2023-10-06, 08:42
  #388609
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
JAS har ju testat Taurus?
Japp Gripen kan bära och använda Taurus.
Inte så konstigt, eftersom Saab är delaktig i utvecklingen av Taurus.
Hoppas nog på en order från Sverige.
__________________
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-10-06 kl. 08:45.
Citera
2023-10-06, 09:53
  #388610
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Sen slängde de in en hög med välutbildade och motiverade till förutom Azov.
Även om de inte var så framgångsrika som Azov så gjorde de ett enormt fint arbete.
Men även många av dessa har dött.
Så det som rimligen borde vara kvar är inte alls så välutbildade och erfarna män.

Så då ställer jag dig frågan, hur många Ukrainska välutbildade soldater finns det kvar ?
Och hur många tror du dog under offensiven ?
Problemet är att ditt resonemang är extremt enkelsidigt.

Hur många välutbildade soldater tror du istället Ryssland förlorat under hela kriget. Finns många uppgifter på att de ryska soldaterna i skyttegravarna är extremt lågutbildade och Ukrainas infanteri har ett stort övertag.

Citat:
Never underestimate the enemy's engineering capabilities. On the other hand, 2023 demonstrated the superiority of Ukrainian infantry in equal battles. Where there was a lack of intelligence and artillery, the quality of infantry evened things out.
https://t.me/DeepStateEN/2513
Citera
2023-10-06, 10:25
  #388611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag tror inte Ukraina har något flygplan som har förmågan att använda Taurus. Inte Sverige heller, för den delen.

Låter märkligt. Taurus är väl delvis ett svenskutvecklat vapen? Passar det inte på JAS?

Edit:
Du har fel. Utvecklat av SAAB och passar förstås på JAS.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Taurus_(robot)
__________________
Senast redigerad av YBB641 2023-10-06 kl. 10:28.
Citera
2023-10-06, 10:29
  #388612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Låter märkligt. Taurus är väl delvis ett svenskutvecklat vapen? Passar det inte på JAS?

Det räcker inte att kunna hänga på det. Man ska kunna välja mål osv.
Citera
2023-10-06, 10:30
  #388613
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Låter märkligt. Taurus är väl delvis ett svenskutvecklat vapen? Passar det inte på JAS?

Edit:
Du har fel. Utvecklat av SAAB och passar förstås på JAS.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Taurus_(robot)
Klart det gör!
Citera
2023-10-06, 10:31
  #388614
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det räcker inte att kunna hänga på det. Man ska kunna välja mål osv.
Vilket man kan.
Citera
2023-10-06, 10:41
  #388615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilken "show" avses? Att sanningen/verkligheten/fakta inte är kompatibelt med tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens illegala anfallskrig är knappast någon "show".
Ryssland har valt sin egen väg som alltid. Vladimir Putin är smart och cool. Ryssland är framtiden.
__________________
Senast redigerad av Upholstery 2023-10-06 kl. 10:50.
Citera
2023-10-06, 10:48
  #388616
Medlem
Onyourknees avatar
I runda slängar lägger ett ryskt kompani var 3:e dag ner sina vapen och kapitulerar inför Ukrainska armén. Har det gått upp för dem att det inte var någon som tog emot dem med vin och sång som Putin påstod?
Citera
2023-10-06, 11:00
  #388617
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Att du tycker det är ett fiasko säger ingenting.

Faktum är att ryssen tvingas på flykt hela tiden.

Nu evakueras FSB från Tokmak vilket tyder på att de räknar med att förlora den staden snart.

Svarta Havsflottan evakueras från Krim, Sevastopol vilket tyder på att man räknar med att tappa Krim

Man genomför hela tiden attacker på flygbaser, raffinaderier och oljedepåer inne i Ryssland.

Varför kallar du detta för ett fiasko?

Fiaskon är ju ryssens senaste motoffensiver där de inte tagit en meter.

Varför fick Sjogu order om att stoppa Ukrainas offensiv och inta mins en stor stad typ Odessa innan Oktober
, om offensiven skulle vara ett fiasko?

Intressant att du vet om Rysslands strategi och planer.
Är dom offentliggjorda? Har du inside info?
Insider Kremlin source...

