Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-04, 19:56
Medlem
hijodejuans avatar
Visst är väl ljudet katastrofdåligt iår?
2023-10-04, 19:57
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
" Självklart var det en kvinna han hade plockat med sig

Stackarn kommer bli lynchad i sociala medier
Peders svala omdöme om vildmarks-Jerk, han kommer inte att bidra nånting, klipp till andra ön där apan gör upp eld

Han har alltså tänkt med dragbasunen i att få ha runt sig en energisk glad & positiv kvinna runt som kan ge honom en extra libido-skjuts så att männen i sin tur orka ta sig ann uppgifterna
Senast redigerad av Crapmagic 2023-10-04 kl. 20:08.
2023-10-04, 20:01
Medlem
Peder gjorde ett smart val faktiskt, visst han tog inte de starkaste men det är en del av strategin. Varför ta vildmarkssnillet och riskera att denne sen blir lagets lagkapten flera veckor i rad då han uppenbarligen kan göra upp eld, hitta mat etc.
Då är det bättre som någon skrev här, man låter de andra ha det problemet.
Han latinokillen eller vad han är kommer snabbt att förlora sin roll som ledargestalt nu när skogsmulle visat framfötterna redan första timmarna...
2023-10-04, 20:02
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Peters svala omdöme om vildmarks-Jerk, han kommer inte att bidra nånting, klipp till andra ön där apan gör upp eld

Han har alltså tänkt med dragbasunen i att få ha runt sig en energisk glad & positiv kvinna runt som kan ge honom en extra libidos-skjuts så att männen i sin tur orka ta sig ann uppgifterna

Den där Peter verkar väldigt egenkär i den aspekten att han anser sig ofelbar och smartare än andra.
Bor i Täby. Är nog lite typexemplet på fördomen om hur människor kanske får för sig att folk i lite finare stockholmförorter är.

Klart han valde Stockholmstjejen. Göteborgs-Tarzan likställde han med en skansen-apa.
2023-10-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost.kaka
Jag är gammal och har dåligt minne men...när lyckades någon göra upp eld utan tändstål sist??

Lyckades inte Oskar göra upp eld utan tändstål?
Vad hette hon den lilla mörka som gjorde eld i gränslandet av misstag med batteri?
2023-10-04, 20:32
Medlem
Håller stenhårt på vildmarkskillen Johan.. Killen vet hur man klarar sig sök Johan Gartner på youtube
2023-10-04, 21:04
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppSmurf
Tycker ingen direkt sticker ut den här säsongen. Ovanligt tråkiga deltagare speciellt hon Tilander som jag hoppas åker ut snarast möjligt.

Den nya killen känns lite lovande. Den enda hittills som verkar ha någon förståelse för hur man lever i naturen. Resten känns som vilsna får.

De flesta deltagare är "tråkiga" till en början. Men de växer med tiden. Alla är individer med egna små egenheter (som man antingen hatar eller älskar). VonTilander är vanligtvis väldigt rolig & självklart hade jag hoppats mer av henne men sedan insåg jag att jag måste ge det en vecka eller två. Först då har hon & de flesta andra av deltagarna nått "individstatus".

Vissa, som tex Peder, når "individstatus" på en gng. Antingen älskar man honom eller så hatar man honom på direkten. Men "tråkig"? Det kan man inte beskylla honom för. Han rör om i grytan. Han skapar drama med sin blotta existens, hur "dryg" han än må vara.

...& det är väl drama det hela handlar om & det vi alla vill se? Ett socialt kaos fyllt med känsloladdade intriger.

Hade vi velat se socialt samspel (utan konflikter) då hade väl Fångarna på Fortet varit ett bättre alternativ.
Senast redigerad av Adonis. 2023-10-04 kl. 21:11.
2023-10-04, 21:10
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Peder gjorde ett smart val faktiskt, visst han tog inte de starkaste men det är en del av strategin. Varför ta vildmarkssnillet och riskera att denne sen blir lagets lagkapten flera veckor i rad då han uppenbarligen kan göra upp eld, hitta mat etc.
Då är det bättre som någon skrev här, man låter de andra ha det problemet.
Han latinokillen eller vad han är kommer snabbt att förlora sin roll som ledargestalt nu när skogsmulle visat framfötterna redan första timmarna...

Helt enig.

Bättre att, som stark, fasa ut sina potentiella rivaler så tidigt som möjligt. Dels för att inte riskera sin egen plats som alfa/lagkapten & dels för att enklare kunna vinna fördelar i de interna tävlingarna.

Peder visade prov på ren självbevarelsedrift. Ngt som han i längden kommer kunna dra fördel av.
2023-10-04, 21:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakyamuni
Jobbiga personer som Frans behöver alltid nån att hacka på, och då ger man sig på den som för tillfället är svagast, det är bara det som det handlar om. Det handlar om hierarki, hänger du med?
Efter att man har positionerat sig och hittat sin plats så behöver man syndabockar och offerlamm att skylla allt på.

Klassiskt beteende som man stöter på ute i världen i alla grupper (olika illa beroende på situation, men hierarkin finns alltid där), det är ett spel som vi alla har varit tvungna att spela (oavsett vilken sida man är på). Du kanske aldrig har varit ute i världen? Men du måste åtminstone ha sett Robinson tidigare och förstå vad det här handlar om?

Men det är bra att du har sån bra moral och tycker det är viktigt att man är med och bidrar Väldigt bra att du har en bra känsla för rättvisa och hur man behandlar sina medmänniskor
Ja och har du kollat tidigare säsonger så är det inte dem som bidrar minst och latar sig mest som går långt

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Frans ännu. Behöver se mer av honom.
Den enda jag gillar so far är skogsmulle snubben. Verkar ha både kunskap och vara beredd att göra det jobb som behövs
2023-10-04, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja och har du kollat tidigare säsonger så är det inte dem som bidrar minst och latar sig mest som går långt

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Frans ännu. Behöver se mer av honom.
Den enda jag gillar so far är skogsmulle snubben. Verkar ha både kunskap och vara beredd att göra det jobb som behövs
Det är ingen som har påstått att lättja lönar sig i Robinson..
Men själv tycker jag att det är viktigare att en 42 årig man inte försöker frysa ut och smutskasta en 22 årig tjej som ligger och har mensvärk bara för att han inte tycker att hon inte har hämtat tillräckligt med ved.

Egentligen har inget med ålder och kön att göra men själv tycker jag det ser riktigt illa ut när en vuxen man klankar ner på en tjej som är hälften hans ålder.
Dessutom borde man avvakta mer än 2 dagar innan man dömer ut nån på det sättet.

Jag skulle tippa på att det är han själv som har gjort minst arbete i lägret eftersom att han är upptagen med att leka chef och snacka skit, men det är inte det som det handlar om.

För mig är det där vidrigt beteende som inte har nått överhuvudtaget med rättvist arbete att göra. Det här har att göra med att Frans är en liten otrygg och rädd liten pojke inombords och behöver mobbningsoffer att ställa sig över och behöver vara snabb på den bollen så att han själv inte blir den utfrysta. Han letar bara offer och ger sig på den han är minst rädd för.

Så frågan är bara om du står för sånt beteende och gillar när osäkra små 42 åriga män kör hierarkispel mot unga tjejer eller om du bara har svårt att förstå vad det är som pågår i programmet du tittar på?
Svaret verkar vara både och..
Senast redigerad av Shakyamuni 2023-10-04 kl. 21:53.
2023-10-04, 21:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Det säger du bara för du inte tycker om VonTilander (pga hennes samröre & släktskap med familjen Gaia).

VonTilander kan vara djävulskt rolig, dessutom har hon själv berättat anledningen (i en av sina senaste videos) till vrf hon uppfattades som lat. Hon hade mens.

Att inte kunna (pga smärta, obehag etc) är inte samma sak som att (tex pga lathet) inte vilja jobba & göra rätt för sig.

"Ledaren" Frans är dessutom en mobbare & översittare av rang, en sådan som livnär sig på att leta syndabockar.
Jag vet att hela din värld cirkulerar kring 'familjen foliehatt, och att du har någon konstig besatthet av oss användare som inte älskar exakt allt dem gör. Men jag kollar på Robinson för att jag gillar att kolla på Robinson, och kommer döma VonTilander efter hennes agerande, precis som alla andra deltagare.

Detta är dock inte komedi show, spelar ingen roll ifall hon är rolig, hon behöver kunna jobba i lägret, bidra i lägret, och prestera på tävlingarna för att inte riskera att bli utröstad. Det gäller alla deltagare.
2023-10-04, 22:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakyamuni
Det är ingen som har påstått att lättja lönar sig i Robinson..
Men själv tycker jag att det är viktigare att en 42 årig man inte försöker frysa ut och smutskasta en 22 årig tjej som ligger och har mensvärk bara för att han inte tycker att hon inte har hämtat tillräckligt med ved.

Egentligen har inget med ålder och kön att göra men själv tycker jag det ser riktigt illa ut när en vuxen man klankar ner på en tjej som är hälften hans ålder.
Dessutom borde man avvakta mer än 2 dagar innan man dömer ut nån på det sättet.

Jag skulle tippa på att det är han själv som har gjort minst arbete i lägret eftersom att han är upptagen med att leka chef och snacka skit, men det är inte det som det handlar om.
För mig är det där vidrigt beteende som inte har nått överhuvudtaget med rättvist arbete att göra. Det här har att göra med att Frans är en liten otrygg och rädd liten pojke inombords och behöver mobbningsoffer att ställa sig över och behöver vara snabb på den bollen så att han själv inte blir den utfrysta.
Så frågan är bara om du står för sånt beteende och gillar när osäkra små 42 åriga män kör hierarkispel mot unga tjejer eller om du bara har svårt att förstå vad det är som pågår i programmet du tittar på?
Svaret verkar vara både och..
Nja, en 22 åring borde ju vara piggare och har mer energi än en 42 åring.
Sedan uppfattade jag det inte alls som att han försökte frysa ut och smutskasta henne. Delvis verkar han enbart ha sagt det han sa till kameran och inte dem andra deltagarna, delvis så verkar det ha varit att han tycker hon sov mycket även innan hon fick mens, så mensen är ingen ursäkt.

För att vinna robinson behöver man ha en grupp människor där alla hjälper till i lägret, där alla bidrar och presterar bra på tävlingar. Det är inte enbart Frans som kommer vilja ta ut dem svaga deltagarna som inte bidrar.

Men först måste dem förlora tävlingen för att dem ska kunna rösta ut henne + att dem verkar störa sig ännu mer på den andra tjejen i gruppen, så tror VonTilander kan vara lugn, hon kommer få tid att bevisa att hon förtjänar att vara i gruppen. Men då måste hon också bevisa det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in