2023-10-07, 02:18
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Autism har funnits i alla tider. Men det har inte funnits någon kännedom om det i äldre tider. Förr i tiden fick många fick felaktiga diagnoser inom psykiatrin. Andra fick leva med känslan av att vara annorlunda, utan att förstå varför. Dra inte in vaccin i det. I övrigt tar jag inga vacciner alls utom den gången jag skulle fördas genom ett område med Denguefeber.

Vad har du för belägg att autism alltid existerat?
Citera
2023-10-07, 02:20
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Här är ett exempel på varför du inte ska använda rapporter som är från 2004 när det finns nyare forskning i området.

Konsensusen kring orsaken till magsår ändrades dramatiskt under 1980-talet och 1990-talet. Tidigare trodde man att magsår främst orsakades av stress, kryddstark mat eller överproduktion av magsyra. Men detta ändrades när de australiensiska forskarna Barry Marshall och Robin Warren upptäckte bakterien Helicobacter pylori och dess roll i utvecklingen av magsår. De publicerade sina resultat 1984.

Till en början möttes deras forskning av skepticism, men efterhand som fler studier bekräftade deras resultat ändrades den medicinska konsensusen. År 2005 tilldelades Marshall och Warren Nobelpriset i fysiologi eller medicin för deras upptäckt, vilket kan ses som en slutgiltig bekräftelse på att konsensus hade förändrats.

Denna förändring i konsensus ledde till en ny behandlingsmetod för magsår, som inkluderar antibiotika för att utrota H. pylori-bakterien, vilket har varit mycket framgångsrikt. Det är ett exempel på hur vetenskaplig konsensus kan ändras när nya, övertygande bevis presenteras.

Tycker du fortfarande det är bra att använda en 19 år gammal rapport när det finns nyare forskning inom området.

Ja och idag vet vi att magsyrehämmare och magsårs medicin kan öka risken för demens.

I detta fall tycker jag det är viktigt även om den är 19 år gammal. Det är nog ingen slump att man nästan helt fasat ut konserveringsmedlet ur vacciner i väst.

Så det är inte konstigt att undersökningar idag inte visar ett samband eftersom medlet är borttaget.

Detta visar också att det ibland ligger en liten sanning bakom en konspirationsteori.

Risken att vaccin tillverkaren stäms av en en medborgare i tredje världen är minimal och därför använder man fortfarande konserveringsmedlet där
Senast redigerad av Satuanus 2023-10-07 kl. 02:25.
Citera
2023-10-07, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag har en son som är autistisk. Vi har gått igenom detta med ett flertal läkare. Jag skulle tro att man kan googla på det om man ändå är tvehågsen.
Citera
2023-10-07, 03:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satuanus
Ja och idag vet vi att magsyrehämmare och magsårs medicin kan öka risken för demens.

Ska bara tillägga för dem som är rädda, att detta gäller PPI och H2. Dvs inte medicin som Samarin, Novalucol och Novalucid. Många tar omeprazol i onödan, sådana mediciner ska man spara till magsår eller väldigt extrem reflux. Istället för att sluta äta det som ger halsbränna och använda snällare mediciner som t ex Novalucol, bikarbonat eller mandelmjölk.
Citera
2023-10-07, 03:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Jag vet inte om det alltid existerat men vet att det existerat innan vaccinen, iom att vi har nedärvd autism i min släkt. T ex min farfar hade ingen diagnos för de fanns inte på den tiden, men om man tänker på hur han var så var han ungefär som Sheldon i TBBT. Ett solklart fall.

Har själv diagnos på autism och ADD. Men jag är sparsamt vaccinerad och det vaccinet som blev utpekat av Wakefield fanns inte ens på den tiden. Dvs jag har inga vaccin mot mässling, röda hund och påssjuka.
Senast redigerad av zombie-nation 2023-10-07 kl. 03:12.
Citera
2023-10-07, 03:11
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag vet inte om det alltid existerat men vet att det existerat innan vaccinen, iom att vi har nedärvd autism i min släkt. T ex min farfar hade ingen diagnos för de fanns inte på den tiden, men om man tänker på hur han var så var han ungefär som Sheldon i TBBT. Ett solklart fall.
Givetvis har det alltid funnits tokiga typer...

Att de automatiskt skulle vara "sjuka" är inte sant enligt mig.

Därför autism är lite av en dålig och otydlig diagnos.

Med det sagt verkar det som att innehållet i vaccinet (främst metaller) verkar ha negativt påverkan på våra hjärnor.
Citera
2023-10-07, 03:15
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Med det sagt verkar det som att innehållet i vaccinet (främst metaller) verkar ha negativt påverkan på våra hjärnor.

Min farfar var inte tokig. Han var balanserad med väldigt hög arbetsmoral och ett väldigt högt intellekt. Han fungerade bra i sin tid då han slapp alla saker han annars skulle varit dålig på, min farmor tog hand om det. På den tiden kallades utåtriktade pratkvarnar och det var lite fint att ha mildare autism, man var artig och tystlåten.

