2023-10-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtant01
Vi vet inget nytt. Vet inte om mp drar igång något än. Men pappan o vänner är ute o letar i Alingsås där han högst troligt befinner sig.

Ska man vara lite pessimistisk skulle jag söka runt ån vid brogården där han är bosatt. Det är strömt och skulle man trilla i så kan man åka med ganska långt.

Nån som vet vart han sågs senast?
Citera
2023-10-04, 16:55
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Vi vet bara smeknamnet på en utav kompisarna. Men om han är inblandad eller inte vet vi inte. Han kallas Fabbe. Finns vissa misstankar om att ”polarna” höll på med något olagligt. Troligtvis droger. Detta är inget som Henke håller på med, men kan ju blivit medlurad eller sett något han inte ska se.

Tack för att ni bryr er o vill hjälpa oss att hitta Henke!

Hur vet ni att Henrik inte använder droger? Ingen här påstår att han brukar narkotiska preparat men som känt och den samhällsutveckling vi har, så är det numera vanligt förekommande bland barn under 15 år. Jag jobbar inom polisen i Göteborg och har sett allt.

Är Fabbe av svensk eller utländsk härkomst? Vilka är de andra ligisterna inom Fabbes krets? Alingsås är en liten stad, så det måste vara relativt enkelt att lägga pusslet kring Fabbe med vänner.
Citera
2023-10-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Mer än 5 år sedan Henriks mamma dog skulle snarare säga närmare 10 år sedan. Han bor i Alingsås och spelar hockey i Frölunda flera dagar i veckan, vad hans pappa gör eller inte gör är egentligen irrelevant men han har haft problem med spriten till och från.

Jag har träffat Henrik sporadiskt till och från och har inte fått uppfattningen av att han umgås med krimininella.

Förhoppningsvis hittas Henrik vid liv snarast, annars finns möjligheten att han trillat i någon av Alingsås åar 😔
Såg att min kommentar upprörde en del.
Min mening var absolut inte att döma någon. Han kanske är världens bästa farsa som bryr sig om sina grabbar och engagerar sig i deras hockey trots sina brister som de flesta har i dagens läge
Citera
2023-10-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hur vet ni att Henrik inte använder droger? Ingen här påstår att han brukar narkotiska preparat men som känt och den samhällsutveckling vi har, så är det numera vanligt förekommande bland barn under 15 år. Jag jobbar inom polisen i Göteborg och har sett allt.

Är Fabbe av svensk eller utländsk härkomst? Vilka är de andra ligisterna inom Fabbes krets? Alingsås är en liten stad, så det måste vara relativt enkelt att lägga pusslet kring Fabbe med vänner.

Enligt hans TikTok som han har så verkar han favorisera en del hiphop-artister som glorifierar droger iaf

Killens TikTok https://www.tiktok.com/@henrik123456700
Senast redigerad av Jahre30 2023-10-04 kl. 18:40.
Citera
2023-10-04, 19:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas på det bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Enligt hans TikTok som han har så verkar han favorisera en del hiphop-artister som glorifierar droger iaf

Killens TikTok https://www.tiktok.com/@henrik123456700

Inte ett positivt tecken men vi får hoppas att han återvänder frivilligt eller hittas i livet.

Även om ingen tydligen har sett honom använda droger så kan man aldrig veta. Hoppas verkligen att han inte har fått bekanta som han inte skulle ha. Förutom i Alingsås så har han också tydligen bekanta även i Vårgårda och Herrljunga.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-10-04 kl. 19:12.
Citera
2023-10-04, 20:39
Medlem
Enligt obekräftade uppgifter ska Fabbe ha golat Henrik till någon som kallas MD.
MD ska sedan ha tagit Fabbe och Henrik.
Enligt uppgifter ska Fabbe ha varit borta och okontaktbar sedan samma tidpunkt som Henrik.
Vet någon vem MD och Fabbe är?
Citera
2023-10-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

Om det är "den" Fabbe så har han befunnit sig inom SiS minst en vända, har bott i trakterna runt omkring V-gårda. Nåt år äldre än H.
Citera
2023-10-04, 21:19
Medlem
Man har idag letat längs ån o inte hittat något.
Citera
2023-10-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Om det är "den" Fabbe så har han befunnit sig inom SiS minst en vända, har bott i trakterna runt omkring V-gårda. Nåt år äldre än H.

Du vet inte vem md är?
Citera
2023-10-04, 21:29
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Citat:
Vi vet bara smeknamnet på en utav kompisarna. Men om han är inblandad eller inte vet vi inte. Han kallas Fabbe. Finns vissa misstankar om att ”polarna” höll på med något olagligt. Troligtvis droger. Detta är inget som Henke håller på med, men kan ju blivit medlurad eller sett något han inte ska se.

Tack för att ni bryr er o vill hjälpa oss att hitta Henke!
Jag har hört rykten på stan att Henke och Fabbe pushade uhauls, stämmer det??
Citera
2023-10-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knytet1996
Du vet inte vem md är?

Nej.

Men om du tillhör familjens närmsta krets och är i Alingsås, så prata med Polis och stans Fälstassistenter om namnen som det ryktas om. De vet troligen vem F är och kan kolla om ryktet stämmer eller inte om att han kanske är borta?
Citera
2023-10-04, 21:35
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Jag har hört rykten på stan att Henke och Fabbe pushade uhauls, stämmer det??
Vad betyder pushade uhauls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in