The Institute for the Study of War cited an "insider" Kremlin source as saying that Putin also wants his forces to launch a serious offensive against a larger Ukrainian city.
__________________
Senast redigerad av Africagonzo 2023-10-06 kl. 11:05.
Citera
2023-10-06, 11:01
  #388618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Att du tycker det är ett fiasko säger ingenting.

Faktum är att ryssen tvingas på flykt hela tiden.

Nu evakueras FSB från Tokmak vilket tyder på att de räknar med att förlora den staden snart.

Svarta Havsflottan evakueras från Krim, Sevastopol vilket tyder på att man räknar med att tappa Krim

Man genomför hela tiden attacker på flygbaser, raffinaderier och oljedepåer inne i Ryssland.

Varför kallar du detta för ett fiasko?

Fiaskon är ju ryssens senaste motoffensiver där de inte tagit en meter.

Varför fick Sjogu order om att stoppa Ukrainas offensiv och inta mins en stor stad typ Odessa innan Oktober, om offensiven skulle vara ett fiasko?

ukraina har inte kommit närmar tokmak, tvärtom har de förlorat mark i sin offensiv i den riktningen. de har fortfarande inte trängt igenom försvarslinjen, bara första hindret, dvs första skyttevärnen, som ryssland har tagit tillbaks delar av nu.
ryssland har retirerat precis som ukraina under de sista fyra månaderna som offesiven har pågått, det böljar fram och tillbaks som man brukar säga.ryssland har fortfarande tagit mer territorium än ukraina, fastän de inte har territoriella mål i första hand.

flottan har inte evakuerats från krim, den har flyttat från sevastopol tilla andra hamnar, varav en ligger utanför krim, men inte den andra.
ukraina genomför såklart, precis som ryssland atackerar och anfall mot depåer och uppsamlingsplatser, precis som ryssland gör, med skillnaden att ryssland gör fler.

du drar alldeles felaktiga slutsatser av förflyttningar och du använder ensidig information att beskriva en situations om har flera sidor.
Citera
2023-10-06, 11:08
  #388619
Medlem
Senaste dygnet har GloboHomo-federationens förluster ökat drastiskt, det tyder på att den bögkriminella federationen försöker sända förstärkningar till 3 olika fronter och då passar Ukraina på att angripa kolonnerna.
Vi har ytterligare 620 st neutraliserade bögkriminella och det innebär att totalt nu 281.090 aldrig mer behöver genomföra sista stegen i könskorrigering på alla specialklinikerna i St Petersburg och Moskva...

Normtalet har fluktuerat från 510 eliminerade per dygn ned till 440 st men korrigering görs nu till 480 st per dygn vilket innebär att 300.000-gränsen passeras den 15 november.

Övriga materiella förluster är mycket stora med 20 st utslagna tanks och 30 st förstörda bepansrade stridsfordon. Oavsett klimat och vapenleveranser----den bögkriminella armén besegras sakta men säkert. Vilka sjukdomar kommer att ta kål på Putin--Shoigu---Lavrov?
Citera
2023-10-06, 11:15
  #388620
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det räcker inte att kunna hänga på det. Man ska kunna välja mål osv.

Som sagt tidigare. Vi har varit med och byggt det och JAS var första planet det testades på . Utprovat på vidsel !

Så din rappakalja är rent önsketänkande från din sida .

Till och med sydkorea har lyckats montera den på en F15 . Du förstår konceptet med Staanag kompabilitet va ? Och hur rälsar / bussar fungerar på ett flygplan . Antar att du inte heller vet att JAS har förmodligen världens bästa " systemintegrering " dvs att man kan lägga till och ta bort applikationer/applikationsområde väldigt snabbt och enkelt .

Det roliga är att eftersom vi redan testat den med JAS på vidsel så finns redan mjukvaran färdig och är i princip bara att ladda upp .

Fast vill du ha förklarat för dig så vänd dig till delforumet vapen och militär . Där finns åtminstone 2 insatta / flygintresserade användare ( Bla Frodeh ) Som kan förklara det bättre ( om jag inte missminner mig finns det redan bra förklarat i tråden om JAS )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in