2023-10-05, 22:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du svarade alltså inte på när kvicksilver avslutades i vaccin som jag bad dig om. Sedan ber jag dig att kontrollera siffrorna i citatet du gav mig. Är det extremt höga nivåer eller vad visar siffrorna?

Ja.
Citera
2023-10-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Absolut vi har redan konstaterat att det inte är 100% bevis.

Poängen kvarstår ju dock att det kan vara extremt farligt med aluminium i vaccin.

Att gå över gatan kan vara extremt farligt, att cykla kan vara farligt, att köra utan bilbälte kan vara farligt. Att leva i en storstad är definitivt en fara, att springa naken på stan kan vara farligt osv osv osv.

Finns inte en enda studie som visar på att aluminium är eller kan vara farligt, du får nog plocka fram studier som visar på motsatsen i så fall om du vill vidhålla det.
Citera
2023-10-05, 22:35
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Att gå över gatan kan vara extremt farligt, att cykla kan vara farligt, att köra utan bilbälte kan vara farligt. Att leva i en storstad är definitivt en fara, att springa naken på stan kan vara farligt osv osv osv.

Finns inte en enda studie som visar på att aluminium är eller kan vara farligt, du får nog plocka fram studier som visar på motsatsen i så fall om du vill vidhålla det.

För mig blir det konstigt när du inte höjer på ögonbrynen över att autistiska har väldigt höga nivåer av aluminium i hjärnan.

Själv drar jag slutsatsen att man borde avsluta vaccinering direkt innan man undersökt om det finns kausalitet eller ej.

Annars är det logiskt att dra slutsatsen att du riskerar din hälsa.
Citera
2023-10-05, 22:49
Medlem
Citat:
För mig blir det konstigt när du inte höjer på ögonbrynen över att autistiska har väldigt höga nivåer av aluminium i hjärnan.

Själv drar jag slutsatsen att man borde avsluta vaccinering direkt innan man undersökt om det finns kausalitet eller ej.

Nä, för jag har varit länge i forskarvärlden så jag vet att bara för att jag hittar något så som aluminium i organen så kan det bero på sjukdomen och inte orsaka sjukdomen. Det är det som ni verkar ha oerhört svårt att förstå.

Nu har man undersökt detta oerhört länge och aldrig hittat ett samband med att aluminium är farligt i de mängder som det handlar om. Så vetenskapen har väldigt bra information som ni tycks ha svårt att förstå.

Hemokromatos bör du veta vad det är.
Är det sjukdomen som lagrar överskott av järn i kroppen eller är det för mycket järn i kosten?
Är det järnet i kosten som orsakar sjukdomen?
För använder vi här din taktik så kan vi ju här påvisa att järn är direkt livsfarligt i kosten då det i samtliga med denna sjukdom går att hitta överlagring av järn i flera organ.

Men är det då verkligen järnet i kosten som gör att det lagras i organen i kroppen och orsakar sjukdomen eller är det så att det är sjukdomen som orsakar inlagring av järn i organen och därmed följdsjukdomar?
Citera
2023-10-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ja.
Jämför siffrorna i din studie.
Citera
2023-10-05, 22:52
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nä, för jag har varit länge i forskarvärlden så jag vet att bara för att jag hittar något så som aluminium i organen så kan det bero på sjukdomen och inte orsaka sjukdomen. Det är det som ni verkar ha oerhört svårt att förstå.

Nu har man undersökt detta oerhört länge och aldrig hittat ett samband med att aluminium är farligt i de mängder som det handlar om. Så vetenskapen har väldigt bra information som ni tycks ha svårt att förstå.

Hemokromatos bör du veta vad det är.
Är det sjukdomen som lagrar överskott av järn i kroppen eller är det för mycket järn i kosten?
Är det järnet i kosten som orsakar sjukdomen?
För använder vi här din taktik så kan vi ju här påvisa att järn är direkt livsfarligt i kosten då det i samtliga med denna sjukdom går att hitta överlagring av järn i flera organ.

Men är det då verkligen järnet i kosten som gör att det lagras i organen i kroppen och orsakar sjukdomen eller är det så att det är sjukdomen som orsakar inlagring av järn i organen och därmed följdsjukdomar?

