Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Jaha.
Jag är otroligt förvånat över det här självmordet och har svårt att föreställa mig snöbollseffekten vi kommer få se nu.
En del twittrare skriver redan att det här är slutet för Hamas. Jag kan säga att det här är slutet för Gaza och vi ser slutet på konflikten mellan palestinier och Israeler.
Hela Gaza kommer att bli ett Bakhmut, levlat till en grushög, för att sedan bli en Israelisk stad.
Palestinierna som inte vill dö kommer göra en "biblisk" folkvandring till Egypten.
Där kommer dessa 2 miljoner människor inte vara välkomna så åter igen kommer fyktingbåtarna börja gå och "öppna våra hjärtan folket" kommer skicka ned hälparbetarte som gör det enklare att ta sig till Europa och här är frågan om våra ledare kan låta bli att göra samma misstag igen som vi redan gjort. Tänk på att det här är människor som till 99,5% jublar och sjunger lovsång då de ser döda israeliska civila.
EU behöver vara hårda, proaktivta och redan nu resolut stänga gränserna på hårdast möjligast sätt.
Enda sättet att överleva en resa över medelhavet måste vara om man vänder och gör en retur söderut.
faaak vad det här var någonting som inte behövdes just nu.
Hoppas inte för mycket kommer bli ett två vägs krig där Libanon uttryckt att dom kommer stötta och då blir det väldigt svårt för Israel!!
Länge leve Palestina som blivit förtryckta i alla dessa år och nu får Israel smaka på den medicinen denna fina morgon !! 🥳🎉🎉