Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-04, 08:02
Avslutad
Tillander är ju riktigt äcklig.
2023-10-04, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag undrar varför hon pratar rinkebysvenska fast hon heter Tillander och har vuxit upp i Vällingby?
Det är för att hon gillar "bröder"
https://imgur.com/a/f9d7g8A
https://imgur.com/a/eQFINHG
Hon har smak för det goda i livet
Senast redigerad av Shakyamuni 2023-10-04 kl. 08:40.
2023-10-04, 08:23
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Tillander är ju riktigt äcklig.

Nja, jag vet inte. VonTilander är faktiskt ganska rolig. Jag hade inte tänkt att knulla henne. Däremot vill jag se henne i sitt esse.

Det är Franz som är äcklig. Tror sig vara streetsmart men är i själva verket bara korkad & dum.

Tove är oxå äcklig. Väldigt dålig hy för att vara make-up artist. Bara utsida men ingen insida.
2023-10-04, 08:24
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakyamuni
Det är för att hon gillar "bröder" https://imgur.com/a/f9d7g8A https://imgur.com/a/eQFINHG Hon har smak för det goda i livet

VinTilander säger ju i sina videos att hennes jobb är att "njuta"...
2023-10-04, 08:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Carro är den äldre av dem. Inte ett dugg lika dock. Emilia är ju fet.

Ahhh tack för påpekandet av åldern. Jag kände säkert bara att det var för lågt hängande frukt att anmärka på hennes vikt.
2023-10-04, 08:32
Medlem
PaaloAaltos avatar
Kameramannen och klipparen förstod inte sin uppgift i första programmet. Inte en enda close-up under grävningen på Tutt-Tova. Dock belönades vi i slutet med ett bevis på att hon tävlat i kort kroppsstrumpa och obefintliga string.
2023-10-04, 08:35
Medlem
greta75s avatar
Två alfatöntar som skulle vinna en förhandling. Ingen gjorde väl bort sig men tyckte Peder var löjlig och visade svaghet när han nödvändigtvis skulle trycka ner i halsen på motparten att han vann förhandlingen. Jag föredrar mer ödmjuka människor. Ingen kan väl ändå i det läget säkert veta om de valt rätt. Ganska korkat att vara så säkra på sina beslut, det visar sig ändå framöver.

Nya överlevnads-Göteborgaren känns som en vinnare på alla plan enligt mig. Den andra i svenska Robinsons historia som gjorde eld utan tändstål?

Sen lutar jag åt att jag gillar Sacarias. Han var helt orädd för att säga vad han tyckte i syncarna direkt från första programmet (alltid bra tecken) och jag tycker om det jag hör. Och gnället från avsnitt ett är borta, kanske var det bara fejk. Han känns superstabil.
Senast redigerad av greta75 2023-10-04 kl. 09:03.
2023-10-04, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Två alfatöntar som skulle vinna en förhandling. Ingen gjorde väl bort sig men tyckte Peder var löjlig och visade svaghet när han nödvändigtvis skulle trycka ner i halsen på motparten att han vann förhandlingen. Jag föredrar mer ödmjuka människor måste jag säga.

Nya överlevnads-Göteborgaren känns som en vinnare på alla plan enligt mig. Den andra i svenska Robinsons historia som gjorde eld utan tändstål?
Exakt, han där Peder verkar vara en riktigt löjlig och osäker människa.
Typiskt sån där jävel som drar på ett skådespel för att verka tuff och säker sen plockar han dem svagaste individerna i gruppen som sina "allierade"/anhängare(de som har fallit för hans alfa-skådespel), det är det enda sättet han kan känna sig trygg.

Han är en sån som delar upp gruppen för att han ser "fiender" överallt som han känner sig hotad av. Riktigt svag jävel som inte kan stå på egna ben och bara njuta av hela sällskapet, det pågår ständigt ett krig för honom för att han är så rädd. Tragiskt!
2023-10-04, 08:55
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakyamuni
Exakt, han där Peder verkar vara en riktigt löjlig och osäker människa.
Typiskt sån där jävel som drar på ett skådespel för att verka tuff och säker sen plockar han dem svagaste individerna i gruppen som sina "allierade"/anhängare(de som har fallit för hans alfa-skådespel), det är det enda sättet han kan känna sig trygg.

Han är en sån som delar upp gruppen för att han ser "fiender" överallt som han känner sig hotad av. Riktigt svag jävel som inte kan stå på egna ben och bara njuta av hela sällskapet, det pågår ständigt ett krig för honom för att han är så rädd. Tragiskt!

Jag tror du har helt rätt. Det visar sig snart men blev ganska tydligt i avsnitt 3.
2023-10-04, 09:43
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Två alfatöntar som skulle vinna en förhandling. Ingen gjorde väl bort sig men tyckte Peder var löjlig och visade svaghet när han nödvändigtvis skulle trycka ner i halsen på motparten att han vann förhandlingen. Jag föredrar mer ödmjuka människor. Ingen kan väl ändå i det läget säkert veta om de valt rätt. Ganska korkat att vara så säkra på sina beslut, det visar sig ändå framöver.

Sen lutar jag åt att jag gillar Sacarias. Han var helt orädd för att säga vad han tyckte i syncarna direkt från första programmet (alltid bra tecken) och jag tycker om det jag hör. Och gnället från avsnitt ett är borta, kanske var det bara fejk. Han känns superstabil.

Men hälften av framgångsrikt företagande (...& förhandling) handlar ju om fasad & ytlighet. Peder är bra. Tro mig. Dessutom var det bara bra att sprätten Franz sattes på plats. Dock verkar han vara för dum att fatta.

Men vad var det för skådespel som Deisi körde med? Allvarligt. If you can't stand the heat, don't be in the kitchen.

"Åh, jag är sjuk, mår inte bra. Jag har diareé. Buhuhu" Ingen äkta Robinson där inte.
2023-10-04, 10:21
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Men hälften av framgångsrikt företagande (...& förhandling) handlar ju om fasad & ytlighet. Peder är bra. Tro mig. Dessutom var det bara bra att sprätten Franz sattes på plats. Dock verkar han vara för dum att fatta.

Men vad var det för skådespel som Deisi körde med? Allvarligt. If you can't stand the heat, don't be in the kitchen.

"Åh, jag är sjuk, mår inte bra. Jag har diareé. Buhuhu" Ingen äkta Robinson där inte.

Finns ingen som helst fördel av att visa att man tycker att man vann en förhandling för motparten. Han triggades av sina behov av bekräftelse och av motståndarens hånflin.

Men Peder kan vara en bra kille på sikt, det visar sig!
2023-10-04, 10:33
Medlem
Citat:

Håller med. Först undrade jag om han skulle bli lite gnällig apropå att Karlsson kom hem från förhandlingarna med "en tjej till", men jag väljer att tolka det som att Karlsson gillar brudar för mycket för att vara förmögen att ta beslut som gynnar gruppen.

Tyckte också om att Sacarias stack ut hakan och ifrågasatte valet av Sara som förhandlingsbyte, och visade tydligt att han tror att djungelgöteborgaren hade varit bättre. Inte mycket att ändra på nu när förhandlingarna är gjorda, men det är bra att Karlsson har lite motstånd även om jag gillar honom med.

Tyckte också storytellingen var kanon när Karlsson stod och sa "Nej men göteborgaren kan ingenting, det såg jag på honom, jag lovar" och så klipps det till att han står och gör upp en efterlängtad eld åt sitt nya lag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in