2023-10-06, 16:59
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Glöm inte att pricka för i listan vad ni hade rätt i. Jag tror det skulle kunna vara till hjälp för forskarna också om du var instrumental och beskrev även andra påhitt som du agiterat för.

Var det i diskussionen om tentakelmonstren du var mest aktiv? Eller var det påstått gummi i ådrorna på vaccinerade som var din bebis? Missfall bland gravida män?

Jag är däremot inte förvånad över att du även fortsättningsvis inbillar dig att du har haft "rätt" i något, du tror väl bergis fortfarande att man blir magnetisk av vaccin och att det innehåller nano-robotar samt att det hela handlar om att NWO skall installera operativsystem i människor för att kunna kontrollera vad dem gör, och läsa av var de är.

Jag tror inte att forskarna är speciellt intresserade av att veta exakt HUR mycket av rappakaljan som du gått på (uppenbarligen en hel del), däremot finns det naturligtvis ett intresse av att förstå prevalens och skiftningar, t.ex. hur förekomsten av galenpannor fluktuerar i vissa skeden av pandemin samt vilka tosserier som styr diskursen.

Och du, glöm nu inte att pricka för listan.

Hahaha - det var det roligaste jag läst på länge - vilken lista! I alla fall sedan tråden där antivaxxers visade sig ha lägre IQ än snittet.
Citera
2023-10-06, 17:02
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Glöm inte att pricka för i listan vad ni hade rätt i. Jag tror det skulle kunna vara till hjälp för forskarna också om du var instrumental och beskrev även andra påhitt som du agiterat för.

Var det i diskussionen om tentakelmonstren du var mest aktiv? Eller var det påstått gummi i ådrorna på vaccinerade som var din bebis? Missfall bland gravida män?

Jag är däremot inte förvånad över att du även fortsättningsvis inbillar dig att du har haft "rätt" i något, du tror väl bergis fortfarande att man blir magnetisk av vaccin och att det innehåller nano-robotar samt att det hela handlar om att NWO skall installera operativsystem i människor för att kunna kontrollera vad dem gör, och läsa av var de är.

Jag tror inte att forskarna är speciellt intresserade av att veta exakt HUR mycket av rappakaljan som du gått på (uppenbarligen en hel del), däremot finns det naturligtvis ett intresse av att förstå prevalens och skiftningar, t.ex. hur förekomsten av galenpannor fluktuerar i vissa skeden av pandemin samt vilka tosserier som styr diskursen.

Och du, glöm nu inte att pricka för listan.
Jag var enbart intresserad av corona-vaccin och deras verkningsgrad. Några andra vaccin har jag inte åsikter om. Så jag är egentligen corona-antivaxxare.

Du var specifikt corona-vaxxare och det är generande för dig två år senare och du framstår som en av de dummare på FB eftersom du 100% skrev om detta och inget annat. Tänk att snöa in sig på en enda sak. Och den är fel.

PS John Campbell har fortfarande sina 400-800k dagliga läsare på youtube. Han hade rätt hela tiden och du hade fel.
Senast redigerad av WatchItNow 2023-10-06 kl. 17:14.
Citera
2023-10-06, 17:07
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Jaha, så du menar att poängen är att trots att jag de facto hade på fötterna i allt jag påstått, så är en antivaxxer "bättre" eftersom de körde på i godan tro utan att ha den blekaste aning vad de talade om?

Och så undrar du varför dessa antivaxxare är föremålet för gapskratten runt fikaborden? En inte alltför vågad gissning är att forskarna på Lunds Universitet uppmärksammats på humorn och blivit smittade av samma fascination som jag.

Hur är det möjligt, frågar jag mig så fort någon av er öppnar truten.
Det du avser med att "ha på fötterna" är fakta sprunget ur ett vetenskapligt paradigm (med allt vad det innebär när det kommer till tilldelning av resurser och annat). Även om det förvisso existerar sant och falskt, är fakta sprungen ur en vetenskaplig diskurs långt mer problematisk. Alla förstår att Karl Poppers syn på vetenskap är en utopi; Feyerabend, Khun och Lakathos ligger närmre sanningen. Focault, Nietzsche och Cioran kommer ännu lite närmare.

Din fakta är en social konstruktion sprungen ur ett medicinskteknokratiskt paradigm. Du bör därmed passa dig för att skratta alltför våldsamt tillsammans med dina kollegor så att du inte sätter fikabrödet i halsen.

Hade fakta fungerat såsom det idealt sett borde (enligt den traditionella definitionen av sanning och Poppers vetenskapsteori), ja i så fall borde till exempel Stefan Lankas vederläggning av virologin genom kontrollexperiment vara tillräckligt för att falsifiera hela fältet. Men ingen är väl så naiv att vederbörande tror att det fungerar på det viset (tänk bara hur många som skulle förlora pengar på ett sådant skifte).
Citera
2023-10-06, 17:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag var enbart intresserad av corona-vaccin och deras verkningsgrad. Några andra vaccin har jag inte åsikter om. Så jag är egentligen corona-antivaxxare.

