2023-10-07, 12:32
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Ja, och det används ju idag som du kan se av det jag skrev till dig.
Dessutom finns det modern forskning som inte kan styrka din rapport över huvud taget så alltså vill du hålla fast vid en forskning som är gammal och inte så värst användbar längre.

https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/thimerosal/index.html

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/safety-availability-biologics/thimerosal-and-vaccines

https://dph.illinois.gov/topics-services/prevention-wellness/immunization/thimerosal-vaccines-q-a.html

https://www.chop.edu/centers-programs/vaccine-education-center/vaccine-ingredients/thimerosal

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3018252/

I Sverige togs thiomersal bort från det nationella vaccinationsprogrammet för barn under tidigt 2000-tal. Detta inkluderade vacciner mot sjukdomar som difteri, stelkramp, kikhosta och Hib (Haemophilus influenzae typ b).

Vissa vacciner som inte ingår i det nationella vaccinationsprogrammet för barn, som vissa typer av influensavaccin, kan fortfarande innehålla thiomersal. Dock är dessa vacciner oftast inte avsedda för barn.

Mycket bra att man tagit bort det för barn. Det är ett steg i rätt riktning.
Citera
2023-10-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satuanus
Mycket bra att man tagit bort det för barn. Det är ett steg i rätt riktning.

Faktum kvarstår fortfarande att du tror en 19 år gammal rapport är giltig när det finns modernare studier som visar på motsatsen.
Till skillnad från er skränare så utvecklas vetenskapen med nya rön, inte gamla 19 åriga som visat sig inte hålla måttet längre. Ni fastnar i en eller två studier som ni tycker visar på att ni har rätt när de inte fått konsensus på 20 år får man nog fundera på varför de inte fått det.
Citera
2023-10-07, 12:59
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
J

Thiomersal, även känt som Merthiolate, är ett kvicksilverbaserat konserveringsmedel som har använts i vacciner. Det har blivit mindre vanligt i många länder, särskilt i barndomsvacciner, på grund av oro för kvicksilverexponering.

Du skriver endån så här fast du länkar till nya undersökningar som påpekar att det inte är farligt 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Citat:
Faktum kvarstår fortfarande att du tror en 19 år gammal rapport är giltig när det finns modernare studier som visar på motsatsen.
Till skillnad från er skränare så utvecklas vetenskapen med nya rön, inte gamla 19 åriga som visat sig inte hålla måttet längre. Ni fastnar i en eller två studier som ni tycker visar på att ni har rätt när de inte fått konsensus på 20 år får man nog fundera på varför de inte fått det.

Som sagt hur den här professorn och sina kollegor än gjorde så kom dom fram till att det eventuellt fanns ett samband mellan exponering av Thiomersal och autism och adhd.

Om du har funderingar på hur dom gjorde och kom fram till det resultatet så ber jag dig att kontakta professorn.

Och du hade samma problem när jag påvisade att covid 19 vaccinen innehöll dna. Och det kom sen fram att det var Dna molekyler från ett virus för apor ( Simian Virus 40)

Some COVID-19 vaccines utilize DNA molecules derived from Simian Virus 40, but that’s not the same as the virus itself and the molecules aren’t cancer-causing.

https://apnews.com/ap-fact-check/no-monkey-virus-dna-was-not-found-in-covid-vaccines-00000188e957d32da188e9ff1aef0000
Senast redigerad av Satuanus 2023-10-07 kl. 13:09.
Citera
2023-10-07, 13:12
Medlem
Citat:
Du skriver endån så här fast du länkar till nya undersökningar som påpekar att det inte är farligt 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Som sagt hur den här professorn och sina kollegor än gjorde så kom dom fram till att det eventuellt fanns ett samband mellan exponering av Thiomersal och autism och adhd.

Om du har funderingar på hur dom gjorde och kom fram till det resultatet så ber jag dig att kontakta professorn.

