2023-10-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Balanserat och hyfsat reflekterande ändå. Inget man hade läst från My Little Ponne exempelvis.

Fast detta var efter att han chillat och fått se på video vad som hände, var annorlunda direkt efter matchen, sedan förstår jag om han var besviken såklart, inte direkt hans mest lyckade match kan jag tänka mig, men det blir ändå lite pinsamt.
Citera
2023-10-02, 19:45
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tar man med hands i straffområdet så är det väl rätt så välförtjänt? Sedan är det ju en sjukt dråplig situation, och det finns ju saker som gör att straff blir än mer välförtjänta såklart, Strands rallarsving igår var ju t ex fult och grisigt och sådant är ju värre än om någon gör något av misstag.

Menade mer att blåvitt inte hade gjort sig förtjänta av en straff isf.
Citera
2023-10-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Menade mer att blåvitt inte hade gjort sig förtjänta av en straff isf.

Det hade gått 7 minuter av matchen så den matchen hade ju knappt startat, men en straff där hade kunnat göra en hel del för matchbilden, men det är ganska oväsentligt nu, det är ju överspelat sedans länge.
Citera
2023-10-02, 20:04
Medlem
Londons avatar
Citat:
Fast detta var efter att han chillat och fått se på video vad som hände, var annorlunda direkt efter matchen, sedan förstår jag om han var besviken såklart, inte direkt hans mest lyckade match kan jag tänka mig, men det blir ändå lite pinsamt.

Ja, alltså vi är helt ense om allt. Befriande dock att se någon kunna komma med en vettig reflektion som inte är helt svart/vit efter stundens hetta.

Såg inte matchen men känner jag min Klitorious-Rex rätt så var han säkert precis lika usel som Hammar framför (åt båda håll). Så gillar hur han tar på sig skuld och har tankar om bättring för egen räkning men samtidigt inte backar från sin kritik mot nämnde dvärg.

Borde vara en självklarhet att kunna hålla två tankar i huvudet likt han lyckades med men det känns sällsynt idag. Simon Strand som ett annat exempel såg ingen orsak till att rannsaka sig själv i sin situation. Pajas. Strand alltså.
Citera
2023-10-02, 20:13
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Det hade gått 7 minuter av matchen så den matchen hade ju knappt startat, men en straff där hade kunnat göra en hel del för matchbilden, men det är ganska oväsentligt nu, det är ju överspelat sedans länge.

Ja det är överspelat. Lika bra att släppa då även av anledningen att du medvetet vantolkar vad jag skriver.
Citera
2023-10-02, 21:30
Medlem
Det vore kul om serien lever till sista omgången då Malmö och Elfsborg möts.
Citera
2023-10-02, 21:39
Medlem
goseigens avatar
Kan Degerfors fixa en kvalplats? Att de skulle kunna nå Göteborg tror jag inte, men något lag ovanför dem skulle kunna ha en usel avslutning.

En lågoddsare är väl att de inte fixar det här, och i andra ändan, att IFK slipper kvala.

IFK-Sirius blir en intressant match, om än inte riktigt lika ångestfylld som matcher för lagen bakom.
Citera
2023-10-03, 03:45
Avslutad
Andra halvlek var något av det värsta jag sett. Sicken jävla hönsgård det var i försvarsspelet. Det var som att alla var nöjda med att ha gjort en helt okej första halvlek. Bra av Mellberg att hitta den svaga punkten i andra, ytterbackarna hade det inte kul igår. Tur att BPs anfallare är medelmåttiga och inte kunde nyttja sina fina lägen. Ett bättre lag och vi hade fått noll poäng med oss.

Nåväl, tre poäng och vi sitter fortsatt i förarsätet.

Oliver Berg måste jag pudla mot. Jäklar vad nyttig han är. Hur Djurgården inte fick honom att prestera är ett rejält underbetyg.
Senast redigerad av AIP 2023-10-03 kl. 04:01.
Citera
2023-10-03, 05:26
Avslutad
Stämmer det att det bara var ett lag som ville spela nere i Malmö igår? Såg inte matchen utan går på Axens ord.
Citera
2023-10-03, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Stämmer det att det bara var ett lag som ville spela nere i Malmö igår? Såg inte matchen utan går på Axens ord.

Axén har otalt med Rydström efter att han kallat honom en dinosaurie när det kommer till sättet man spelar fotboll på så oavsett hur vi spelat så är det dåligt enligt Axén. Skulle inte väga hans ord särskilt tungt, med det sagt så gick det från briljant till katastrofalt dåligt.
Citera
2023-10-03, 08:10
Medlem
mishimas avatar
Vi spelade bra i första och har bra kontroll på det.

Vi slutar spela när vi leder med 2-0 och tror det är klart. Det blir för avslappnat. Man kan inte slappna av mot ett lag som kämpar för överlevnad. BP kommer in i matchen.

Jag ser andra halvlek som ett mentalt problem som inte har så mycket med spelsystem att göra.
Citera
2023-10-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi spelade bra i första och har bra kontroll på det.

Vi slutar spela när vi leder med 2-0 och tror det är klart. Det blir för avslappnat. Man kan inte slappna av mot ett lag som kämpar för överlevnad. BP kommer in i matchen.

Jag ser andra halvlek som ett mentalt problem som inte har så mycket med spelsystem att göra.

Kan hålla med. Slappnade av för mycket, släppte in BP i matchen. Sen blev sönderstressade av att de måste faktiskt ta 3 poäng för att hålla kvar serieledningen. Förvisso BPs mål är lite otur då Busanello styr in den, och bort från Dahlin som stod redo att ge sig på en räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in