Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Detta är en viktig poäng du gör här. Europa har ingen annan att oroa sig för – Ryssland står helt och hållet för hotet mot fred och säkerhet i Europa. Det är Ryssland vi haft i åtanke när vi byggt våra respektive försvar och vår vapenindustri.
När nu Ryssland återigen hotar fred och frihet i Europa är det givet så att vi ska försvara oss. Den här gången råkade det vara Ukraina som Ryssland skickade sina smutsiga orcher till, men det kunde lika gärna varit något annat land. Därför kommer vi fortsätta att skicka vapen till Ukraina fram till att Ryssland åker hem till sitt eget land igen.
Precis. Sverige har väl 450 CV90 har jag för mig, och har skickat 50. Bara att langa dit 100 till och lägga ordrar på Hägglunds.
Förstår dock att Sverige drar sig för att skicka flyg, Rysslands flygvapen är ganska intakt och fortfarande ett hot mot Sverige.
USA ska ju öka sin produktion av artillerigranater, men det som verkar avgöra distanskriget verkar vara minst lika mycket drönare. Bara att massproducera, lär inte vara så dyrt per enhet heller.
Jag undrar om inte artilleriet sakta börjar spela ut sin roll.