Du var specifikt corona-vaxxare och det är generande för dig två år senare och du framstår som en av de dummare på FB eftersom du 100% skrev om detta och inget annat. Tänk att snöa in sig på en enda sak. Och den är fel.
Fel!? Du menar att gravida män de facto FICK missfall i 84% av fallen när de vaccinerades?

Studien i det här fallet innehåller inte just den analysen, men jag gissar fortfarande att den typen av nonsens spelat in i ganska hög grad när man beslutat att forska i ärendet.
Citera
2023-10-06, 17:09
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Fel!? Du menar att gravida män de facto FICK missfall i 84% av fallen när de vaccinerades?

Studien i det här fallet innehåller inte just den analysen, men jag gissar fortfarande att den typen av nonsens spelat in i ganska hög grad när man beslutat att forska i ärendet.
Berätta var corona gömt sig det senaste året. Eller behövdes kanske inte vaccin och nerstängning? Som vi corona-antivaxxare sa från dag ett?
Citera
2023-10-06, 17:34
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ditt problem uppstår som bekant när du blir ombedd att substantiera ditt skitsnack. Eller som det heter:
Jag föreslår att du refererar till citet medelst länk i de fall du påstår att jag skulle "glappat" utan att ha på fötterna. Då slipper du framstå som en tramsare utan substans.

Yes you are back! Fan va underbart 👏👏👏 Forskarna från Lund har väl rätt antar jag.
Citera
2023-10-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Berätta var corona gömt sig det senaste året. Eller behövdes kanske inte vaccin och nerstängning? Som vi corona-antivaxxare sa från dag ett?
Naturlig immunitet och vaccination men corona finns fortfarande kvar men i lite förändrade former. En ny nedstängning vore väl ett dråpslag för ekonomin så det tror jag inte händer.
Citera
2023-10-06, 18:13
Medlem
nullbytes avatar
Antalet 4500 känns så lite när det kommer till Flashback och ämnet Covid. Men de har kanske valt att bara ta inlägg från denna forum delen "Coronaviruset och covid-19".
Citera
2023-10-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Antalet 4500 känns så lite när det kommer till Flashback och ämnet Covid. Men de har kanske valt att bara ta inlägg från denna forum delen "Coronaviruset och covid-19".
Det räcker väl att en pigg användare postar några hundra inlägg för eller mot vaccinet. Eller och har flera användar alias så sabbar det ju upp deras statistik rejält. Totalt ovetenskapligt ändå.
Citera
2023-10-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Viktigt också att få till en stämpel, "antivaxxer", på alla som var skeptiska till en oprövad medicinskt teknologi, vilket nu i efterhand visade sig vara jävlihy vettigt att vara. Jag är även antilobotomist, om man vill jämföra med annan nobelprisbelönta grejer.

Den var lite rolig.

Jag är också anti-lobotomist faktiskt
Citera
2023-10-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Svenska forskare har kartlagt hur diskussionerna kring covid-vaccin var på diskussionsforumet Flashback.
Covid-vaccinen väcker starka känslor. Miljontals människor är lyckliga över att de lever tack vare vaccinen. Men andra är fortsatt oroliga på Flashback. I veckan fick upptäckarna bakom mRNA-vaccinen nobelpris. I Sverige säger 4 procent att de väljer att avstå från att vaccinera sig, enligt SOM-institutet.

Hur de som tvekar kring vaccin och uttrycker det på det öppna diskussionsforumet Flaschback har nu kartlagts i ny svensk forskning. Där var 60 procent av inläggen skeptiska till vaccinen, medan 20 procent var neutrala och 20 procent positiva . Många medicinska termer används i inläggen.

Den största delen av covid-vaccinen i Sverige grundar sig på den upptäckt med mRNA-vaccin som nu fått nobelpris. Mycket forskning pågår nu där budbärarRNA, mRNA, kan komma att användas i många olika behandling framöver. Men det finns tydliga dilemman för att få det att fungera för annat än vacciner. Den lilla fettbubblan måste blir effektivare för att det ska fungera bättre. Men kliniska försöka pågår för behandling av flera olika cancrar.

Medverkar gör Anders Wittrup, forskare vid Lunds universitet och läkare på Skånes universitetssjukhus, Elin Esbjörner, docent vid institutionen för Life Sciences på Chalmers tekniska högskola i Göteborg samt Mia-Marie Hammarlin, lektor och forskare vid Institutionen för kommunikation och medier i Lund.
https://sverigesradio.se/avsnitt/nobelprisade-covid-vaccinen-vacker-kanslor

Hur florerar tankarna om detta?

