2023-09-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det har varit en superstark start på vecka tre av höstsäsongen 2023. Gårdagens avsnitt där den underbara Jonas Nilsson var gäst för att berätta om sin nya bok "Orania: Att bygga en nation" var jätteintressant, och dagens avsnitt där de pratade om ADL och judisk makt var ett av de absolut bästa avsnitten i hela Dagens Svegots historia. Dan, Magnus och Jalle är bäst!

Elon Musk, ADL och antisemitismen:

https://www.youtube.com/watch?v=pGE0unnoFhI
Ekokammareverksamheten fortsätter med andra ord. Orania-ämnet och Jonas Nilsson är i och för sig ok. Jude- och ADL-tugget är dock bara en tröttsam upprepning av vad de idisslat åtskilliga gånger förr.
Citera
2023-09-13, 01:09
Medlem
Citat:
Det har varit en superstark start på vecka tre av höstsäsongen 2023. Gårdagens avsnitt där den underbara Jonas Nilsson var gäst för att berätta om sin nya bok "Orania: Att bygga en nation" var jätteintressant, och dagens avsnitt där de pratade om ADL och judisk makt var ett av de absolut bästa avsnitten i hela Dagens Svegots historia. Dan, Magnus och Jalle är bäst!

Elon Musk, ADL och antisemitismen:

https://www.youtube.com/watch?v=pGE0unnoFhI

Kanske kan det bli ett svenskt Orania i Älgarås?

Jag vill tro det. Magnus jobbar på det. Han bygger ett nytt land.
Citera
2023-09-13, 16:29
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kanske kan det bli ett svenskt Orania i Älgarås?

Jag vill tro det. Magnus jobbar på det. Han bygger ett nytt land.
Ja, det kan det kanske bli i framtiden. Det är väldigt inspirerande att höra Jonas Nilsson berätta om Orania. Jag har suttit och läst lite grann om den där organisationen AfriForum, som är afrikandernas motsvarighet till Det fria Sverige. De har 300 000 medlemmar. Riktigt häftigt!

Dan Eriksson fyller 41 år idag. Ett stort grattis på födelsedagen!
Citera
2023-09-19, 22:21
Medlem
Offerviljas avatar
Jag ska erkänna att det i min lilla svensk-brittiska kropp har funnits en rädsla för att Jalle Horn skulle vara en ny Ingrid Sionistqvist, men det är han absolut inte. Judemedvetenheten hos den där gubben är ganska stor, det märks tydligt när man läser hans texter på Svea Ting och när man lyssnar på vad han säger i Dagens Svegot. Det är dags för mig att börja förstå att Pär-Ingrid Öbergs favorittid är borta för alltid. Ingrid & Conrad är döda. Offervilja har fått igenom sin vilja och Pär-Ingrid är en förlorare. Länge leve Det fria Sverige, konungen Jalle Horn och antisemitismen!

Skuggsamhället AB: Att bli rik på illegal invandring:

https://www.youtube.com/watch?v=vVsh1hn1P64

Frydman, Goldman, Goldstein, Bernstein, Epstein, Cohen, Horowitz...

Varenda. Jävla. Gång.
Citera
2023-09-25, 17:10
Medlem
Offerviljas avatar
Dan Eriksson och Magnus Söderman är världens finaste duo. De var så otroligt bra idag när de diskuterade Åsa Erikssons bok "Farväl till Bullerbyn". Svenska barn ska bussas till invandrardominerade skolor och kommunerna ska tvingas att få bort alla vita områden. Precis som den underbara Eva-Marie Olsson (av mig utsedd till 2022 års bästa nationalist) skrev så är det här ett folkmord. Socialdemokraterna är så fruktansvärt sjuka och ondskefulla.

Jag vet inte så mycket om Oswald Mosley, men oj så karismatisk han var i det där talet som de spelade upp i segmentet "Hänt i historien"!
Citera
2023-09-26, 18:28
Medlem
Offerviljas avatar
Dagens Svegot slår rekord i antal stödprenumeranter:
Citat:
Fyra veckor in på nya säsongen av Dagens Svegot har vi slagit vårt rekord i stödprenumeranter sedan lanseringen av formatet. Kul med så många nya! Nu fortsätter vi bygga.
https://t.me/s/danerikssonSE

Jag är inte överraskad. Att det går bra för Dagens Svegot har jag märkt. Det som just är extra kul är att det är så himla många nya människor som hittar till podden, sådana som tidigare aldrig har haft någon som helst kontakt med den "nationella rörelsen".

Nu blir det betygsättning på en skala 1-10 över hur bra jag tycker att de tre gubbjävlarna är:

Dan Eriksson: 9,6
Magnus Söderman: 9,1
Jalle Horn: 8,8

Vilka betyg skulle ni sätta på dem?
Citera
2023-10-04, 19:58
Medlem
Offerviljas avatar
I dagens sändning sade Magnus Söderman att han hade velat ha sex och samlevnad med den gamla 1800-talspoeten Emily Dickinson. Det är väl ytterst tveksamt om hon hade velat haft det med honom. Ganska mycket tyder på att hon antingen var asexuell eller lesbisk (dagens samhälle vill gärna ha henne till att ha varit lesbisk). En spännande människa var hon i alla fall. Introvert och underlig var hon. Jalle Horns poesisegment på onsdagarna får av mig högsta tänkbara betyg!

