemedel till dessa satans terrorister.
Citera
2023-10-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mer en poäng. De kan göra det om de ville. De har en militär som skulle kunna göra det. Sedan ockupera Iran. Mer som omvärlden önskar. De skulle ockuperat genom att döda varenda iranier som sa nej.

Det är ju vad allt handlar om. Se till att IDF inte gör för mycket. Nu är det redan uppe i +1000 döda palestinier. 22 döda israler. Det historiskt borde innebära att IDF kommer inte backa förrän minst 22000 döda palestinier. 1 död av oss 1000 döda av er.

Nej inte längre. Israel hade extremt stora problem med Hezbollah 2008 och med största säkerhet tvungna att retirera innan man hade nått målen i Libanon.

100 döda israeler med lite nyare källor och 1000 skadade varav många svårt.

Jag hejar inte på någon sida. Det enda jag kan säga hittills är att någon kommer ta Mossad i örat om det inte är så att regeringen inte har lyssnat på Mossad. Då kommer israeliska folket ta regeringen örat. Nu tror jag på det första. Mossads kommer tas i örat. Hamas har varit skickliga med att hålla operationen hemlig. Sen beror det på vilka mål Hamas hade med attacken? Alla fattar väl att det inte handlar om att ta över Israel. Målet är något annat.
Citera
2023-10-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Exakt! Israel skulle aldrig ha några problem att skicka iväg kärnvapen mot Iran om de är hotade.

Vi får verkligen hoppas att israel använder sina kärnvapen så muslimerna utrotas en gång för alla.
Citera
2023-10-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Exakt! Israel skulle aldrig ha några problem att skicka iväg kärnvapen mot Iran om de är hotade.

Israel har alltid struntat i vilka FN-fördömande och resolutioner som än har skickats ut. De skulle nog bara i princip rycka på axlarna för nya fördömande efter en sådan attack.
Citera
2023-10-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Varför skulle Israel behöva skicka marktrupper till Iran?
Så vitt jag kommer ihåg så behövde USA inte skicka en endaste soldat till de japanska huvudöarna för att Japan skulle kapitulera.

Jag är inte för en sekund tveksam till att Israel skulle svara med kärnvapen om Israels existens hotades.

Ja nu var det inte jag som skrev om ockupation utan svarade på en fråga att det är inte möjligt för Israel att ockupera Iran. De kan säkert få iran att gå med på förhandlingar. Men Israel kommer inte anfalla Iran. Om nu inte Hezbollah hittar på någon, men det är högst osannolikt.
Citera
2023-10-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej inte längre. Israel hade extremt stora problem med Hezbollah 2008 och med största säkerhet tvungna att retirera innan man hade nått målen i Libanon.

Jag hejar inte på någon sida. Det enda jag kan säga hittills är att någon kommer ta Mossad i örat om det inte är så att regeringen inte har lyssnat på Mossad. Då kommer israeliska folket ta regeringen örat. Nu tror jag på det första. Mossads kommer tas i örat. Hamas har varit skickliga med att hålla operationen hemlig. Sen beror det på vilka mål Hamas hade med attacken? Alla fattar väl att det inte handlar om att ta över Israel. Målet är något annat.
Med tanke på hur många Israeler som har tagits som gisslan så är det väl inte osannolikt att Hamas försöker roffa åt sig valuta för att handla med Israel.
Citera
2023-10-07, 17:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

Ja ok. Man hoppas folk i Israel gör just det. Tänker till. Om nu Mossad missat det här. Extremt jävla stor blunder. Varför ger vi dessa miljarder? Folk i gemen kommer ju tänka mest som det. Att vi ger pengar för att undvika trubbel och krig.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Undrar om SÄPO och regeringen är redo för eskalering även i här Sverige? Blir det blodbad i Gaza då finns det risk att judiska intressen i Sverige (ambassaden, sinanagoger, organisationer) angrips även här av "palestiniezvenzkar"!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Va falska ni är! Det är var ju judarna som startade allt!

Rika, kontrollerande judar, som smugglar svartskallar, negrer och palestinier till Svedala..
Vad yrar du om ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Va falska ni är! Det är var ju judarna som startade allt!

Rika, kontrollerande judar, som smugglar svartskallar, negrer och palestinier till Svedala..

Så du tror att Israel tänker på ovanstående och tar det lite försiktigare när hämnden kommer?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Breaking news. IDF är på väg att invadera Gaza. Källa WSJ.

Citat:
Israel's National Security Council has given approval and orders for the IDF ground invasion of the Gaza Strip - WSJ

https://x.com/BrennpunktUA/status/1710670254492332413
Citera
2023-10-07, 17:12
Medlem
Ammunakis avatar
Det måste nästan vara mer än 100 döda israeler. Tycker tv bilderna visa många döda inklusive barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in