Och du hade samma problem när jag påvisade att covid 19 vaccinen var kontaminerat med dna. Och det kom sen fram att det var Dna molekyler från ett virus för apor ( Simian Virus 40)

Some COVID-19 vaccines utilize DNA molecules derived from Simian Virus 40, but that’s not the same as the virus itself and the molecules aren’t cancer-causing.

https://apnews.com/ap-fact-check/no-monkey-virus-dna-was-not-found-in-covid-vaccines-00000188e957d32da188e9ff1aef0000

Du är rolig tomte du

Denna källa konkluderade att det inte finns något samband som ger anledning till oro.
https://www.chop.edu/centers-programs/vaccine-education-center/vaccine-ingredients/thimerosal

Denna studie fann ingen konsekvent bevisning som kopplar Thiomersal till autism eller ADHD.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5433557/

Enligt Centers for Disease Control and Prevention (CDC) ökar inte exponering för Thiomersal risken för autism.
https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/thimerosal/study-risk-autism.html

Vi kan fortsätta om du vill...

När det gäller påståendet om COVID-19-vacciner och Simian Virus 40 (SV40), är det viktigt att notera att användningen av DNA-molekyler härstammande från SV40 inte är detsamma som att vaccinet är "kontaminerat" med viruset. Dessutom är dessa DNA-molekyler inte cancerframkallande.

DNA-molekyler från SV40 kan användas som en del av en vektor för att leverera genetiskt material i vaccinproduktion, men det betyder inte att de är skadliga eller att de utgör en risk för cancer.

Vill du ha rapporter på detta eller är du kapabel att kolla upp det själv?
Kanske ska förtydliga att jag pratar om SV40 i användning och inte för ett specifikt vaccin vilket du säkert skulle missförstå annars. mRNA har andra leveransstrategier vilket du också såklart vet om.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-10-07 kl. 13:24.
Citera
2023-10-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ok då säger vi så. Men det fanns ju DNA i vaccinet något du vägrade att erkänna. Du kallade mig för allt möjligt.

Du ska få ett tips av mig 🙂
Om man sitter i olika trådar och utger sig för att vara olika saker. Skriv då ner i vilken tråd du utgett dig för vad och även vem du chattar med. Så slipper det bli pinsamheter.

Nu skall jag gå och träna och eftersom jag vunnit 5 mr Olympia så är jag expert på området.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Du kan få ett tips av mig också, träffa mig i verkligheten så kan jag ge dig bevis på vad jag är, vad jag jobbat som och vad jag jobbar med
Till skillnad från ett troll som dig som inte vågar lämna mammas tutte och ge sig ut i den verkliga världen

Nej, COVID-19-vacciner som är baserade på mRNA-teknologi, såsom Pfizer-BioNTech och Moderna, innehåller inte DNA. De använder budbärar-RNA (mRNA) för att instruera cellerna att producera en del av SARS-CoV-2-viruset, vilket i sin tur utlöser en immunrespons. mRNA går inte in i cellkärnan, där DNA lagras, och påverkar inte heller din egen DNA.

För att vara vetenskapligt korrekt, mRNA är en form av genetiskt material, men det är inte DNA. Det är en enkelsträngad molekyl som fungerar som en mall för att bygga proteiner, medan DNA är en dubbelsträngad molekyl som lagrar genetisk information.
Citera
2023-10-07, 13:45
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Du kan få ett tips av mig också, träffa mig i verkligheten så kan jag ge dig bevis på vad jag är, vad jag jobbat som och vad jag jobbar med
Till skillnad från ett troll som dig som inte vågar lämna mammas tutte och ge sig ut i den verkliga världen

Nej, COVID-19-vacciner som är baserade på mRNA-teknologi, såsom Pfizer-BioNTech och Moderna, innehåller inte DNA. De använder budbärar-RNA (mRNA) för att instruera cellerna att producera en del av SARS-CoV-2-viruset, vilket i sin tur utlöser en immunrespons. mRNA går inte in i cellkärnan, där DNA lagras, och påverkar inte heller din egen DNA.

