2023-10-07, 08:46
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Måste vara betydligt fler. https://twitter.com/jengelmayer/status/1710531336040001814 *varning fd amerikansk vicepresident*

Går palestinierna all in nu?

Israel lär nog förvandla Palestina till en grusplan dock.
Citera
2023-10-07, 08:47
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
här har de ensamkommande fredsälskande araberna som vill bli fotbollsproffs kidnappat en israel som de väl skall slita i stycken sen?

https://twitter.com/SarahFantl/status/1710545556488003672
Citera
2023-10-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Vi måste stötta Hamas med vapen, förslagsvis 5000 pansarskott och Jas-plan och visa Israel att annekteringar / anfallskrig 2023 inte lönar sig.
I det här fallet är det väl muslimerna som står för anfallet?
Citera
2023-10-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cigarololx
https://t.me/work2873/133011
Fredens religion visar sitt ansikte . . . . . . .
Citera
2023-10-07, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne

Nänä, de kör en motoffensiven för att trycka tillbaka de Israel-orcherna till 1970 års gräns ä. Helt legitimt. Vi måste skicka vapen nu
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Undrar vad svaret blir från Israel? Ockupation av Gaza?
Man kommer sannolikt bomba sönder hela Gazaremsan. Höll på att skriva "bomba tillbaka till medeltiden", men sen kom jag på att...
Citera
Medlem
Jag.gillar.pepsis avatar
Citat:

Stämmer. Hamas sköt raketer och sen gick in i Israel
Citera
Medlem
Nur det viktigt att, likt med Ukraina, pumpa in vapen i detta områden. Och en massa ammunition. Samt pengar. Till båda sidor.
Citera
2023-10-07, 08:53
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Jaha.
Jag är otroligt förvånat över det här självmordet och har svårt att föreställa mig snöbollseffekten vi kommer få se nu.

En del twittrare skriver redan att det här är slutet för Hamas. Jag kan säga att det här är slutet för Gaza och vi ser slutet på konflikten mellan palestinier och Israeler.

Hela Gaza kommer att bli ett Bakhmut, levlat till en grushög, för att sedan bli en Israelisk stad.

Palestinierna som inte vill dö kommer göra en "biblisk" folkvandring till Egypten.

Där kommer dessa 2 miljoner människor inte vara välkomna så åter igen kommer fyktingbåtarna börja gå och "öppna våra hjärtan folket" kommer skicka ned hälparbetarte som gör det enklare att ta sig till Europa och här är frågan om våra ledare kan låta bli att göra samma misstag igen som vi redan gjort. Tänk på att det här är människor som till 99,5% jublar och sjunger lovsång då de ser döda israeliska civila.

EU behöver vara hårda, proaktivta och redan nu resolut stänga gränserna på hårdast möjligast sätt.
Enda sättet att överleva en resa över medelhavet måste vara om man vänder och gör en retur söderut.

faaak vad det här var någonting som inte behövdes just nu.
Citera
2023-10-07, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag.gillar.pepsi
Stämmer. Hamas sköt raketer och sen gick in i Israel
Ja, precis.
Citera
2023-10-07, 08:56
Medlem
Ojoj. Nu är det igång igen. Förbannade kretiner som bor i dessa länder. Hur svårt ska det va att komma överens. Vilka fittbögar
Citera
2023-10-07, 08:57
Avstängd
Citat:
Ja i princip är det väl fyrverkeriraketer med en kraftig laddning.

Det här är väl gammal 60-talsteknologi de använder sig av; raketer som avfyras men helt utan möjlighet att styra dem efter det att de skjutits upp. Man grovriktar mot målet bara.

Jag tror Hamas får dem från Iran. Det är gammal Sovjetteknologi.
För det mesta är det hemmabyggen som skjuts från Gaza. Ett järnrör fyllt med konstgödsel som bränsle i princip. Gaza är sedan länge under blockad från Israel så möjligheterna att smuggla in vapen är begränsade.

Lite skumt är det. Israel håller på att spricka av interna strider så varför skulle Hamas slå till just nu och få dem att enas mot en yttre fiende? Annars har naturligtvis de ockuperade palestinierna goda skäl att slå tillbaka mot apartheidstaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in