Enligt mig är det extremt ovetenskapligt och oetiskt av dig och branschen att inte undersöka detta grundligt och chansa med människors hälsa.

Finner man så pass stor korrelation finns det ingen ursäkt att inte göra en gedigen undersökning av det hela.

Du påstår att man redan ha gjort det. Då får du gärna döda tråden med dessa gedigna studier du verkar förlita dig på.

Det blir lite löjligt när du kommer med dessa ursäkter och hänvisar till att studierna som finns räcker, när du inte ens kan presentera dessa.
Senast redigerad av stycket 2023-10-05 kl. 22:58.
Citera
2023-10-05, 22:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jämför siffrorna i din studie.

Läs det fetade och understrukna nedan.

Citat:
Aluminium in brain tissue in autism

The aluminium content of brain tissue in autism was consistently high. The mean (standard deviation) aluminium content across all 5 individuals for each lobe were 3.82(5.42), 2.30(2.00), 2.79(4.05) and 3.82(5.17) μg/g dry wt. for the occipital, frontal, temporal and parietal lobes respectively. These are some of the highest values for aluminium in human brain tissue yet recorded and one has to question why, for example, the aluminium content of the occipital lobe of a 15 year old boy would be 8.74 (11.59) μg/g dry wt.? Aluminium-selective fluorescence microscopy was used to identify aluminium in brain tissue in 10 donors

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29413113/

Citat:
These are some of the highest values for aluminium in human brain tissue yet recorded and one has to question why,
Citera
2023-10-05, 22:55
Medlem
Citat:

Men du har inte påvisat höga halter av aluminum. Du skickar en länk som säger tvärt emot. Sedan är det relevant när vaccinerna tas och när autism upptäcks. Autismen upptäcks innan vaccinen. Så ge dig nu.
Citera
2023-10-05, 23:16
Medlem
Satuanuss avatar
Citat:
Nä, för jag har varit länge i forskarvärlden r?

Har du några belägg för det?
Senast redigerad av Satuanus 2023-10-05 kl. 23:24.
Citera
2023-10-05, 23:18
Medlem
Citat:
Enligt mig är det extremt ovetenskapligt och oetiskt av dig och branschen att inte undersöka detta grundligt och chansa med människors hälsa.

Finner man så pass stor korrelation finns det ingen ursäkt att inte göra en gedigen undersökning av det hela.

Du påstår att man redan ha gjort det. Då får du gärna döda tråden med dessa gedigna studier du verkar förlita dig på.

Det blir lite löjligt när du kommer med dessa ursäkter och hänvisar till att studierna som finns räcker, när du inte ens kan presentera dessa.

Så med den sjukdomen så ska vi förbjuda järn i kosten menar du?
Det har gjorts och görs fortfarande forskning på det och hittills finns 0 indikationer som tyder på att det är farligt.
Farligare då med de som sprider desinformation och där de hoppas på att skada oskyldiga som avstår medicin.
Citera
2023-10-05, 23:21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Så med den sjukdomen så ska vi förbjuda järn i kosten menar du?
Det har gjorts och görs fortfarande forskning på det och hittills finns 0 indikationer som tyder på att det är farligt.
Farligare då med de som sprider desinformation och där de hoppas på att skada oskyldiga som avstår medicin.

Det här känns som du gör mental gymnastik baserat på din kognitiva dissonans nu då du själv injicerat en del aluminium.

Jag säger det en sista gång.

Om man sett ett stort sammanband mellan aluminium och autistiska är det oetiskt att inte göra en grundlig undersökning om aluminium är en orsak för autism.

Om du påstår att det redan finns gedigna studier som motbevisar detta. Visa dessa då.
Citera
2023-10-05, 23:26
Medlem
Citat:
Det här känns som du gör mental gymnastik baserat på din kognitiva dissonans nu då du själv injicerat en del aluminium.

Jag säger det en sista gång.

Om man sett ett stort sammanband mellan aluminium och autistiska är det oetiskt att inte göra en grundlig undersökning om aluminium är en orsak för autism.

Om du påstår att det redan finns gedigna studier som motbevisar detta. Visa dessa då.

Fast nu har man inte sett ett stort samband, så vad är det du har svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in