Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Jag har en person skriven på min adress, har anmält detta till skatteverket, det går inte o få bort personen, det har gått över 2,5 år sedan jag anmälde.
Vidare är jag ordförande, har anmält en person som inte är skriven på adressen men bor där sedan fyra år tillbaka, detta ärende är 7 månader gammalt och inget har hänt, vad jag förstår hyr personen ut sin egna bostad, ev bostadsbidrag på adressen hen är skriven på, men bor sambo på den andra adressen.
Mina erfarenheter av skatteverkets lag 2018, man ska vara skriven där man har sin dygnsvila, fungerar inte, inte ens vid anmälan av styrelse och ordförande.
Jag upptäckte att jag hade en handfull utländska människor mantalsskrivna i min fastighet.
Kontaktade skatteverket som sa de då skickade förfrågan till alla dessa människor om rätt adress.
De hade då 6 månader på sig innan skatteverket tog bort dom.
Det kom bara brev till några av de som var skrivna i min fastighet och skatteverket förklarade det med att en del hade bara min adress som mantalsskrivningsadress men posten skickades till postbox.
Skatteverket bekräftade det jag anade. En del var inte ens i Sverige men uppbar nån typ av bidrag men att register samkörs inte och därför kunde inte skatteverket se sånt som tex: studiebidrag, barnbidrag, bostadsbidrag , socialbidrag mm mm mm.
Jag fick krav från energiföretag på förfallen faktura som en av dessa hade. Det företaget ville in i min fastighet och mäta ut!!
Den personen flyttade sen sin adress till annan ort i Sverige och när denne inte svarade på sina nya adresser om tex energifakturor så skickades till deras senaste kända adress,,,hos mig! Fick så lång tid som ca 10 år senare info från energibolaget till min fastighet!
Jag sa till skatteverket att ponera om jag dör och de som står mantalsskrivna på min fastighet får vetskap om detta då kan de kräva saker ur min fastighet som om de varit sambos med mig!
Jag kölar regelbundet att det inte är någon obehörig på min adress!
Kolade en privat hyresfastighet där jag bor strax intill. Den som äger den fastigheten hade många skrivna i sina lägenheter!
Tex Olle och Lisa Karlsson som har en Ahmed Mohammed skriven hos sig.
Anna och Bertil Svensson har Osman Osman skriven hos sig.
Den fastighetsägaren är en filur och hade troligen lagt dit dessa utan sina hyresgästers vetskap för nån typ av ekonomisk vinning, procent på deras bidrag??
(I min fastighet var det tidigare ägare som skrivit en massa folk som aldrig ens varit i fastigheten! Och de tog inte bort dessa då de sålde fastigheten till mig)