2023-10-04, 21:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Lite drama blir det allt men man ska inte glömma bort att det är ett fåtal republikaner som gått FullblownTrump. De flesta även av republikanerna står fortfarande för att stötta Ukraina. Förhoppningsvis kommer alla former av obstrueringar resultera i ett sämre val för Trump. Tror generellt att folk är trötta på allt Trumptrams.
Jag hoppas verkligen Trump-falangen dör ut. Jag erkänner att jag var för Trump. Inte för att jag trodde på honom utanför DN och resten av svensk pk-media hatade honom så mycket.

Men numera är Trump ett hot mot vad jag anser viktigare än att reta pk-media.

Ukraina-kriget är den viktigaste politiska fråga vi har. Och Trump kan förstöra allt.

Ryssland måste nedgöras en gång för alla. Ryssland måste få huvudet nedkört i jord/sand och bli ödmjukt.

Annars kommer detta upprepas snart igen mot andra länder.

Ryssland måste kväsas!
Citera
2023-10-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Gulag? Det är inte 1950-tal och Stalin längre. Folk kan säga vad de vill i Ryssland. Statskupper och omstörtande verksamhet är dock inte tillåtet, men det är det ju inte i Sverige heller.
Nej dom censurerar sig själva väldigt mycket. Vi är trots allt ganska många svenskar som varit där och känner folk i Ryssland, så det går inte hitta på vad som helst.
Citera
2023-10-04, 21:26
Medlem
Citat:
Zelensky siktar högre än så. Han vill inte ha slut på kriget, han vill ha medlemskap i EU och Nato
Feta bidrag från väst och ett snabbspår till Europas rikedom.
Anar jag ett drag av avund här?
Ryssar förblir kvar med sina utedass
Citera
2023-10-04, 21:27
Medlem
Citat:
Zelensky siktar högre än så. Han vill inte ha slut på kriget, han vill ha medlemskap i EU och Nato
Om Ryssland också haft lite mer västerländska värderingar kunde gemene ryss ha en ekonomi som en norrman vid det här laget. I stället valde man att låta ett fåtal plundra hela statskassan och sedan fantisera ihop att det finns fiender överallt för att hålla folk i styr. Ben gör rätt val tycker du?
Citera
2023-10-04, 21:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Suggan Simonyan, som är en av medlemmarna i självmordspakten Nazi-Ryssland, som igår gjorde ett ganska häpnadsväckande uttalande om att smälla av kärnvapen i Sibirien får nu svar på tal minsann. En parlamentsledamot från Sibirien är ju inte glad precis och prålige Peskov (Rysslands svar på Mats "peta in en pinne" Rådberg) tar avstånd från uttalandet och meddelar att regeringen inte står bakom det. Och förbudet mot att överhuvudtaget testa kärnvapen gäller fortfarande. Inte så ofta man ser nazi-regimen i Moskva gå emot en av sina "top tier" propagandister ju.

https://www.themoscowtimes.com/2023/10/04/rts-simonyan-faces-backlash-over-call-to-detonate-nuke-over-siberia-a82658
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-10-04 kl. 21:40.
Citera
2023-10-04, 21:31
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Zelensky vill inte ha slut på kriget?

Det finns nog ingen Ukrainare som inte vill ha slut på kriget.

De önskar att ryssen tågar ut ur Ukraina.

Då slutar kriget.
Citera
2023-10-04, 21:32
Medlem
Citat:
Gulag? Det är inte 1950-tal och Stalin längre. Folk kan säga vad de vill i Ryssland. Statskupper och omstörtande verksamhet är dock inte tillåtet, men det är det ju inte i Sverige heller.
Nej det kan de inte. Folk är rädda och Ryssland har återgått till att bli ett angiverisamhälle.
Citera
2023-10-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag hoppas verkligen Trump-falangen dör ut. Jag erkänner att jag var för Trump. Inte för att jag trodde på honom utanför DN och resten av svensk pk-media hatade honom så mycket.

Men numera är Trump ett hot mot vad jag anser viktigare än att reta pk-media.

Ukraina-kriget är den viktigaste politiska fråga vi har. Och Trump kan förstöra allt.

Ryssland måste nedgöras en gång för alla. Ryssland måste få huvudet nedkört i jord/sand och bli ödmjukt.

Annars kommer detta upprepas snart igen mot andra länder.

Ryssland måste kväsas!

Vi har en del amerikaner vi umgås och de skäms rätt rejält över hela situationen. Jag likt dig tyckte det var lite underhållande tills det inte var det längre. Jag tänkte bara att amerikanarna kunde må bra av att få in ett klappträ som President så de ej hittar på sattyg i andra länder. Att han skulle gå så långt som han gjort hade jag inte räknat med.
Citera
2023-10-04, 21:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Kan ryssar säga vad de vill?

Citat:
Den ryska oppositionspolitikern Ilja Jasjin har dömts till 8,5 års fängelse för att ha spridit ”falsk information” om den ryska armén.

En rysk domstol har slagit fast att Ilja Jasjin döms till fängelse för sin kritik mot Ukrainakriget.

https://svenska.yle.fi/a/7-10024225
Citera
2023-10-04, 21:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja det förefaller sannolikt. Med drönare för visst har de något löfte om hur de får använda sina kryssningsmissiler från väst?

Ja det blir nog drönare, såna som ryssen inte kan försvara sig mot.
Citera
2023-10-04, 21:47
Medlem
tr0llelitos avatar
Häromdagen pratade någon av uralmongolerna i forumet om hur bra det går för ryzzka drönare.

Hör ni någon mer prata bra om ryzka drönare så kan ni hänvisa till följande diagram där man alltså ser att det inte alls går så bra för ryzka drönare eller det går åtminstone tre-fyra gånger så bra för Ukrainas!

https://twitter.com/anno1540/status/1709520030583418926
Citera
2023-10-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ta ett vitt papper och ställ dig på röda torget kontra Sergels torg!
Skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in