2023-10-03, 16:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Utsikten dominerade serien för några veckor sedan. Vad har hänt? Har laget förlorat spelare (skadade, sålda)?

Eller kan det ligga till så att klubben helt enkelt inte vill ta steget upp i Allsvenskan? En vistelse där är rätt utsiktslöst för klubben, de har ingen publik och säkert inga sponsorer eller annan inkomstkälla. Klubben skulle enbart dra på sig stora skulder som skulle följa med klubben ned genom seriesystemet och en eventuell konkurs.
De gör nog vad de kan vilket man kan se på tränarens reaktioner när det går uselt. Alla lag har sina ups and downs (se bara på Brighton) 😁 vi får se om Utsiktens svacka är över nu efter att de åtminstone gjorde mål senast och fick med sig en pinne. Drog väl på sig ett par skador + några avstängningar och sånt kan vara avgörande och i synnerhet med klen trupp. Sen påstår Burkgurka att de köpte in några nya spelare och började plottra med laget men det kan ju ha berott på det jag nämnde och att tränaren därför flyttade om lite i laguppställningen.
Citera
2023-10-03, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Utsikten dominerade serien för några veckor sedan. Vad har hänt? Har laget förlorat spelare (skadade, sålda)?

Eller kan det ligga till så att klubben helt enkelt inte vill ta steget upp i Allsvenskan? En vistelse där är rätt utsiktslöst för klubben, de har ingen publik och säkert inga sponsorer eller annan inkomstkälla. Klubben skulle enbart dra på sig stora skulder som skulle följa med klubben ned genom seriesystemet och en eventuell konkurs.
Det där känns ju felaktigt. Om klubben skulle vilja skulle dom kunna hålla kostnader på samma nivå som i S1 samtidigt som intäkterna skulle öka drastiskt. Det skulle boosta deras ekonomi rejält för året efter. Dom skulle dock få räkna med att vara en knulldocka av gigantiska mått om dom gick in i allsvenskan med oförändrad trupp.
Citera
2023-10-03, 19:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det där känns ju felaktigt. Om klubben skulle vilja skulle dom kunna hålla kostnader på samma nivå som i S1 samtidigt som intäkterna skulle öka drastiskt. Det skulle boosta deras ekonomi rejält för året efter. Dom skulle dock få räkna med att vara en knulldocka av gigantiska mått om dom gick in i allsvenskan med oförändrad trupp.

Måste alltid vara bättre att gå upp.

De får hoppas på oavgjort mellan GAIS och Öster.

Västerås borde nästan vara klara med tanke på att GAIS och Utsikten ska möta varandra, och förstås ännu mer så om GAIS inte vinner i kväll.

Jag är kluven. Det hade varit roligt med Kiken i allsvenskan, men det är säkert bättre för serien med GAIS.
Citera
2023-10-03, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Måste alltid vara bättre att gå upp.

De får hoppas på oavgjort mellan GAIS och Öster.

Västerås borde nästan vara klara med tanke på att GAIS och Utsikten ska möta varandra, och förstås ännu mer så om GAIS inte vinner i kväll.

Jag är kluven. Det hade varit roligt med Kiken i allsvenskan, men det är säkert bättre för serien med GAIS.
Jag är också kluven. Alltid kul när smålag överraskar. Samtidigt var det så jäkla längesedan som GAIS var uppe nu. Det är dags.
Citera
2023-10-03, 19:20
Avslutad
Gött att se att Amatkaries spolat det rosa håret. Han ser redan ut som en bättre spelare.
Citera
2023-10-03, 19:24
Avslutad
Herregud Mervan vad uselt!

Igen....

Mervan Celik är en knulldocka.
Senast redigerad av trazke 2023-10-03 kl. 19:28.
Citera
2023-10-03, 19:31
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Den initierade och välrenommerade supportersidan Anno 1904 har idag efter tre korrigeringar kommit fram till att det krävs sex poäng till för VSK om kvällens match mellan GAIS och Öster slutar oavgjort och sju poäng om något av lagen vinner. Vid en titt på tabellen skulle jag spontant säga att det borde vara bättre med en Östervinst men jag antar att det är inbördes möten mellan de tre andra inblandade klubbarna som gör att ett oavgjort resultat är att föredra för VSK.
Citera
2023-10-03, 19:57
Medlem
Needs.more.brandys avatar
HIF har spelat riktigt bra i första halvlek mot horan Judas Järdlers ÖSK. Ledning med 2-0 i paus.
Citera
2023-10-03, 20:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
HIF har spelat riktigt bra i första halvlek mot horan Judas Järdlers ÖSK. Ledning med 2-0 i paus.

Är inte du på plats?

Edit 4-0. Behövdes Judas på plats för att HIF ska vakna
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-10-03 kl. 20:10.
Citera
2023-10-03, 20:06
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy

4-0 HIF, helt otroligt.
Citera
2023-10-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
4-0 HIF, helt otroligt.
Örebro blir bögrånmördade och jag tror Järdler gillar det.
Citera
2023-10-03, 20:14
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Är inte du på plats?

Edit 4-0. Behövdes Judas på plats för att HIF ska vakna
Jag är avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera