Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-04, 22:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Peder gjorde ett smart val faktiskt, visst han tog inte de starkaste men det är en del av strategin. Varför ta vildmarkssnillet och riskera att denne sen blir lagets lagkapten flera veckor i rad då han uppenbarligen kan göra upp eld, hitta mat etc.
Då är det bättre som någon skrev här, man låter de andra ha det problemet.
Han latinokillen eller vad han är kommer snabbt att förlora sin roll som ledargestalt nu när skogsmulle visat framfötterna redan första timmarna...
Dock behöver dem ju styrka och kunskap för att vinna tävlingar. Så man behöver ju ha dem bra spelarna för att gå långt i tävlingen, så man inte hamnar i öråd varje vecka...
Jag förstår att han vill ha kvar ledarskaps rollen (vilket han dock inte verkar ha eftersom hans läger verkar redan vara 2 olika grupper), men samtidigt behöver dem hålla sig ifrån örådet.
2023-10-04, 22:15
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag vet att hela din värld cirkulerar kring 'familjen foliehatt, och att du har någon konstig besatthet av oss användare som inte älskar exakt allt dem gör. Men jag kollar på Robinson för att jag gillar att kolla på Robinson, och kommer döma VonTilander efter hennes agerande, precis som alla andra deltagare.

Detta är dock inte komedi show, spelar ingen roll ifall hon är rolig, hon behöver kunna jobba i lägret, bidra i lägret, och prestera på tävlingarna för att inte riskera att bli utröstad. Det gäller alla deltagare.

...& jag gav dig anledningen till vrf VonTilander inte kunde prestera. Hon hade nämligen (enligt sin publicerade video) mensvärk. Att hysa smärta & därmed vara oförmögen till arbete är inte samma sak som att undvika arbete pga lathet.

Du skriver dessutom att det inte spelar ngn roll ifall hon är rolig eller inte. Det är väl klart att hennes "individstatus" spelar roll. Vissa bidrar mer till det praktiska välbefinnandet. Andra bidrar mer till det sociala. Det är en kombination av de båda som skapar en bra gruppdynamik.

Det verkar som du enbart är här för att provocera & säga emot? Kan det stämma?
2023-10-04, 22:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
...& jag gav dig anledningen till vrf VonTilander inte kunde prestera. Hon hade nämligen (enligt sin publicerade video) mensvärk. Att hysa smärta & därmed vara oförmögen till arbete är inte samma sak som att undvika arbete pga lathet.

Du skriver dessutom att det inte spelar ngn roll ifall hon är rolig eller inte. Det är väl klart att hennes "individstatus" spelar roll. Vissa bidrar mer till det praktiska välbefinnandet. Andra bidrar mer till det sociala. Det är en kombination av de båda som skapar en bra gruppdynamik.

Det verkar som du enbart är här för att provocera & säga emot? Kan det stämma?
Bara för att jag har en annan åsikt än dig betyder det ju inte att jag enbart är här för att provocera och säga emot
Han verkar ha uppfattat henne som lat sedan start, inte bara den dagen, och hon fick mens först den dagen, så mens är ingen ursäkt. Men hon har tid på sig att steppa upp och vissa att hon förtjänar att vara där.
2023-10-04, 22:21
Bannlyst
Citat:
Nja, en 22 åring borde ju vara piggare och har mer energi än en 42 åring.
Sedan uppfattade jag det inte alls som att han försökte frysa ut och smutskasta henne. Delvis verkar han enbart ha sagt det han sa till kameran och inte dem andra deltagarna, delvis så verkar det ha varit att han tycker hon sov mycket även innan hon fick mens, så mensen är ingen ursäkt.

För att vinna robinson behöver man ha en grupp människor där alla hjälper till i lägret, där alla bidrar och presterar bra på tävlingar. Det är inte enbart Frans som kommer vilja ta ut dem svaga deltagarna som inte bidrar.

Men först måste dem förlora tävlingen för att dem ska kunna rösta ut henne + att dem verkar störa sig ännu mer på den andra tjejen i gruppen, så tror VonTilander kan vara lugn, hon kommer få tid att bevisa att hon förtjänar att vara i gruppen. Men då måste hon också bevisa det.

