2023-10-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vibackeskolan nära Sundsvall. Förskola till årskurs 9

Det är inte, Ljustadalens skola ?
Citera
2023-10-02, 16:28
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja det var ett mysko brev som skolan skickat ut om MagisterK.

Formulerat mycket tvetydligt. Det går att läsa som att det allvarliga som inträffat är att Dumpen kontaktat läraren, inte det läraren skrivit och gjort.

Och "Den här typen av publiceringar påverkar inte bara en person, det påverkar en hel familj, kollegor, elever och personer runt omkring."

Går det att läsa på annat sätt än som att skolan/rektorn tycker att det var fel av Dumpen att publicera? Och att de känner sympati för gäddan?

Gissar att rektorn är Etc-läsande feminist som tycker att pedofiler är någon sorts HBTQ-personer som det är synd om, och att det värsta som finns är människor och grupper som vill ha hårdare straff eller ifrågasätter myndigheter.

Kanske MagisterK får har kvar sitt jobb trots allt? Kanske befordras till idrottslärare med duschansvar?

Länk: https://www.instagram.com/p/Cx5FWzGM0rH/
Citera
2023-10-02, 16:38
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det uppfattade jag det inte som att han hotade om. Jag tror han menade att livet som han känner det är över på grund av Dumpen. Och så är det ju när det på väldigt kort tid blir slut med sambon, sparken från jobbet, möte med allmänhetens avsky, eventuellt flytta till annan ort och skaffa hemlig identitet osv. Det är klart det blir en chock och ångest bortom vad de flesta av oss kan drömma om.

Han verkar dock vara ointresserad av sin egen roll i det hela, och framstår enligt mig som en präktig typ.

Det är ju inte säkert, vad jag har förstått så är det ändå många kvinnor som stannar kvar, däremot så är han helt körd vad gäller jobbet naturligtvis och som du skriver så har hans liv totalt rasat samman vare sig sambon lämnar eller inte.
Citera
2023-10-02, 17:19
Medlem
Rektorns brev gör mig så sjukt illa till mods. Som någon redan skrivit får man intrycket att problemet ligger i själva publiceringen och inte att mannen har sexchattat med barn. Hoppas innerligt att det beror på svårigheter att formulera sig.
Citera
2023-10-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurricane2013
Rektorns brev gör mig så sjukt illa till mods. Som någon redan skrivit får man intrycket att problemet ligger i själva publiceringen och inte att mannen har sexchattat med barn. Hoppas innerligt att det beror på svårigheter att formulera sig.

Efter samtalet med Sara hann nog samla sig och lägga upp en gråtstrategi där han känner stor skuld för att detta drabbar så många. Och att han känner och tar ansvar för det men att det samtidigt ger honom en stor lust att ta livet av sig.

Den där har ju inga gränsar alls.
Citera
2023-10-02, 17:51
Medlem
Verkar ju inte bättre än att gäddan som SEXCHATTAT med en 14-åring på betald arbetstid, sålt in sig själv som offer för Dumpen. Typiskt Narcissistiskt beteende, det är aldrig narcisisten som gjort fel, utan omständigheterna som fått dem att fela, utan dem så är ju narcissisten ofelbar.
Citera
2023-10-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Länk: https://www.instagram.com/p/Cx5FWzGM0rH/
Vilken pudelskola. Snacka om att inte kolla fakta.
Citera
2023-10-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurricane2013

Rektorn måste vara en man..? Hur fan kan man annars inte skriva ett ord om att det är oacceptabelt att sexchatta med barn i skolans lokaler och att man ser allvarligt på det beteendet?

Gäddan är gissningsvis kompis med rektorn.
Citera
2023-10-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Verkar ju inte bättre än att gäddan som SEXCHATTAT med en 14-åring på betald arbetstid, sålt in sig själv som offer för Dumpen. Typiskt Narcissistiskt beteende, det är aldrig narcisisten som gjort fel, utan omständigheterna som fått dem att fela, utan dem så är ju narcissisten ofelbar.
Och skolan svalde det med hull och hår. Men bekväm lögn är bättre än obekväm sanning, right?
Citera
2023-10-02, 17:55
Medlem
Han är förekommande på lexbase magister K. Är ganska säker på att han har funnits där i flera år. Vet vem han är sen innan. Men jag vet inte för vad. Kan såklart vara för någon bagatell.

Med tanke på att han jobbade med det han gjorde så tror jag vi kan stryka sexualbrott eller något grovt våldsbrott.
Citera
2023-10-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Exakt, ser ut som att gäddan berättat sin egen version för rektorn (att han blivit uppsökt av dumpen som utgav sig för att vara en 14-åring) när det i själva verket var han själv som raggade. De på skolan verkar inte själva ha någon examen eller intelligens överhuvudtaget utan svalde bara allt han sa.
Står i kommentarerna under IG-inlägget att en person varit i kontakt med rektorn och rättelse kommer. Fan tro’t.
Citera
2023-10-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Brevet var väl inte det vassaste enligt Dumpen. Rektorn vinklade väl mest på att Dumpen kontaktat honom. Jävligt mysko brev.

Dumpen borde lägga telefonsamtalet under konfrontationer. Nu missar en del besökare det sjuka samtalet.

Det om duschande småflickor är riktigt vierd.
Tycker Dumpen ska skicka hela konversationen till skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in