2023-10-04, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Har du nån länk eller youtubevideo som går igenom konceptet mer detaljerat, för en oinsatt?
Konceptet är enkelt - jobbar du med textproduktion så låter du AI göra jobbet.

Exempel: du ska sälja vitamin b12-tabletter. Öppna ChatGPT > ge kommando "skriv en säljande text om vitamin b12-tillskott på 200 ord".
Citera
2023-10-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Konceptet är enkelt - jobbar du med textproduktion så låter du AI göra jobbet.

Exempel: du ska sälja vitamin b12-tabletter. Öppna ChatGPT > ge kommando "skriv en säljande text om vitamin b12-tillskott på 200 ord".
Jo men då måste man väl vara nån slags säljare? Jag kan ju inte sälja produkter jag inte har?
Citera
2023-10-04, 13:29
Bannlyst
Citat:
Jo men då måste man väl vara nån slags säljare? Jag kan ju inte sälja produkter jag inte har?
Du bad om exempel. Och för att vara övertydlig kan man utan större hinder få arbete på en copyfirma om man är villig att arbeta och är duktig med språk (gärna fler än svenska, men svenska fungerar också).

Kanske inte de mest välbetalda jobben men nog finns det.
Citera
2023-10-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Du bad om exempel. Och för att vara övertydlig kan man utan större hinder få arbete på en copyfirma om man är villig att arbeta och är duktig med språk (gärna fler än svenska, men svenska fungerar också).

Kanske inte de mest välbetalda jobben men nog finns det.
Okej.
Citera
2023-10-04, 13:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Har försökt begripa mig på midjourney. Reggade mig och blev skickad till en discordgrupp. Helt omöjligt att få tag i någon jävel för att fråga hur det funkar. Verkar vara blockad överallt tills man betalar, men tyckte mig läsa nånstans att man kunde göra det gratis med fast i begränsad skala.

Gå till en newbies kanal, där kan du skicka in prompts men det kan vara kö
Citera
2023-10-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Gå till en newbies kanal, där kan du skicka in prompts men det kan vara kö
Försökte men den lät mig inte.
Citera
2023-10-04, 14:12
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Har försökt begripa mig på midjourney. Reggade mig och blev skickad till en discordgrupp. Helt omöjligt att få tag i någon jävel för att fråga hur det funkar. Verkar vara blockad överallt tills man betalar, men tyckte mig läsa nånstans att man kunde göra det gratis med fast i begränsad skala.

Ja Discord är allt annat än användarvänligt. Förstår inte varför de dragit eländet till en hemsida bara, de kommer garanterat förlora subs nu när DALL-E 3 är igång. Men har du accepterat reglerna på Midjourney då på deras Discord? Kan vara en anledning att du inte kommer åt något. De tog bort free trial vill jag minnas. Du måste nog betala.

Annars testa DALL-E 3 på Bing. Googla på Bing image creator.
Citera
2023-10-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Ja Discord är allt annat än användarvänligt. Förstår inte varför de dragit eländet till en hemsida bara, de kommer garanterat förlora subs nu när DALL-E 3 är igång. Men har du accepterat reglerna på Midjourney då på deras Discord? Kan vara en anledning att du inte kommer åt något. De tog bort free trial vill jag minnas. Du måste nog betala.

Annars testa DALL-E 3 på Bing. Googla på Bing image creator.
Jag vet inte. Tror det.

Hur är det med Dalle 3 då? Får man sälja art som den skapat åt en?
Citera
2023-10-04, 14:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Försökte men den lät mig inte.
Prova Leonardo.ai?
https://leonardo.ai/
Citera
2023-10-04, 14:28
Medlem
Kottkompotts avatar
Mjae, I teorin skulle jag kunna det.

Sitter på ett projekt på en wowbot med en kille utomlands, och i princip allt i den är skrivet med hjälp av ChatGPT.

Han drar in runt 50 spänn om dan per konto på att låta det gå i bakgrunden några timmar om dagen, och de är inte ens maxlevel någon av dem.
Jag gör det mest för att komma ikapp till den level jag dog på HC.
Citera
2023-10-04, 14:32
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Jag vet inte. Tror det.

Hur är det med Dalle 3 då? Får man sälja art som den skapat åt en?

Det kan du nog. Men Midjourney nog högre upplösning samt mer funktioner som att importera in t ex en bild på en person för att skapa bilder som liknar denne.
Citera
2023-10-04, 15:01
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Mjae, I teorin skulle jag kunna det.

Sitter på ett projekt på en wowbot med en kille utomlands, och i princip allt i den är skrivet med hjälp av ChatGPT.

Han drar in runt 50 spänn om dan per konto på att låta det gå i bakgrunden några timmar om dagen, och de är inte ens maxlevel någon av dem.
Jag gör det mest för att komma ikapp till den level jag dog på HC.
Fattar nog inte vad du menar. Har du och en kille till en bot till spelet World of Warcraft, men du tjänar inga pengar men din kompis som också är med och driver spel-botten gör det?

Hur många konton har han då? (50:- om dagen för återkommande kunder är inte alls fy skam. Är ju 1500/månad och konto. Nu vet jag inte hur detta kan skalas, men om du drar upp det till några tusen konton så är det ju en del.)
Senast redigerad av Eponumos 2023-10-04 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in