Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Mer en poäng. De kan göra det om de ville. De har en militär som skulle kunna göra det. Sedan ockupera Iran. Mer som omvärlden önskar. De skulle ockuperat genom att döda varenda iranier som sa nej.
Det är ju vad allt handlar om. Se till att IDF inte gör för mycket. Nu är det redan uppe i +1000 döda palestinier. 22 döda israler. Det historiskt borde innebära att IDF kommer inte backa förrän minst 22000 döda palestinier. 1 död av oss 1000 döda av er.
Nej inte längre. Israel hade extremt stora problem med Hezbollah 2008 och med största säkerhet tvungna att retirera innan man hade nått målen i Libanon.
100 döda israeler med lite nyare källor och 1000 skadade varav många svårt.
Jag hejar inte på någon sida. Det enda jag kan säga hittills är att någon kommer ta Mossad i örat om det inte är så att regeringen inte har lyssnat på Mossad. Då kommer israeliska folket ta regeringen örat. Nu tror jag på det första. Mossads kommer tas i örat. Hamas har varit skickliga med att hålla operationen hemlig. Sen beror det på vilka mål Hamas hade med attacken? Alla fattar väl att det inte handlar om att ta över Israel. Målet är något annat.