2023-10-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Ja, så är det. Linn gjorde ett blogginlägg om ”Juvelia Hassel” när hon fortfarande var ihop med Gabbe, men när det tog slut började hon envist hävda att ungen alltid hetat Andersson. Så antingen ljög hon om namnet då eller så ljuger hon nu.

Det var ju någon som kände Gabbe som skrev om det i tråden. Tydligen skulle Juvelia heta Hassel men det drog ut på tiden och Gabbe hann lämna Linn innan namnbytet.

Gabbe ville inte gå med på dopet.. tror jag ifall.. om Linn inte gick med på att Juvelia skulle heta sitt riktiga efternamn (som hon hade kallts sedan födseln)

Så därför är Juvelia den enda av barnen som inte är döpt..

Jag tycker ärligt talat att Linn är jävligt barnslig som inte bara kan låta flickstackarn heta Hassel..istället ska hon dras med ett tråkigt son-namn som inte ens passar ihop med förnamnet. Juvelia kommer ju ändå byta bort det när hon gifter sig eller så byter hon till sitt riktiga efternamn när hon blir tillräckligt gammal för att själv bestämma.
Citera
2023-10-02, 11:55
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Systrarna Andersson.
Förut hette Juvelia Hassel, och Belle heter väl Andersson Brännvall. Eller har hon tagit bort Brännvall??
Och Tindra är den enda som bara heter Malm, som sin pappa.
Jag vet inte om J hette Hassel på pappret, men B hette/heter ju Brännvall. Är det en pik mot Simon? Eller har hon tvingat honom att byta efternamn på sin dotter?

Som jag sagt många gånger tidigare - Linn skulle stannat med Marcus och bara lugnat sig lite, så hade hon haft sin kärnfamilj. Jag har satt igång med att läsa igenom Linns blogg(hon hade kunnat bli ett forskningsprojekt!). Läste igår om tiden från strax innan separationen med Marcus fram till att hon mött Gabbe. Innan separationen kunde hon ena veckan skriva att hon och M hade en jobbig period, för att nästa vecka aldrig varit så lyckliga. Hon skrev hela tiden att de båda var så sugna på ett syskon till T. Fast Marcus hade ju uttryckt på sina sociala medier samt i tv-programmet att han ville vänta lite. Sedan(innan separationen) åker hon till Pelle och lägger upp familjebilder på dem med sina respektive barn. Pelle hälsar på en gång efter separationen och när han åkt hem är Linn deppig och förkrossad. Hon ville uppenbarligen bilda familj med Pelle, samt bli gravid direkt. Fast sedan var hon ju bara förkrossad i typ två veckor innan hon blev ihop med Jesper..... Och precis innan Gabbe gjorde entré lägger Linn ut bilder om hennes och Marcus utflykter med Tindra. Fast det är med bilder på Marcus och Linn är så glad. Efter några dagar är hon förkrossad igen. Hon ville nog försöka igen med M. Jan är hennes livs kärlek. Nu läser jag om juli månad 2019. Gabbe och hon ska vänta några år med att få barn, men Gabbe träffar Linns kompis nyfödda och han blir såååå bebissugen.

Hur kan männen i hennes liv inte ha sett vad hon håller på med? Ett mönster jag sett är hur hon på bloggen illa dolt berättar om vad hon snart tänker göra.
Citera
2023-10-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanna00
Det var ju någon som kände Gabbe som skrev om det i tråden. Tydligen skulle Juvelia heta Hassel men det drog ut på tiden och Gabbe hann lämna Linn innan namnbytet.

Gabbe ville inte gå med på dopet.. tror jag ifall.. om Linn inte gick med på att Juvelia skulle heta sitt riktiga efternamn (som hon hade kallts sedan födseln)

Så därför är Juvelia den enda av barnen som inte är döpt..

Jag tycker ärligt talat att Linn är jävligt barnslig som inte bara kan låta flickstackarn heta Hassel..istället ska hon dras med ett tråkigt son-namn som inte ens passar ihop med förnamnet. Juvelia kommer ju ändå byta bort det när hon gifter sig eller så byter hon till sitt riktiga efternamn när hon blir tillräckligt gammal för att själv bestämma.
Fast dop har ju inte med namn att göra.
Citera
2023-10-02, 13:31
Medlem
Citat:
Fast dop har ju inte med namn att göra.

Nej men han ställde väl ett ultimatum. Om han skulle godkänna ett dop så fick Linn godkänna att J fick hans efternamn. Vilket uppenbarligen inte hände.

Tycker Linns barnsliga beteende i många avseenden är olämpligt för någon som har barn. Hon borde skärpa sig och sätta sitt eget ego åt sidan. Det är vad man får göra som föräldrar annars borde man inte ha barn.
Citera
2023-10-02, 15:13
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Systrarna Andersson.
Förut hette Juvelia Hassel, och Belle heter väl Andersson Brännvall. Eller har hon tagit bort Brännvall??
Och Tindra är den enda som bara heter Malm, som sin pappa.

Haha, hon vill så gärna att systrarna ses som helsyskon men det kommer de aldrig att vara hur gärna mamman än vill och valet har varit hennes.

Hon ensam kan inte ta bort ett efternamn, det behöver pappans godkännande.
Citera
2023-10-03, 20:50
Medlem
Nu har jag läst blogginläggen..hon kan omöjligt ha A i svenska.. så mycket syftningsfel och konstig meningsbyggnad, det har väl knappast med dyslexi att göra.. sen isärskriver hon ord som pokemon boll, pokemonboll heter det..
Ost med marsipan på undrar man ju hur det smakar...?
Citera
2023-10-03, 21:04
Medlem
Buhu, så jobbigt att vabba när man är influencer….
Andra människor förlorar ett par tusen om dagen när de måste vabba. Och riskerar kanske att inte få sin anställning förlängd.
Linns verklighetsförankring är verkligen helt obefintlig.
Citera
2023-10-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cindyfindy
Nu har jag läst blogginläggen..hon kan omöjligt ha A i svenska.. så mycket syftningsfel och konstig meningsbyggnad, det har väl knappast med dyslexi att göra.. sen isärskriver hon ord som pokemon boll, pokemonboll heter det..
Ost med marsipan på undrar man ju hur det smakar...?
Haha, vem vill inte ha en babybel med svart marsipan? 😂
Citera
2023-10-03, 21:52
Medlem
Citat:
Haha, vem vill inte ha en babybel med svart marsipan? 😂
Och återigen så fruktansvärt slarvigt gjort. Blir inte ett dugg sugen på att göra likadant 👎
Citera
2023-10-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Och återigen så fruktansvärt slarvigt gjort. Blir inte ett dugg sugen på att göra likadant 👎

Haha usch vad äckligt det ser ut. Hon ska alltid kladda och pilla för mycket med ”maten” hon lägger upp. Fruktansvärt slarvigt gjort också.
Citera
2023-10-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS

Folket som kommenterar att det var bra och fint! Är dom seriösa eller?! 😂 det var ju fruktansvärt fult och vem blandar ost och marsipan?!
Ajajaj, fick linnsan brist på grejer att kopiera att hon faktiskt hittade på nått själv… som blev pannkaka
Citera
2023-10-04, 01:21
Medlem
geek12s avatar
Haha bjuder på ostar och en liten marsipanremsa över på ett barnkalas, visst att tanken var god, med att göra pokemonbollar, men kom igen, borde kunnat göras med barnvänligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in