Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Ja, men som sagt. Jag hoppas att uthålligheten finns. Och en förmåga att motstå desinformation som börjar urholka demokratier.
Har läst dagens inlägg nu och med undantag för rysstrollens sedvanliga desinformation och lögner så måste jag säga att det har varit intressant.
Vill också poängtera att din oro är befogad och det enda vi alla kan göra,
om vi menar allvar med vilken sida vi står på, är att TA FIGHTEN mot desinformationen.
Ukraina är 100% beroende av, liksom alla vi övriga i väst, att vi alla aktivt
orkar bemöta spridningen av all desinformation och fet-lögner som de mekaniskt pumpar ut
dagligen, för att på så sätt sakta men säkert sprida okunskap via ex vår utmattning.
Som ett rovdjur som hetsar, jagar tills offret inte längre orkar fly.
För att därefter glufsa i sig utan vare sig nåd eller sans.
Jag såg att någon idag önskade blocka rysstrollens desinformationen på sin egen sida
-nej snälla gör inte det!!
Fortsätt istället ta fighten! De ska inte stå obesvarade!!
Många av er gör ett bra jobb med att blotta lögnerna de sprider.
Jag klagade också på att folk svarade förut, jag vet.
Eftersom det är jobbigt att läsa skiten.
MEN jag har insett att de måste bemötas! BEKÄMPAS!
Vi ska inte underskatta deras bästa vapen-desinformationen, lögnerna och manipulationerna.
Vi ska slå tillbaka.
Annars blir det som i tex Slovakien.
Dagens yngre generation (de nyvuxna) i Väst är i jämförelse ganska historielösa, generellt.
De har levt under den rikaste perioden och med minst erfarenhet av krig, svårigheter, fattigdom.
De är naiva, godtrogna och utan intresse för tex detta ämne. Lätta att manipulera om de utsätts för det tillräckligt via tex sociala medier. Vilket redan sker.
De har även rösträtt..
Inte nog med det- många "nyinflyttade" USA-hatare finns i Väst som också blir ett problem i denna fråga.
De saknar dels kunskap/intresse för vår Europeiska historia och de bryr sig inte direkt om UA.
Däremot kan de vara väldigt engagerade i diverse "konspirationsteorier" och som oftast är USA/Väst-kritiska. De fascineras dock och ser upp till diverse diktatorer av olika slag. Tyvärr.
De kan i värsta fall och i slutändan påverka vår egna unga med sina diverse sanningar och "teorier".
Ta fighten istället!
Och kom ihåg att prata med alla våra unga om allt som händer. Historien.
Blottlägg lögnerna, förklara uppläggen som används av trollen.
Gör vår befolkning motståndskraftiga.
Fly inte undan.