2023-10-04, 00:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Glädje minst sagt! Vilken smocka för McCarthy och hans följe. Ser redan framför mig att Zelenskys dagar är räknade nu när pengarna till hans regim kommer att upphöra.

Jahaja..vågar du sätta ett datum på det då ?

I.o.m att "dagarna är räknade"..

Eller drar du detta bara ut ur röven, på samma sätt som många andra innan dig har gjort det !

(Fantastiskt hur du tror att en mans politiska karriär, gör slutet för Ukrainas framtid. Påminner om hur Hitler/Goebbels trodde att "allt skulle vända" i.o.m Roosevelts död 12 april 1945)
Citera
2023-10-04, 00:57
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du, dra inte alla över samma kam, jag är Sverigedemokrat och avskyr ryssland! Jag tror du blandat ihop antivaxxare, plattjordare och sverigedemokrater. Stödet är intakt och kommer att fortsätta.

Nej! Hela väst börjar tröttna på att kasta resurser till det eviga slukhålet. Om folk hade haft vett i roten skulle de ha lyssnat till nestorn, Lars Bern. Folk i allmänhet är inte särskilt smarta, å i grupp är de ännu värre..
Citera
2023-10-04, 01:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Nej! Hela väst börjar tröttna på att kasta resurser till det eviga slukhålet. Om folk hade haft vett i roten skulle de ha lyssnat till nestorn, Lars Bern. Folk i allmänhet är inte särskilt smarta, å i grupp är de ännu värre..

Kanske du skulle vända på steken : När kommer ryssarna att tröttna på Putin ?

(ett kuppförsök har alleredan skett)
Citera
2023-10-04, 01:06
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kanske du skulle vända på steken : När kommer ryssarna att tröttna på Putin ?

(ett kuppförsök har alleredan skett)

Kriget ska fortsätta till varje pris. Det är ju det de vill, "filantroperna" Sullivan, Blinken, Nuland och den uppenbart senile Biden..
Citera
2023-10-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du menar ryska män? Ukrainska män dör för att försvara sitt land. Ryska män dör för en flaska vodka.

Ja, so what?
Ukrainarna dör som flugor i vilket fall som helst.
De får väl kriga hur mycket de vill.
Citera
2023-10-04, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Minns inte men han blev sprängd av ryskt luftvärn utanför Moskva. Han var på Wagner-planet. Det är han som hade anropssignalen Wagner.
Dmitry Utkin.
Citera
2023-10-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja,..alla "pro-ukraina" folk i tråden kommer säkert ihåg lite tidigare i år hur Bryssel minsann skulle sponsa 1 milj artilleri-granater till Ukraina. Kommer inte riktigt ihåg detaljerna men stort var det, rubriker blev det !

Verkligheten ser lite annorlunda ut :

Western ammo supplies reaching 'bottom of barrel' says NATO official - report
A top NATO military official has warned the "bottom of the barrel" is now visible when it comes to ammunition supplies from Western nations for Ukraine.

The BBC reports that Admiral Rob Bauer, chair of the alliance's military committee, told the Warsaw Security Forum that countries need to "ramp up production" of military stock.

Admiral Bauer said some NATO nations had sent supplies to Kyiv despite their warehouses being less than half full.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-russia-kyiv-moscow-cluster-munitions-drones-punishment-battalions-zelenskyy-12541 713

Politikers löften. P-A-T-E-T-I-S-K-T !!!

P.s

Lägg även in i denna ekvation hur Putin länsar allt vad han har, säljer farmen till Kina och tar emot Kim (den feta) för att skrapa ihop något därifrån även..

..ja, jag vet inte men detta är nedslående. Putin fattar, men länder i väst..vill inte.

Klart väst behöver öka produktionen av granater.

Men, vad en del inte verkar ha fattat är att Ukrainas taktik är att i rask takt beta av de ryska artilleripjäserna med drönare. Har du inget att skjuta med så spelar det ingen roll hur mycket granater du har.

40 pjäser idag, hela 48 igår etc.

Ganska enkel logik.
Citera
2023-10-04, 01:17
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, so what?
Ukrainarna dör som flugor i vilket fall som helst.
De får väl kriga hur mycket de vill.
Det är såklart av stor betydelse varför en människa väljer att gå in i ett krig.

Personligen skulle jag gå med på att strida för att försvara mitt land, men inte för en flaska vodka (kanske du resonerar annorlunda)

"att dö för en förtjänst väger lätt som en fjäder, men att dö för sitt folk väger tungt som en sten"
Citera
2023-10-04, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jag tror tvärtom denna tråd har vaskat fram mängder med Rysstroll som bara ansågs vänsterblivna/NWO-konspiratoriker vilket underlättar modererandet av andra fora Rysstrollen försöker sabba, hur som helst har inte trollen nån riktig chans här.

En fundering så här i natten, finns det pålitliga två-treveckors väderprognoser för östra och södra Ukraina? Det kanske inte alls är så bråttom som Rysstrollen vill påskina.

Det är bara bråttom politiskt för att visa på framsteg för ointelligenta politiker. På slagfältet mosar Ukraina stora mängder ryskt artilleri. Det kommer såklart vara avgörande på lite sikt.

EU/England får ta sig i kragen och steppa upp stödet om USA skulle vika mer sig, det är på vår bakgård övergreppet sker.
Citera
2023-10-04, 01:19
Medlem
Slackoffs avatar
Norrskensflamman är lika ryssvänlig som Proletären i stort sätt.

https://www.flamman.se/kategori/utrikes/

Men det är ju viktigt att poängtera att 20% av Sverige's befolknings som röstar SD är "ryssvänliga"
Citera
2023-10-04, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det är SD som står bakom tidningen proletären va?
https://proletaren.se/search/ukraina
Goddamnit! Trodde gammelkommunisterna dött ut men icke!
Citera
2023-10-04, 01:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Tack för ditt stöd.

Notera att jag skrev ryssvänliga sverigedemokrater, inte sverigedemokrater i allmänhet.

Att de flesta som skriver positivt om Ryssland på Flashback även hänger i SD-trådar är dock ett bevis för att de flesta ryssvänner verkar stödja detta parti.

Det är noterat, jag kan vara slarvig med läsningen ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in