2023-10-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Och släppt en. Hört talas om "misstänkt"?

Vem är släppt?
Citera
2023-10-06, 18:21
Medlem
Vad har vi här då ?
Är det kanske så att vi här har tre grabbar i tonåren som i ett idiotiskt försök att imponera på Henriks ex. Givit sig på Henrik och gått för långt ?

Tonåringar och fotbollsplan där bråk uppstått och sedan ikastad Henrik i ån ?
Citera
2023-10-06, 18:22
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Kan vara självmord det handlar om här.

Det är inte teorin. Om detta fall inte lyfts upp och begravs som tre andra barn gjorts…

När ska det sluta?
Citera
2023-10-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vad har vi här då ?
Är det kanske så att vi här har tre grabbar i tonåren som i ett idiotiskt försök att imponera på Henriks ex. Givit sig på Henrik och gått för långt ?

.
Tror detta är ganska nära vad som hänt. Ska gå i kika där dom spärrat av
Citera
2023-10-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Finns där någon sammanfattning för mig, som inte orkar läsa all dynga? Vad har skett och vad har man kommit fram till?
Jag tycker mig se en knubbig EPA-raggare men är det skenet som bedrar, han är alltså kriminell? Tillhör han måhända Kurdiska Röven?

Sammanfattning finns ju i trådstarten längs ned
Citera
2023-10-06, 18:24
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokan123
Tv4 nyheterna har idag lagt upp ännu en artikel om H. Det är ännu en gripen o en släppts om jag läste det rätt.
Ah okej tack för infon.
Citera
2023-10-06, 18:29
Medlem
Fibonaccitals avatar
Polisen om försvunna Henrik i Alingsås

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-om-f%C3%B6rsvunna-henrik-i-alings%C3%A5s-1.111948933

Ett stort område intill E20 har spärrats av under fredagskvällen.

Här söker polisen efter försvunne Henrik, 15
Sökandet efter 15-årige Henrik som varit försvunnen sedan i måndags fortsätter under fredagen med en stor polisinsats i Alingsås. Ett stor område intill E20 har nu spärrats av.
Uppdaterad för 19 minuter sedan|Publicerad idag 17:47

https://www.alingsastidning.se/nyheter/har-soker-polisen-efter-forsvunne-henrik-15.c14f7e41-3acd-4b1a-b967-77d7477688e4
Citera
2023-10-06, 18:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Vad har vi här då ?

Inte helt omöjligt. Om ingen MGM är över 18 så har de inte tillgång till bil heller. Visst går det att flytta en kropp med A-traktor, men skulle inte bli förvånad om man hittar en kropp slarvigt gömd i närområdet inom kort.
Citera
2023-10-06, 18:32
Medlem
Alingsås tidning skriver
Däremot meddelar åklagaren att den person som var senast att anhållas nu misstänks för skyddande av brottsling, grovt brott, i stället för som tidigare människorov. Misstanken är fortsatt på den svagare grunden, skälig misstanke.

– Man har hört personen ifråga. Jag kan inte gå in på vad som har sagts. Men det är en helhetsbedömning.

Vad ligger i begreppet grovt brott?

– Det har att göra med att det är ett grovt brott i grunden, människorovet. Jag har räknat det som det i det fallet och gjort den bedömningen.

Melv*n l*ndell är alltså anhållen för grovt skyddande av brottsling.
Citera
2023-10-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De som leder utredningen finns troligen i Göteborg.

Fel.
Citera
2023-10-06, 18:33
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Alingsås tidning skriver
Däremot meddelar åklagaren att den person som var senast att anhållas nu misstänks för skyddande av brottsling, grovt brott, i stället för som tidigare människorov. Misstanken är fortsatt på den svagare grunden, skälig misstanke.

– Man har hört personen ifråga. Jag kan inte gå in på vad som har sagts. Men det är en helhetsbedömning.

Vad ligger i begreppet grovt brott?

– Det har att göra med att det är ett grovt brott i grunden, människorovet. Jag har räknat det som det i det fallet och gjort den bedömningen.

Melv*n l*ndell är alltså anhållen för grovt skyddande av brottsling.

Är det så man ska tolka det? Jag tolkade det som att man plockat in t.ex. exet, då hon ev vet vem som har begått ett ev dåd.
Citera
2023-10-06, 18:34
Avslutad
Citat:
Vad har vi här då ?

Låter rimligt. Kort sträcka från hemmet till fotbollsplanen. Inget konstigt med det att gå till fotbollsplanen efter skolans slut. Därav få vittnen eftersom sträckan ifrån hemmet till fotbollsplanen är så kort. Fotbollsplanen kanske inte heller var så välbesökt utan det var endast de inblandade som var där. Möjlig draggning i ån efter att något som gått alldeles överstyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in