Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Ja och har du kollat tidigare säsonger så är det inte dem som bidrar minst och latar sig mest som går långt
Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Frans ännu. Behöver se mer av honom.
Den enda jag gillar so far är skogsmulle snubben. Verkar ha både kunskap och vara beredd att göra det jobb som behövs

Det är ingen som har påstått att lättja lönar sig i Robinson..
Men själv tycker jag att det är viktigare att en 42 årig man inte försöker frysa ut och smutskasta en 22 årig tjej som ligger och har mensvärk bara för att han inte tycker att hon inte har hämtat tillräckligt med ved.
Egentligen har inget med ålder och kön att göra men själv tycker jag det ser riktigt illa ut när en vuxen man klankar ner på en tjej som är hälften hans ålder.
Dessutom borde man avvakta mer än 2 dagar innan man dömer ut nån på det sättet.
Jag skulle tippa på att det är han själv som har gjort minst arbete i lägret eftersom att han är upptagen med att leka chef och snacka skit, men det är inte det som det handlar om.
För mig är det där vidrigt beteende som inte har nått överhuvudtaget med rättvist arbete att göra. Det här har att göra med att Frans är en liten otrygg och rädd liten pojke inombords och behöver mobbningsoffer att ställa sig över och behöver vara snabb på den bollen så att han själv inte blir den utfrysta. Han letar bara offer och ger sig på den han är minst rädd för.
Så frågan är bara om du står för sånt beteende och gillar när osäkra små 42 åriga män kör hierarkispel mot unga tjejer eller om du bara har svårt att förstå vad det är som pågår i programmet du tittar på?
Svaret verkar vara både och..