Lever verkligen miljontals enbart pga att de vaccinerade sig mot covid-19?
Citera
2023-10-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Lever verkligen miljontals enbart pga att de vaccinerade sig mot covid-19?

Nej. Nonsens. Detta är antaganden tagna ur röven, inte bättre än att att det skulle innehålla microchip eller andra udda teorier.

Naturlig immunitet verkar vara mer effektivt trots allt. Och skyddet från vaccinet är temporärt för att övergå till ett negativt skydd. Så om dom lever på grund av vaccinet så kommer dom mest troligen dö när effekten avtar och immuniteten blir sämre än hos icke vaccinerade, vilket är inte heller sant då vaccinet skyddar dom ytterst lite, och sedan får dom även en naturlig immunitet. Det är bara antaganden. Folk som säger "jag blev inte så svårt sjuk på grund av vaccinerna" kunde mycket väl blivit mindre sjuka, i synnerhet om dom skippade vaccinerna och istället åt rätt kostillskott.

Dom som inte är gamla, har en bra diet och äter rätt kostillskott som ökar immunförsvaret (då det är immunförsvaret som påverkade sjukdomsbilden) skulle mest troligen klara sig bättre mot covid än vaccinerade om man gjorde studier på det. Många av dom som fått svår covid och dött har varit fullvaccinerade, statistik visar inte så stor skillnad mellan vaccinerade och icke vaccinerade när det kommer till corona dödsfall, iaf väldigt marginell skillnad - åt bägge hållen dessutom beroende på vilken månad och land. Gäller även long covid, där det verkar utåt sätt (t.ex. kolla runt på internet, nästan alla som skriker att dom har long covid har vaccinerat sig) vara mycket fler vaccinerade än icke vaccinerade, även om man skulle jämfört 100.000 vaccinerade mot icke-vaccinerade.

Dom flesta jag känner har skippat vaccinerna på grund av dödsfall orsakade utav det som fick dom att stå över det. Även gamla människor med hälsokomplikationer fick mycket mild covid, och dom åt typ bara zink och vitamin D3.

Förstår inte meningen med denna studien, problemet är att många är väldigt partiska. Man vill väl välja ut dom som har avvikande åsikter för att spä på lögnerna om att kritiker är konspirationsteoretiker som har tossiga åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ja du har helt rätt men då var värden hysterisk och i masspsykos. Jag tror på vaccin visserligen men inte på stigmatisering mot de som inte vill ta det av någon anledning. Själv har jag inte tagit vaccinet dock då det på den tiden var allt för obeprövat.

Men alla vaccin är ju inte dåliga, det finns vacciner som funkar bra och är relativt säkra. Covid vaccinet visade sig att inte vara effektivt, bara ytterst marginellt skydd som är temporärt och övergår till sämre skydd efter några månader visar statistiken.

Det är också väldigt många som fått allvarliga biverkningar, blodproppar och alla möjliga hjärtproblem. Mer sällsynta fall har folk avlidit, antingen i allergisk reaktion (minns en relativt ung människa som gjorde det i en stad jag bor i, samt kände ett offer och ännu ett till dock så vet jag inte om det är orsakar av vaccinet men det pekar på det då hälsotillståndet är sådant som är relaterat till dess biverkningar.

Alla läkemedel är olika. En gång var det ett läkemedel som ansågs helt säkert enligt vetenskapen(pushade för det likt man gjort med covidvaccinet då det ligger stora pengar i det), men gjorde så tusentals människor födde missbildade barn.
"
Talidomid är en läkemedelssubstans som i slutet av 1950-talet utvecklades av det tyska läkemedelsföretaget Grünenthal. Preparat innehållande talidomid fick olika varumärken, i ursprungslandet marknadsfördes det som Contergan. I Sverige tillverkades talidomid av Astra under varumärket Neurosedyn.[1] Medicinen, som marknadsfördes som ett ofarligt sömnmedel särskilt lämpligt för gravida kvinnor, visade sig sedan ge extremt allvarliga biverkningar i form av fosterskador. Neurosedynskandalen orsakade mer än 10 000 missbildade barn i 46 länder."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Talidomid

Sådana här studier kommer inte betyda så mycket då vem som helst kan skriva vad som helst på nätet. Men bara för att vissa konspirationsteoretiker spitt nonsens om vaccinerna gör det inte dom legitima, vare sig säkra eller effektiva. Jag tog ett annat vaccin mot en annan åkomma inte så längesedan och funderar på ytterligare en annan. Dom flesta är likt jag inga anti-vaxxers utan anti skadliga/ineffektiva vacciner, korrupta läkemedelsfirmor och emot fascism, förtryck och tvång som uppstod i samband med vaccinhetsen.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-10-06 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in