2023-10-06, 16:33
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Teori baserat på... ja, inte så mycket. Tiktok videos och kommentarer på dessa.

Exet har skaffat ny kille. Henrik har inte kunnat släppa henne, fortsätter kontakta osv. Nya killen och vänner ska skrämma H men det går överstyr.

+1

Tonåringar som har olika uppfattning om hur relationen varit. S tycker att H behandlat henne illa och H verkar ha svårt att släppa förälskelsen. Tanken på att S träffat någon ny gör H svartsjuk och tokig - han fortsätter kontakta henne. Sedan har nya pojkvännen med ev inblandning från S bestämt sig för att skrämma/spöa H men det hela har gått över styr och nu är han försvunnen..

Rena spekulationer men ett möjligt scenario.

Hoppas verkligen att grabben hittas vid liv men är dessvärre rädd för att det slutar med en tragisk utgång
Citera
2023-10-06, 16:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
En av de tre första som anhållits har släppts på fri fot.
Citera
2023-10-06, 16:35
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yallapaj
Personer från den familjen är anhållna.

Är det personer från den Khan-familjen som är anhållna?
Det finns uppgifter i tråden om två personer som ska vara anhållna, som båda heter Lund*ll i efternamn. Är det de som skulle tillhöra samma familj som de där Khan då eller?
Kanske brorsor🙄
Senast redigerad av GrodanKermit1 2023-10-06 kl. 16:49.
Citera
2023-10-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtant01
Hur kan ni med att prata illa om pappan till en försvunnen pojk??
Henrik är min dotters bästa vän o vi är otroligt oroliga för honom! Det är även hans pappa!! Henriks mamma dog av sjukdom för 5 år sedan o har heller ingenting med försvinnandet att göra!
Det sista vi vet är att han skulle träffa några tvivelaktiga vänner.
Håll er till fakta o gotta er inte i skandaler som inte finns!!
Vad hemskt. På ett sätt tur att mamman inte får vara med om detta kan inte tänka mig nåt värre än ett försvunnet barn. Och stackars pappan! Har han syskon? Har han blandat sig med fel tjej?
Citera
2023-10-06, 16:39
Medlem
Andra fallet nu där en 15 åring tjej är inblandad. Vad är det som händer håll koll på era tonåringar!
Citera
2023-10-06, 16:39
Medlem
F*bi*n *ndre*sson l*ndell är samma person som ”Fabbe Alingsås”. Det är den här killen folk pratar om i sammanhanget. Han verkar ha suttit på hem.
Hans lillebror Melv*n l*ndell har alltså blivit hämtat på Lerums gymnasium. Då sitter med störta sannorlikhet även fabbe häktad. Deras mamma M*lin l*ndell delade MP efterlysning av H för några dagar sedan så att Fabbe har varit borta öht verkar inte stämma.

Polisen har letat en hel del borta vid hjortgården, kanske var det där systern senast såg att han var enligt snapkartan. Fabbes familj bor precis i närheten. På traktorgatan. Om han är någonstans där blir det svårt att hitta honom. Otroligt mycket skog och små sjöar.
Citera
2023-10-06, 16:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad betyder det här ordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det finns inget inlägg som tidigare nämnt någon relation med Stephanie och Mohammed. Hennes namn dyker upp först idag. På hennes TikTok skriver någon att hon goat killen.

Ursäkta att jag frågar men vad betyder ordet "goat"
Citera
2023-10-06, 16:41
Medlem
Killen var sårbar förlorat sin mamma i unga år och förlorar sin första kärlek.. blir ledsen av detta
Citera
2023-10-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Jag undrar hur aktiv du är på tiktok. Jag länkade till två tiktoks men finns betydligt fler i mappen. Det finns väldigt många sorgliga trender, stora som små, och det här var kanske en mindre men ändå. Naturligtvis är man inte glad när man gör en sådan här tiktok och med stor sannolikhet kanske han tänkte på sin mamma där och då. Jag är dock ganska övertygad om att han fick idéen att göra en sådan tiktok (med det soundet och ordvalen( efter att ha sett liknande inlägg i sitt flöde. Sådana inlägg väcker tankar, absolut. Annat är osannolikt, eller vilka belägg har du för din teori att han kom på idéen till den tiktoken utan inspiration av redan befintligt material?

Jag har ibland funderat på att söka jobb inom psykiatrin i framtiden. Enligt vissa andra är jag lämplig.

Han använder också många sound, från hela 10-talet, som inte är förknippade med gangsters även om han gör gansgter poses på bilderna.
Jag har enbart A och B i ämnen som berör vård och i det även psykiatri och psykologi. Det ena ämnet har jag B I pga att jag inte helt till fullo hade förstått hur man skrev den första uppgiften i kursen. I samhällskunskap har jag lägre betyg på grund av att mina bakgrundskunskaper gällande t.ex. brottslighet och livsstilskriminella/förövare var högre än läraren som därmed ansåg att jag lämnat för lite källor när jag även skrev in de egna kunskaperna och reflektionerna. Därav har jag bara C men borde ha haft B. B eftersom jag inte kan nå upp till A genom att jag är sämre rörande kunskaper rörande kommun och statssyre.

Min åsikt är att han antingen hade någon form av kännedom rörande brott som han har haft åsikter kring eller det mer troliga syftade på konflikter med jämnåriga pga t.ex hans föredetta flickvän. Att han har kluddrat över sin mun i profilbilden är som jag nämnt något som kan indikera på komplex precis som det med att börja använda ansiktsmask då pojkar och unga män med paranoida störningar, dysmorfobiska drag inte vill synas. Samtidigt är det en del av ungdomskulturen som pågår med att leka tuff. Du kan t.ex. se män i medelåldern som fortfarande går omkring med huvan över sig eftersom de upplevde det som häftigt vid 13 årsåldern. Det har blivit något skevt sätt att klä sig via sociala medier men det är taget ur gangsterkulturen som är rätt omfattande nu. Kluddret är därmed en indikation på tystnad och låten berör att inte låta sig tystas. Att uppleva att människor bör minnas en som någon som sjungit ut utan att vara rädd eller tyst, på ens begravning, har en stor symbolisk betydelse.

Snälla, människor likt dig förstör vården tillräckligt mycket. Vi behöver inte ha fler okunniga människor med tolkningsföreträde om sådant de inte begriper något alls om, inom psykiatrin. Människor söker hjälp för att de ska må bättre, inte för att hjälpa inkompetenta människor få betalt för ingenting. Du är för trångsynt för att hjälpa någon alls och fyrkantig liksom rigid. En sådan som läser en diagnos och sedan vill sätta den på allt och alla som du inte uppträder akademiskt.

För högljutt tal= Borderline.
Tankspridd= Psykos.
Självmordsbenägen=
Välmående.
Våldsutsatt= Beteendestörd.
I kris= Uppmärksamhetssökande

Lite så. Ni vill alltid se det enklaste ni kan göra utan egentlig logik. Det du ser som logiskt är TikTok=Trend, när du borde se Reaktiv=Försvunnen.
Citera
2023-10-06, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Greatest Of All Time - GOAT

Typ Foppa är GOAT i Svensk hockey.
Citera
2023-10-06, 16:44
Medlem
Citat:
greatest of all time
Citera
2023-10-06, 16:46
Medlem
Citat:
Lurat någon till en person el plats. Lurat I en fälla eller backstabbat någon.

Men det skulle innebära att tjejen/exet är häktad också.
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Greatest Of All Time - GOAT

Typ Foppa är GOAT i Svensk hockey.

Nja. Jag tror inte att det är betydelsen i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in