För att vara vetenskapligt korrekt, mRNA är en form av genetiskt material, men det är inte DNA. Det är en enkelsträngad molekyl som fungerar som en mall för att bygga proteiner, medan DNA är en dubbelsträngad molekyl som lagrar genetisk information.

Jag har aldrig påstått att det blandar sig med vårt dna. Jag påpekade med bevis att man hittat DNA i vaccinet. Nämligen DNA molekyler. Förstår du?
Citera
2023-10-07, 13:49
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att det blandar sig med vårt dna. Jag påpekade med bevis att man hittat DNA i vaccinet. Nämligen DNA molekyler. Förstår du?

Det inte finns några trovärdiga bevis för att DNA-molekyler har hittats i mRNA-baserade COVID-19-vacciner som Pfizer-BioNTech och Moderna. Dessa vacciner använder mRNA för att instruera cellerna att producera en del av SARS-CoV-2-viruset, vilket i sin tur utlöser en immunrespons.

Det finns dock vacciner som använder adenovirus DNA-vektorer som bärare för genetisk information för SARS-CoV-2 spike glykoprotein, som AstraZeneca och Johnson & Johnson. Dessa DNA-vektorer är inte samma sak som att ha "DNA-molekyler" i vaccinet i den mening som ofta diskuteras i allmänheten.

Förstår du? Eller ska vi gå ner i intellektnivå så att du förstår?
Citera
2023-10-07, 13:59
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Det inte finns några trovärdiga bevis för att DNA-molekyler har hittats i mRNA-baserade COVID-19-vacciner som Pfizer-BioNTech och Moderna. Dessa vacciner använder mRNA för att instruera cellerna att producera en del av SARS-CoV-2-viruset, vilket i sin tur utlöser en immunrespons.

Det finns dock vacciner som använder adenovirus DNA-vektorer som bärare för genetisk information för SARS-CoV-2 spike glykoprotein, som AstraZeneca och Johnson & Johnson. Dessa DNA-vektorer är inte samma sak som att ha "DNA-molekyler" i vaccinet i den mening som ofta diskuteras i allmänheten.

Förstår du? Eller ska vi gå ner i intellektnivå så att du förstår?

AP gick ut med detta för att ryktet att dna kunde orsaka cancer är helt fel.

Du får jätte gärna kontakta dom och berätta att dom har fel och du vet bättre med din expertis 🤣

CLAIM: Vaccines developed for COVID-19 contain a cancer-causing virus DNA found in monkeys.

AP’S ASSESSMENT: False. Public health officials and the lead researcher of a study cited in many of the social media posts say there’s no monkey virus DNA in the inoculations approved by government regulators. Some COVID-19 vaccines utilize DNA molecules derived from Simian Virus 40, but that’s not the same as the virus itself and the molecules aren’t cancer-causing.

THE FACTS: Social media users are claiming a dangerous ingredient has been discovered in coronavirus vaccines: cancer-causing “monkey virus” DNA.

Citera
2023-10-07, 14:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Koppat till vaccin och aluminium....

Det där betyder bara att personen ifråga har pissat ut överskottet som höll på att ändra kroppens pH-värde - vilket är helt i linje med det jag skrev om att kroppens pH varierar inom mikroskopiska gränser innan man blir allvarligt sjuk.
Citera
2023-10-07, 14:07
Medlem
Citat:
AP gick ut med detta för att ryktet att dna kunde orsaka cancer är helt fel.

Du får jätte gärna kontakta dom och berätta att dom har fel och du vet bättre med din expertis 🤣

CLAIM: Vaccines developed for COVID-19 contain a cancer-causing virus DNA found in monkeys.

