2023-09-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Jaaa... Att jag inte kopplade det - (G)jalle Horn!

Betyder det att mysgubben Jalle - Björns ersättare - opererar under falskt namn - ett alias?!
Citera
2023-09-08, 15:02
Medlem
Offerviljas avatar
Höstsäsongens andra vecka var lite svagare än vad den första var. Dagens Svegot är fortfarande jättebra när bara Magnus Söderman och Jalle Horn sänder tillsammans, men för att programmen ska bli sådär världsbäst (Bella Gulldén i handbolls-EM 2014) så måste lagets superstjärna Dan Eriksson också vara med. Hoppas att Dan är tillbaka till nästa vecka!
Citera
2023-09-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Höstsäsongens andra vecka var lite svagare än vad den första var. Dagens Svegot är fortfarande jättebra när bara Magnus Söderman och Jalle Horn sänder tillsammans, men för att programmen ska bli sådär världsbäst (Bella Gulldén i handbolls-EM 2014) så måste lagets superstjärna Dan Eriksson också vara med. Hoppas att Dan är tillbaka till nästa vecka!
Dagens Svegot är helt värdeslöst, en katastrof utan Dan Eriksson.
Snacka om veritabel blåsning det blir för folk som pröjsat en månadsavgift till Det fria Sverige för Svegot-programmet när de får höra två echo chamber-tomtar som Magnus "mindervärdeskomplexet" Söderman och Jalle "diftongmannen" Horn ekokamra loss.

(Vad heter förresten Jalle Horn på riktigt? Finns ingen skriven i Sverige med den stavningen.)
Citera
2023-09-09, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islaim
Snacka om veritabel blåsning det blir för folk som pröjsat en månadsavgift till Det fria Sverige för Svegot-programmet när de får höra två echo chamber-tomtar som Magnus "mindervärdeskomplexet" Söderman och Jalle "diftongmannen" Horn ekokamra loss.

(Vad heter förresten Jalle Horn på riktigt? Finns ingen skriven i Sverige med den stavningen.)
På vilket sätt har han mindervärdeskomplex enligt dig? Men håller med om att Jalle pratar konstigt, det går upp och ner.
Citera
2023-09-09, 09:28
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:

Jag lyssnar aldrig utan Dan. Det känns inte värt det.
Citera
2023-09-09, 10:09
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19

Jag instämmer totalt.
Citera
2023-09-09, 11:17
Medlem
-Hengpung-s avatar
Magnus ständiga försök att verka intellektuell med högdragna ord titt som tätt, faller pladask rakt ner i ett magplask när Magnus håller i spakarna för programmet och det blir övertydligt att program där analyser, djupdykningar och diskussioner om diverse ämnen är en av Magnus många svagheter. Varför han ens ska delta i program där analyser står i fokus har jag aldrig begripit, när han ej är förmögen till detta.

Men jag blev positivt överraskad förra veckan med konspirationssegmentet som Dan presenterade i torsdagens avsnitt. För en gång skull bjuder de in folk som vill diskutera dessa ämnen de ska prata om och som tycker sig besitta någon form av kunskap i ämnet. Jag prenumererar dessvärre ej längre på Svegot sedan en längre tid eftersom jag tycker man gjort sig ovänner med allt och alla som inte tycker som dem i alla frågor och man visat sig vara extremt intolerant för att ens kunna diskutera sakerna där man tycker/tänker olika, särskilt från Magnus sida som aldrig varit öppen för dylikt. Jag tror därför inte de kommer få några gäster, för dem själva och deras sekteristiska chatt har gjort sitt bästa i att jaga bort dem.

Dock så förtjänar Dan cred för att vara någorlunda opartisk och jag upplever att han aldrig varit drivande i att förbjuda samtal av det enkla skälet att han inte håller med, men snarare uppmuntrar till dem. Jag håller även med honom i att det finns mycket som är viktigt att diskutera och föra upp på agendan, och som kanske inte görs idag i någon större utsträckning i nationella kretsar. Dessvärre så ser hans vapendragare och publik inte det på samma sätt.
Senast redigerad av -Hengpung- 2023-09-09 kl. 11:22.
Citera
2023-09-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
På vilket sätt har han mindervärdeskomplex enligt dig? Men håller med om att Jalle pratar konstigt, det går upp och ner.
Nja. Ett totalt sett missvisande epitet kanske. Tanken var att beskriva en del av Magnus mot bakgrund av hans "stora" högtravande style där han väldigt mycket ser ut att vilja posera som stor och stark, en man med STOR betydelse, en person som har täckning för att agera som ett nationalistiskt universalgeni, en svensk viktighetsmakare etcetera - många sådana personer har bakom eller under detta en sorts mindervärdeskomplex eller dylikt. Magnus ser till dels ut att ha vissa drag av det. Han är långt ifrån värst ska sägas samtidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Jag instämmer totalt.
Precis, det blir egentligen inte värt. Ett stort problem är att Svegot-programmen med Magnus ofta fastnar i tomgång, rundgång, ointressanta sidospår (med bl a anekdoter han berättat hundra gånger redan) och, väldigt ofta, allmänt gaggigt svammel. Med Dan Eriksson i programmen minskar detta rejält!