Björn Björkqvist ljuger.
Citera
2023-10-04, 22:16
Medlem
Offerviljas avatar
Lite konstigt att Jalle Horn, som jag vet är ett stort fan av min favoritpoet Dan Andersson, inte nämnde den här när han tog upp höstdikter:

Gässen flytta

När de gamla såren heta tära,
när din kind är vätt av ensamhetens gråt,
när att leva är att stenar bära
och din sång är sorg som vilsna tranors låt,
gå och drick en fläkt av höstens vindar,
se med mig mot bleka, blåa skyn!
Kom och stå med mig vid hagens grindar,
när de vilda gässen flyga över byn!

Nu har jag slagit upp sida 30 i diktboken som jag köpte i Ludvika centrum när min mamma och jag var på Dan Anderssons-veckan en gång i tiden. Dan Andersson-veckan är ett otroligt trevligt evenemang som de håller där i södra Dalarna varje år. Jag har flera bilder på mig själv i en låda här hemma där jag helt ovetandes om Ingrid & Conrad-samarbetet står utanför Luossastugan och ser väldigt ung och snygg ut. Jämfört med då så ser jag idag verkligen ut som skit. Jag tycker att Dan Andersson var en duktig karljävel jag. Älskar honom!

Jag har mod...

Jag har mod att möta mänskor,
stilla, sorgsna, veka mänskor,
de, som tysta bära bördor,
tunga, hemliga och heta.
Jag har mod att se med kärlek
in i deras skrämda ögon,
jag har mod att trösta dem, fast
själv jag utan tröst och vila
släpar steg för steg mot mörkret.

I dagens sändning pratade de också om köpet av det andra Svenskarnas hus (börjar vid typ 24:10):

https://www.youtube.com/watch?v=mO6odGk5OLs

Dan Eriksson, Dan Andersson, Magnus Söderman, Jalle Horn och Emily Dickinson! ❤️
Citera
2023-10-05, 07:18
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
...

I dagens sändning pratade de också om köpet av det andra Svenskarnas hus (börjar vid typ 24:10):

https://www.youtube.com/watch?v=mO6odGk5OLs

Dan Eriksson, Dan Andersson, Magnus Söderman, Jalle Horn och Emily Dickinson! ❤️
Man hymlar åtminstone inte med att man är oerhört irriterade över att medlemmarna inte avstår från söndagssteken och skänkar pengarna till föreningen. Man ger heller ingen orsak till varför man behöver ytterligare ett hus.

Det vore rakryggat av dom att återutsända lanseringen av DFS med dess stora visioner och kommentera hur mycket man uppnått. (En avslutande recitation av folksagan om Mäster Skräddare hade varit på sin plats.)
Citera
2023-10-06, 03:18
Medlem
Kackotopis avatar
Måste säga att Svegot har hållit en riktigt hög klass den senaste tiden (inte för att det varit dåligt förr) när det kommer till att välja ämnen som de tar upp. Synd bara att dom kör cirka 40 minuter om dagen och inte en timma, fast kanske så man håller en hög standard, vad vet jag.

Björnen är lite saknad!
Citera
2023-10-06, 12:48
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Måste säga att Svegot har hållit en riktigt hög klass den senaste tiden (inte för att det varit dåligt förr) när det kommer till att välja ämnen som de tar upp. Synd bara att dom kör cirka 40 minuter om dagen och inte en timma, fast kanske så man håller en hög standard, vad vet jag.
De kör alltid längre än en timma, men för att kunna höra hela programmen måste man vara medlem eller lyssna live. Det som läggs upp på t.ex. Youtube är nedklippta versioner.
Citera
2023-10-06, 15:27
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
De kör alltid längre än en timma, men för att kunna höra hela programmen måste man vara medlem eller lyssna live. Det som läggs upp på t.ex. Youtube är nedklippta versioner.

Hade fått för mig att de slutat med betalväggen, tar de upp ämnen som annars skulle bli censurerat på tuben? Idag var det lite mer humor "The Great Rebellion: Spelet som får PK att självantända": https://www.youtube.com/watch?v=_qGjpaf9Pno

Citat:
Kvltgames ligger bakom spelet "Heimat Defender" och kommer snart med sin uppföljare "The Great Rebellion". Det första spelet förbjöds (indexerades) i Tyskland och skapade ramaskri bland PK-töntarna, och när The Great Rebellion snart släpps lär vi så se liknande reaktioner.

Vi har fått en förhandsversion som vi kommer testa idag, och du är välkommen att hänga med oss!
Senast redigerad av Kackotopi 2023-10-06 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in