AP’S ASSESSMENT: False. Public health officials and the lead researcher of a study cited in many of the social media posts say there’s no monkey virus DNA in the inoculations approved by government regulators. Some COVID-19 vaccines utilize DNA molecules derived from Simian Virus 40, but that’s not the same as the virus itself and the molecules aren’t cancer-causing.

THE FACTS: Social media users are claiming a dangerous ingredient has been discovered in coronavirus vaccines: cancer-causing “monkey virus” DNA.

Nu är det ju bevisat att du är störd för mRNA använder inte virusvektorer alls vilket du borde veta vid detta laget och innehåller då inte ens molekyler av DNA.

AstraZeneca/Oxford (Vaxzevria), detta vaccin använder en modifierad version av ett adenovirus från schimpanser för att bära SARS-CoV-2 spike-proteingenen in i mänskliga celler.

Johnson & Johnson (Janssen), detta vaccin använder adenovirus typ 26 (Ad26) som en vektor för att leverera SARS-CoV-2 spike-proteingenen.

Sputnik V, detta ryska vaccin använder två olika adenovirusvektorer, Ad26 och Ad5, i sina två doser för att öka effektiviteten och minska risken för immunitet mot vektorn själv.

CanSinoBIO (Convidecia), detta kinesiska vaccin använder adenovirus typ 5 (Ad5) som en vektor.

Så återigen blandar du ihop olika Covid-19 vaccin för att få fram din sjuka desinformation.

Det vaccin som användes i Sverige var AstraZenecas Vaxzevria men detta övergavs på grund av riskerna och man ersatte detta med de säkrare mRNA vaccinerna.

Så återigen, har mRNA vaccin visat sig ha spår av DNA-molekyler tycker du?
Citera
2023-10-07, 14:14
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Nu är det ju bevisat att du är störd för mRNA använder inte virusvektorer alls vilket du borde veta vid detta laget och innehåller då inte ens molekyler av DNA.

AstraZeneca/Oxford (Vaxzevria), detta vaccin använder en modifierad version av ett adenovirus från schimpanser för att bära SARS-CoV-2 spike-proteingenen in i mänskliga celler.

Johnson & Johnson (Janssen), detta vaccin använder adenovirus typ 26 (Ad26) som en vektor för att leverera SARS-CoV-2 spike-proteingenen.

Sputnik V, detta ryska vaccin använder två olika adenovirusvektorer, Ad26 och Ad5, i sina två doser för att öka effektiviteten och minska risken för immunitet mot vektorn själv.

CanSinoBIO (Convidecia), detta kinesiska vaccin använder adenovirus typ 5 (Ad5) som en vektor.

Så återigen blandar du ihop olika Covid-19 vaccin för att få fram din sjuka desinformation.

Det vaccin som användes i Sverige var AstraZenecas Vaxzevria men detta övergavs på grund av riskerna och man ersatte detta med de säkrare mRNA vaccinerna.

Så återigen, har mRNA vaccin visat sig ha spår av DNA-molekyler tycker du?

Som sagt jag skrev att vissa covid 19 vaccin använder sig av dna molekyler från Simian 40 viruset. Och la fram bevis för det. 🇸🇪

Det var det jag skrev. Förstår du ren svenska eller vilket språk skall jag skriva det på så att du förstår?

Some COVID-19 vaccines utilize DNA molecules derived from Simian Virus 40, 🇬🇧
Citera
2023-10-07, 14:18
Medlem
Citat:
Som sagt jag skrev att vissa covid 19 vaccin använder sig av dna molekyler från Simian 40 viruset. Och la fram bevis för det. 🇸🇪

Det var det jag skrev. Förstår du ren svenska eller vilket språk skall jag skriva det på så att du förstår?

Some COVID-19 vaccines utilize DNA molecules derived from Simian Virus 40, 🇬🇧

Men då har du fel eftersom man inte använder SV40 till Covid-19 vaccin utan Adenovirus.
Visa annars vilka vaccin som använt just SV40 till detta. Jag känner inte till några vaccin som idag används eller har använts som använt den vektorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in