Tyvärr blir programmen även mindre lyssningsvärda antal gånger när Dan är med i och med att han ganska mycket tillåter Södermans tomgångsjidder. Söderman har egentligen en del kvaliteter och poänger, dock inte i sådan utsträckning att det uppväger hans frekventa tomgång och utdragna pladder.

Dan skulle behöva styra upp Söderman extremt mycket hårdare - ett flertal gånger i varje program. För typ tio dar sen när Dan var med gjorde han t.ex. en mycket tydlig markering mot Magnus i ett läge när de snackade om en bok av en Barakat Ghebrehawariat och Magnus fastnade i något för lyssnarna helt ointressant sannolikt när han kom med den ekivoka idén till Dan att han kunde köra beatboxing på Barakat Ghebrehawariat utifrån hans namn. Dan sa rakt av "Nej!" till Magnus. Det var som en hård hurring, Magnus tystnade direkt en tid efter det. Mer sånt, Dan!
Citera
2023-09-12, 14:33
Medlem
fel
Senast redigerad av Psoglav 2023-09-12 kl. 14:36.
Citera
2023-09-12, 19:30
Medlem
Citat:
Nja. Ett totalt sett missvisande epitet kanske. Tanken var att beskriva en del av Magnus mot bakgrund av hans "stora" högtravande style där han väldigt mycket ser ut att vilja posera som stor och stark, en man med STOR betydelse, en person som har täckning för att agera som ett nationalistiskt universalgeni, en svensk viktighetsmakare etcetera - många sådana personer har bakom eller under detta en sorts mindervärdeskomplex eller dylikt. Magnus ser till dels ut att ha vissa drag av det. Han är långt ifrån värst ska sägas samtidigt.
Precis, det blir egentligen inte värt. Ett stort problem är att Svegot-programmen med Magnus ofta fastnar i tomgång, rundgång, ointressanta sidospår (med bl a anekdoter han berättat hundra gånger redan) och, väldigt ofta, allmänt gaggigt svammel. Med Dan Eriksson i programmen minskar detta rejält!

Tyvärr blir programmen även mindre lyssningsvärda antal gånger när Dan är med i och med att han ganska mycket tillåter Södermans tomgångsjidder. Söderman har egentligen en del kvaliteter och poänger, dock inte i sådan utsträckning att det uppväger hans frekventa tomgång och utdragna pladder.

Dan skulle behöva styra upp Söderman extremt mycket hårdare - ett flertal gånger i varje program. För typ tio dar sen när Dan var med gjorde han t.ex. en mycket tydlig markering mot Magnus i ett läge när de snackade om en bok av en Barakat Ghebrehawariat och Magnus fastnade i något för lyssnarna helt ointressant sannolikt när han kom med den ekivoka idén till Dan att han kunde köra beatboxing på Barakat Ghebrehawariat utifrån hans namn. Dan sa rakt av "Nej!" till Magnus. Det var som en hård hurring, Magnus tystnade direkt en tid efter det. Mer sånt, Dan!
Jag tycker Magnus säger endel intressanta saker, Jalle däremot förstör hela radion, jag vill helst att han är tyst.
Citera
2023-09-12, 19:59
Medlem
Offerviljas avatar
Det har varit en superstark start på vecka tre av höstsäsongen 2023. Gårdagens avsnitt där den underbara Jonas Nilsson var gäst för att berätta om sin nya bok "Orania: Att bygga en nation" var jätteintressant, och dagens avsnitt där de pratade om ADL och judisk makt var ett av de absolut bästa avsnitten i hela Dagens Svegots historia. Dan, Magnus och Jalle är bäst!

Elon Musk, ADL och antisemitismen:

https://www.youtube.com/watch?v=pGE0unnoFhI
Citera
2023-09-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Jag tycker Magnus säger endel intressanta saker, Jalle däremot förstör hela radion, jag vill helst att han är tyst.
Visst kan Magnus komma med intressanta saker, bara det att han ganska regelbundet blandar det med 90% svammel och ointressant goja. Jalle blir outhärdlig och cringig att lyssna på med sina egendomliga tonartshöjningar i slutet av meningarna, obegripligt sätt att snacka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in