2023-10-07, 10:42
Medlem
KillPus avatar
En del av Hamas trupper på videor ser ganska proffsiga ut och har bra militär mundering. Det syns att ryZZland/Iran hjälpte till ordentligt där!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Det låter logiskt faktiskt. Tror inte Hamas hittat på det här på egen hand bara i dagarna....Någon har backat upp dom och gett dom stöd och support. Däremot tror jag knappast det står en armé redo att gripa in till hjälp bakom, det här är en operation för att skapa instabilitet och oro. Ryssarna eller Iran måntro?
Vete tusan....men jag är ju glad jag inte är palestinsk civilist nu.....blodet kommer flyta och det kommer bli bra mycket värre för palestinierna än för israelserna det här.
Attacken i Turkiet och nu det här, får inte det dig att tänka på en viss grej?
Citera
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Civila kan inte bli krigsfångar, kombatanter blir krigsfångar.

Illegala israeliska bosättare är inte civila.
Citera
2023-10-07, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Märkligt självmordsdrag av Hamas.

Kanske har de bråttom till paradiset?

Hamas kommer vara utraderat inom någon månad och Gaza en rykande ruinhög.

Good riddance terroristjävlar kan jag tycka.

Trist för det palestinska folket dock.

Nu skjuts deras dröm om en egen stat ytterligare 50-100 år in i framtiden.

Normaliseringsavtalet mellan Saudi och Israel blir spiken i kistan för den "palestinska kampen" så tror att det är ett sista desperat försök.

Saken är att man nog mest "signed their own death warrant". Omvärlden kommer vara mindre kritisk mot Israel än vanligt när vedergällningen kommer, endast lite vänstertomtar på SVT kommer klaga.
Citera
2023-10-07, 10:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cigarololx
Död IDF soldat blir utdragen ur en bil

https://t.me/work2873/133029
Samma man står och stampar på i andra videos.
En död soldat är inte mycket att yvas över, att Hamas mördar civila lär möjligen göra att svenska vänsterpartister, miljöpartister och sossar jublar, men resten av Västvärlden lär ta avstånd.
Citera
2023-10-07, 10:44
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorasan1515
Jag är i Dubai just nu men får jag förfrågan att åka ner så tvekar jag inte ens en minut

Varför vänta på förfrågan om du är så "tuff" din lille fjant. Ingen kommer knacka på din dörr för du är värdelös. Åk ner och visa världen vilken fin pedofildemonföljare du är.
Citera
Medlem
JojoRabbits avatar
Hur många känner till Samson Option där Israel redan har kärnvapen riktade mot europeiska städer i detta skede! Skulle Israel falla bombar de hela Europa så snälla är den enda demokratin i mellanöstern! Dem ser ut som råttor och beter sig som råttor av en anledning!
Citera
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
En del av Hamas trupper på videor ser ganska proffsiga ut och har bra militär mundering. Det syns att ryZZland/Iran hjälpte till ordentligt där!
Det är inte bara Iran utan även Sverige har bistått Hamas.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur allvarligt är detta egentligen?
För världen? Inte alls. För Palestina, existenshotande.
Citera
Medlem
Hahaha är det någon som inbillar sig att 5000 arabhjärnor skulle kunna kunna hållit något sådant här hemligt för mossad? Naturligtvis är detta redigerat av Israel från start till mål, syftet är så klart att bli av med fredsprocess och araber en gång för alla. Troligtvis kommer man tvångsdeportera väldigt många problematiska araber till grannländerna, framförallt till Syrien. Är det nåt grannland som kaxar så flyttar man ut gränserna. Israel är litet och behöver mera lebensraum. Världen och framförallt Sovjet är upptaget med annat. Detta är mina egna spådomar. Alla sverigearaber som hetsar i tråden, ni är grundlurade, det är kört.
Citera
2023-10-07, 10:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det man uppnår är att säkra sin egen existens. Det är ett oerhört cyniskt drag mot den palestinska befolkningen och de har uppenbarligen ännu inte greppat verkligheten, men det är vad man uppnår.

Hamas är beroende av att Palestina är en paria-terroriststat, om fredligt samförstånd successivt uppnås med Israel och palestiniernas levnadsstandard höjs, så kommer Hamas att successivt förlora sin betydelse för palestinierna. Hamas är 100% beroende av att Israel som nation är deras dödsfiender. Utan det rämnar hela deras existensberättigande.

Därför måste Hamas med jämna mellanrum utföra den här typen av dåraktiga attacker, helt utan minsta möjlighet att uppnå något positivt.
Jag håller till 100% med om din analys med tillägget att Hamas måste utföra attacker som hjälper till att upprätthålla konflikten men samtidigt inte är så storskaliga att de provocerar fram ett ordentligt svar. Det är en delikat balansgång och den här gången tror jag att de har petat lite väl mycket på björnen.
Citera
2023-10-07, 10:45
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorasan1515
Ni skrev tidigare att muslimer inte vågar göra nåt mot Israel, kolla nu bara va hamas gjorde 😂😂😂😂, ni och era storebröder har fått k*k flera gånger usa först nu pissrael som ni märker tar vi er alltid som ett skämt. Snälla låt det bli krig mellan muslimer och resten av världen, så vi 1.6 miljarder kan en gång för alla visa er. In sha Allah

Tror du dagens krigsföring är beroende av fotsoldater? 1.6 miljarder bönder är fortfarande bönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in