Citat:
Ursprungligen postat av
godemannen
Som sagt spelar han ishockey i en breddgrupp i en elitförening. I den åldern och i den serien kan jag som vittne till åtskilliga matcher de senaste åren meddela att åtminstone i Göteborgsregionens division 2 behöver du noll fysiska egenskaper för att få delta. Visst kan de flesta åka skridskor och alla har någon slags grundkondition men att mena på att inte tjockisar, tunnisar å allt möjligt ni skulle kunna kalla dem inte skulle kunna vara med är helt fel.
Skall man göra någon koppling till hockeyspåret så skulle väl en tanke vara att han till slut insett att vägs ände är nått gällande möjligheten att ”bli bra” i hockey gjort honom nedstämd och därmed fått in honom i dåligt sällskap den senaste tiden
Vilket skitsnack.
Jag har själv hängt en hel del på ungdomshockey och det finns inget lag där det krävs noll i fysik.
Allvaret på dessa matcher är dessutom helt absurt och det är tryck både från föräldrar och tränare - så till den milda grad att det kan jäkligt hätsk stämning på läktarna.
Han har kört träning tre dagar i veckan. Det är ingen soffliggare - alldeles oavsett i vilken division han spelar.
Jag tror inte han tagit livet av sig för att han inte är tillräckligt bra i hockey. Har han blivit mobbad och utsatt i laget - så visst, men knappast annars.
Att överhuvudtaget gå in i en tråd som gäller en försvunnen femtonåring och kommentera dennes kroppshydda och att han skulle vara "så stor" så att han inte går att gömma --- det är helt sjukt.
Den stora frågan är dock inte vare sig hans vikt (som är fullt normal för en femtonåring) eller hans hockeyskicklighet -- utan varför polisen utgår ifrån att det rör sig om en "kidnappning".
De måste ju ha något att gå på mer än att han synts med dessa killar innan de plockar in dem.
Det krävs ju starkare misstanke för det.
Varför har den uppkommit?
Han måste ju ha blivit hotad eller vara mer involverad i gängen än vad som framkommit.