Det är graden av självstyrning i ung ålder och krav på social intelligens som gör att autister inte klarar sig idag.
Citera
2023-10-07, 03:21
Medlem
zombie-nations avatar
Vi som inte tror att vaccin orsakar autism kan faktiskt ändå vara kritiska till läkemedelsindustrin. Vi vet att det inte alltid går rätt till. Vi vet att hemska saker händer, som att man testar nya läkemedel som kan vara farliga i tredje världen på fattiga. Vi vet att mediciner som man vet orsakar problem i en viss grupp kan pushas till den gruppen. Vi vet att det funnits farliga vaccin. Om någon vill ha en crash course i hur det kan vara kan ni kolla på serien Dopesick.
Citera
2023-10-07, 07:33
Bannlyst
Citat:

Har du sett Professor Chris Exleys fynd om aluminumansamlingar i autistiska lik?

Exley fann även en keleringsprocess där man förtär 1 liter mineralvatten per dag med en kiseldioxidhalt på 92nml/l eller över som skall fördelas under dagen, alltså inte hela på en gång. Efter 13 veckor av detta startas keleringsprocessen och har man en tillräckligt stor andel aluminium, kan det ses i urinen i form av en grå färg som alltså är aluminiumet.

Han hamnade i blåsväder för detta fynd då autismvärlden trodde han var en bedragare, förmodligen för att boten var så enkel, vilket ledde till påtryckningar och han fick avsked vid Keele universitet utanför Oxford i England. Min vän gick i skola med honom och har gått i god för att Exley är the real deal och sannerligen ingen bedragare. De vatten han rekommenderar är FIJI, Volvic, Spritz och hans eget: Acilis. Köper man något av de andra tre vattnen tjänar han inget på det så hur kan han vara en bedragare?

Skapade en tråd i saken i hopp om att hjälpa folk men de slår bara bort fynden. Autism innebär ju ofta ett "Det är inget fel på mig, det är ni" tänk där man slår bort att man skulle behöva "fixas" De saknar oftast även insikt i sina beteende beroende på att aluminiumet ligger och stör de elektriska impulserna i hjärnan så enligt mig borde det bli lag på behandling men men..

Tråd: (FB) Bot för Autism har anlänt (Du har i tråden länkar till Exleys intervjuer)
Citera
2023-10-07, 08:37
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Har du sett Professor Chris Exleys fynd om aluminumansamlingar i autistiska lik?

Exley fann även en keleringsprocess där man förtär 1 liter mineralvatten per dag med en kiseldioxidhalt på 92nml/l eller över som skall fördelas under dagen, alltså inte hela på en gång. Efter 13 veckor av detta startas keleringsprocessen och har man en tillräckligt stor andel aluminium, kan det ses i urinen i form av en grå färg som alltså är aluminiumet.

Han hamnade i blåsväder för detta fynd då autismvärlden trodde han var en bedragare, förmodligen för att boten var så enkel, vilket ledde till påtryckningar och han fick avsked vid Keele universitet utanför Oxford i England. Min vän gick i skola med honom och har gått i god för att Exley är the real deal och sannerligen ingen bedragare. De vatten han rekommenderar är FIJI, Volvic, Spritz och hans eget: Acilis. Köper man något av de andra tre vattnen tjänar han inget på det så hur kan han vara en bedragare?

Skapade en tråd i saken i hopp om att hjälpa folk men de slår bara bort fynden. Autism innebär ju ofta ett "Det är inget fel på mig, det är ni" tänk där man slår bort att man skulle behöva "fixas" De saknar oftast även insikt i sina beteende beroende på att aluminiumet ligger och stör de elektriska impulserna i hjärnan så enligt mig borde det bli lag på behandling men men..

Tråd: (FB) Bot för Autism har anlänt (Du har i tråden länkar till Exleys intervjuer)

Väldigt intressant. Är inte loka och ramlösa.. iofs bubbelvatten. (Som tydligen sänker pH värdet, vilket man vill ha högt). Men säg norska imsedal ett slags "mineralvatten"?
Citera
2023-10-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satuanus

I detta fall tycker jag det är viktigt även om den är 19 år gammal. Det är nog ingen slump att man nästan helt fasat ut konserveringsmedlet ur vacciner i väst.

Så det är inte konstigt att undersökningar idag inte visar ett samband eftersom medlet är borttaget.

Detta visar också att det ibland ligger en liten sanning bakom en konspirationsteori.

Risken att vaccin tillverkaren stäms av en en medborgare i tredje världen är minimal och därför använder man fortfarande konserveringsmedlet där

Och återigen tar du i så det luktar bajs...

Jag hjälper dig räta ut lögnen här även om du nu när du blir trängd börjar hoppa som en skadeskjuten kanin.

En tysk studie 2016 som publicerades i JAMA Neurology, vilken indikerade en ökad risk för demens hos äldre individer som regelbundet använde vissa typer av magsyrehämmare (protonpumpshämmare). Men senare studier har inte kunnat styrka dessa resultat, och vissa har till och med motsagt dem.

Så hur var att använda gammal data när nyare finns?
Citera
2023-10-07, 09:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Väldigt intressant. Är inte loka och ramlösa.. iofs bubbelvatten. (Som tydligen sänker pH värdet, vilket man vill ha högt). Men säg norska imsedal ett slags "mineralvatten"?

Om pH-värdet i blodet inte ligger i spannet 7,35-7,45 så mår du jävligt dåligt eller är död - så vad menar du med att ”man vill ha högt pH”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in