2023-10-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Har en person bestämt sig för självmord så gör dem det tills dem lyckas, Dem som bestämt sig är euforiska - öppna då dem bestämt sig då känner dem en total lättnad dem tänker i på de som blir kvar!

Så är de, men som tur är så är de fler som inte vågar och ångrar sig.
Citera
2023-10-06, 20:26
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Tror du har rätt i din analys.
Pappan i inslaget verkar skratta ohemult mycket.
Lutar åt att han stackars killen gått i ån.

Spekulationer. Och helt felaktiga IOM anhållandena.
Citera
2023-10-06, 20:27
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja, de var en tjej i Göteborg för några år sedan som vandrade ut i en å/älv och tog livet av sig. Så de är möjligt att ha den styrkan om man bestämt sig. Men vi får se, tror inte dom som sitter är helt oskyldiga

Alprazolam och knivfodral hittat i närheten av ån som jag förstod det, detta är något som för mig stärker teorin om självmord.

Det som talar emot är som tidigare sagt att folk är gripna men detta behöver ju inte nödvändigtvis betyda något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
När man läser lite så lutar allt mot självmord i detta fall, Saknaden efter mamman och svårt komma tillrätta efter det..
Dem kommer hitta han frågan är bara var och hur....

Självmord med 2 st anhållna för människorov? Nej detta lutar tyvärr åt dråp hållet.
Citera
Medlem
Citat:
Är de bron bakom Euromaster dom spärrat av?

Nej vid brogården
Citera
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Är de bron bakom Euromaster dom spärrat av?

Har inte varit på platsen men vad man ser på nyheterna så är det bron bakom gamla brandstationen bort mot brogården.
Citera
2023-10-06, 20:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Både ångestdämpande Ksalol (Alprazolam) och ett moraknivs fodral hittat i närhet till ån som jag uppfattade det. Kan av egen erfarenhet säga att bensodiazepiner kan få en vuxen man att fatta de dummaste av beslut, så att en deppig 15 åring skulle smällt i sig för många blåbär och velat avsluta sitt liv känns inte helt omöjligt. Skurit sig i handlederna och slängt sig i ån berusad eller något åt det hållet är det min magkänsla säger. Det enda som talar emot är ju att folk är anhållna och en gripen, dock för något som eventuellt inte nödvändigtvis behöver ha med saken att göra.

Det är säkerligen inte hans, finns säkert massor av det ena och det andra i detta område.
Citera
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Alprazolam och knivfodral hittat i närheten av ån som jag förstod det, detta är något som för mig stärker teorin om självmord.

Det som talar emot är som tidigare sagt att folk är gripna men detta behöver ju inte nödvändigtvis betyda något.

Sånt har legat på den platsen i alla år, inget att höja på ögonbrynen åt..
Citera
Medlem
Citat:

Jo, jag såg bilderna. Men de kan ju vara vem som helst. De behöver inte betyda jätte mkt. Kan vara ett tillhåll för diverse aktiviteter
Citera
Medlem
H-vitamins avatar
Ryktet säger att de internt på polisen inte alls tror att de letar efter en levande person, även om de säger så till media fortfarande.

Inte särskilt förvånande dock. Hur många hittas vid liv vid liknande försvinnanden?
Citera
2023-10-06, 20:30
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är säkerligen inte hans, finns säkert massor av det ena och det andra i detta område.

Känner ej till området så kan inte uttala mig om detta, bland bilderna fanns ju också vad såg ut som ett hemlöscamp så behöver ju inte betyda något.
Citera
2023-10-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Tror du har rätt i din analys.
Pappan i inslaget verkar skratta ohemult mycket.
Lutar åt att han stackars killen gått i ån.
Nu ska vi vara försiktiga med att smutskasta pappan. Nu vet vi inte om han begått självmord och vi vet inget om pappan heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in