Herregud! Det är som att skriva med en vägg.
Självklart kan man hjälpas åt i lägret. Varför skriver du konstant om super självklara saker som ingen har sagt emot om? Är du på riktigt såhär dum? Eller är du bara så desperat att "säga emot" trots att du egentligen inte har nått att skriva om?
Citat:
Jag vet att hela din värld cirkulerar kring 'familjen foliehatt, och att du har någon konstig besatthet av oss användare som inte älskar exakt allt dem gör.
Det är inte så att du håller på med lite projicering där? Själv har du hängt i den tråden i över ett år och skrivit hela 350 inlägg.. Det är ca ett inlägg om dagen i ett års tid, där kan man snacka om besatthet.
Alla som har kikat in i den tråden vet precis vilka som är helt besatta av familjen foliehatt. Det är helt omöjligt att missa..
Senast redigerad av Shakyamuni 2023-10-04 kl. 22:26.
2023-10-04, 22:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakyamuni
Herregud! Det är som att skriva med en vägg.
Självklart kan man hjälpas åt i lägret. Varför skriver du konstant om super självklara saker som ingen har sagt emot om? Är du på riktigt såhär dum? Eller är du bara så desperat att "säga emot" trots att du egentligen inte har nått att skriva om?
Vad svamlar du om?
Frans klagar på att hon inte bidrar i lägret. Du blir arg för att han klagar på henne.
Men ändå förstår du problemet med att hon inte bidrar?
Om du tycker Frans har rätt, att det är viktigt att alla bidrar, varför blev du då så arg när Frans säger att han tycker hon inte bidrar i lägret?
2023-10-04, 22:31
Medlem
Ganonitos avatar
Äntligen har Tv4 tagit till sig av Survivor och inför immunitetsidoler som spelas efter rösterna är lagda.
2023-10-04, 22:31
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Bara för att jag har en annan åsikt än dig betyder det ju inte att jag enbart är här för att provocera och säga emot
Han verkar ha uppfattat henne som lat sedan start, inte bara den dagen, och hon fick mens först den dagen, så mens är ingen ursäkt. Men hon har tid på sig att steppa upp och vissa att hon förtjänar att vara där.

Men mens ÄR en ursäkt.

Vid svår & smärtsam mensvärk är det i regel avslappning & vila som rekommenderas. VonTilander gjorde det rätta, dvs att ta det lugnt & ge sig själv tillräckligt med tid för vila under sin menstruationsperiod.

Det är dessutom allmänt känt att stress, tyngre arbete & konflikt kan förvärra smärtan, så därför gissar jag att det var viktigt för VonTilander att hitta avslappningsmetod (vila, sova) som faktiskt fungerade.

Helt enig i detta. Visst finns det tid för VonTilander att steppa upp. Hon är inte riktigt sig själv på ön. Men vi får hoppas att det vänder.
2023-10-04, 22:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Men mens ÄR en ursäkt.

Vid svår & smärtsam mensvärk är det i regel avslappning & vila som rekommenderas. VonTilander gjorde det rätta, dvs att ta det lugnt & ge sig själv tillräckligt med tid för vila under sin menstruationsperiod.

Det är dessutom allmänt känt att stress, tyngre arbete & konflikt kan förvärra smärtan, så därför gissar jag att det var viktigt för VonTilander att hitta avslappningsmetod (vila, sova) som faktiskt fungerade.

Helt enig i detta. Visst finns det tid för VonTilander att steppa upp. Hon är inte riktigt sig själv på ön. Men vi får hoppas att det vänder.
Mens är ingen ursäkt att vara lat dem dagar man inte har mens
2023-10-04, 22:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Äntligen har Tv4 tagit till sig av Survivor och inför immunitetsidoler som spelas efter rösterna är lagda.
Vänta va? vad har jag missat?
2023-10-04, 22:34
Bannlyst
Citat:
Vad svamlar du om?
Frans klagar på att hon inte bidrar i lägret. Du blir arg för att han klagar på henne.
Men ändå förstår du problemet med att hon inte bidrar?
Om du tycker Frans har rätt, att det är viktigt att alla bidrar, varför blev du då så arg när Frans säger att han tycker hon inte bidrar i lägret?
Jaha, nu förstår jag.. du kan inte läsa..
Jag trodde jag klargjorde i första inlägget jag skrev att jag inte tror det handlar om att bidra till lägret.
Och då tycker du att det är lämpligt att fortsätta förklara för mig att det är viktigt att man hjälps åt trots att vi har klargjort den delen två gånger innan..
Du är alltså förståndshandikappad.. Allt är som vanligt då..
Senast redigerad av Shakyamuni 2023-10-04 kl. 22:37.
2023-10-04, 22:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vänta va? vad har jag missat?

Kolla avsnitt 3 eller om det var 4. Efter Robinsontävlingen.
2023-10-04, 22:43
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Mens är ingen ursäkt att vara lat dem dagar man inte har mens

En menstruationsblödning varar normalt i 4–8 dagar. Dessutom är premenstruellt syndrom ganska vanligt förekommande där många kvinnor lider av både fysiska & mentala besvär i samband menstruation, även dagarna innan de fysiska symtomen.

Så att VonTilander var lat (som Franz anklagade henne för) är inte så troligt. Mer troligt är att hon faktiskt hade ont.
Senast redigerad av Adonis. 2023-10-04 kl. 22:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in