2023-10-03, 12:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blowswe
Finns det någon tillgång till fup?

Se inlägg 143 i tråden.
Citera
2023-10-03, 16:46
Medlem
fido1986s avatar
Läste domen!

Försvararen lyckades få sin klient dömd till 3 år över maxstraff! En bedrift!

Hade jag varit i hans läge så hade jag överklagat. Vad finns det att förlora?

Om inte annat så hinner marknaden vända så att tvångsförsäljningen av huset kan ge lite mer pengar. Förhoppningsvis blir det lite pengar över efter det att skadeståndet är betalat. Placeras det väl kan han ha en bra slant när han kommer ut.

Är han skyldig? Ahh jag tror att han gjort det han är anklagad för. Undanflykterna är lite långsökta ärligt talat.

Men jag tror att hon var med på det, barnet alltså. Hon har ju fått presenter, det verkar ju som att hon varit nöjd med det. Tror att det är vanliga tonårsproblem som hon skyller på honom.
Citera
2023-10-03, 17:27
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Läste domen!

Om inte annat så hinner marknaden vända så att tvångsförsäljningen av huset kan ge lite mer pengar. Förhoppningsvis blir det lite pengar över efter det att skadeståndet är betalat. Placeras det väl kan han ha en bra slant när han kommer ut.

Är han skyldig? Ahh jag tror att han gjort det han är anklagad för. Undanflykterna är lite långsökta ärligt talat.

Men jag tror att hon var med på det, barnet alltså. Hon har ju fått presenter, det verkar ju som att hon varit nöjd med det. Tror att det är vanliga tonårsproblem som hon skyller på honom.
Men näe! En tioåring är inte med på att ha smärtsamt sex med en vuxen man. Det är en väldigt skev tanke som inte här hemma i ett civiliserat samhälle.
Citera
2023-10-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Men näe! En tioåring är inte med på att ha smärtsamt sex med en vuxen man. Det är en väldigt skev tanke som inte här hemma i ett civiliserat samhälle.
När man ser att vissa specifika användare i flera olika trådar om brott liknandes detta försöker propagera uppfattninge. att det utsatta barnet "egentligen" var med på det så blir det lätt att man börjar undra om dessa användare inte kommer lyckas få egna trådar i Aktuella brott i framtiden...
Citera
2023-10-03, 17:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Läste domen!

Maxstraffet för grov våldtäkt mot barn är tio år, ja, men här handlade det om upprepade gånger och systematiskt under hundratals tillfällen under flera år plus att han varit våldsam. Det kan ingen försvarare komma ifrån.
Citera
2023-10-03, 17:55
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Verkar ju som att hon gladeligen bett om saker i utbyte mot sex. Det jag inte begriper är varför han envisas med att köpa kondomer. Sådant som tar bort nöjet. Det blev ju även lite svårförklarat för honom. Varför han köpte så mycket kondomer när han inte hade sex med sin sambo eller älskarinna. Han påstod att han tappade bort paketen på löpande band.

Citat från domen:
"Enligt 'en namngiven expert' framstår ett sexuellt övergrepp mot ett mycket ungt barn inte som lika skräckfyllt för barnet som t ex en misshandel om det skett från någon i en nära relation."

Experten forskar på området. Det borde med andra ord vara hårdare straff för misshandel än att ha sex.
Citera
2023-10-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillaratttrolla
Det beror ju på om han är gift, om den är högt belånad och om han har hunnit skriva över den på/sälja till någon.
Han är inte gift och har nog hunnit betala av ganska mycket sedan den byggdes. Potatisbolaget har gått hyffsat bra. Hoppas han inte hunnit skriva över den på syrran eller föräldrar...
Citera
2023-10-04, 00:15
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Verkar ju som att hon gladeligen bett om saker i utbyte mot sex. Det jag inte begriper är varför han envisas med att köpa kondomer. Sådant som tar bort nöjet. Det blev ju även lite svårförklarat för honom. Varför han köpte så mycket kondomer när han inte hade sex med sin sambo eller älskarinna. Han påstod att han tappade bort paketen på löpande band.

Citat från domen:
"Enligt 'en namngiven expert' framstår ett sexuellt övergrepp mot ett mycket ungt barn inte som lika skräckfyllt för barnet som t ex en misshandel om det skett från någon i en nära relation."

Experten forskar på området. Det borde med andra ord vara hårdare straff för misshandel än att ha sex.

Att det inte är "lika " skräckfyllt säger knappast något om att det inte skulle vara skräckfyllt. Det finns grader i helvetet. Att det finns någon form av frivillighet i att ha sex som tioåring med en 30+ med eller utan gåvor är kanske en pedofils våta dröm men inte för oss andra som inte har den störningen. Det är en rent bisarr tanke.
Citera
2023-10-04, 00:21
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitesen
När man ser att vissa specifika användare i flera olika trådar om brott liknandes detta försöker propagera uppfattninge. att det utsatta barnet "egentligen" var med på det så blir det lätt att man börjar undra om dessa användare inte kommer lyckas få egna trådar i Aktuella brott i framtiden...

Jag är mållös. Finns inget som rättfärdigar sex mellan barn och vuxna. Nu pratar vi verkligen BARN som inte ens är i puberteten. Det finns inte på kartan att det i någon kontext, form eller format skulle vara rätt.
Citera
2023-10-04, 08:19
Medlem
Kan ingen anhörig eller Polisen (eller Facebook själva) ta bort hans profil?
Citera
2023-10-04, 09:24
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Att det inte är "lika " skräckfyllt säger knappast något om att det inte skulle vara skräckfyllt. Det finns grader i helvetet. Att det finns någon form av frivillighet i att ha sex som tioåring med en 30+ med eller utan gåvor är kanske en pedofils våta dröm men inte för oss andra som inte har den störningen. Det är en rent bisarr tanke.

Även om jag länge förstått den saken så var påståendet inte mitt. Det kom från en expert som forskade på saken. Du tänker med dina känslor. Det är så tabubelagt.

Jag tror inte det var skräckfyllt alls för henne. Problemen verkar ha börjat när de skiljde på sig. Dvs flickans familj splittrades upp. Därefter började flickan må dåligt.

Varför inte? Ha roligt några år med en ung tjej, sitta lite i fängelse. Kanske är värt det?
Citera
2023-10-04, 14:31
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Även om jag länge förstått den saken så var påståendet inte mitt. Det kom från en expert som forskade på saken. Du tänker med dina känslor. Det är så tabubelagt.

Jag tror inte det var skräckfyllt alls för henne. Problemen verkar ha börjat när de skiljde på sig. Dvs flickans familj splittrades upp. Därefter började flickan må dåligt.

Varför inte? Ha roligt några år med en ung tjej, sitta lite i fängelse. Kanske är värt det?

Men ge dig! Problemen började när hon var 9 år för styvpappan är en pedofil. Om det är någon som är känslostyrd i sina uttalanden så är det ju du. Du utgår ifrån att alla tänder på barn . Din kåthet på barn är det som styr hela din uppfattning om vad alla berörda parter känner och inte känner. Det är stört och ska vi lägga känslorna åt sidan så är det olagligt att ha sex med barn. Det faktum kan man inte ändra på oavsett. Sluta provocera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in