2023-10-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ja men Ukraina har inte bett tex Sverige om trupper. Dom har bett om vapen. När dagen kommer då dom ber om trupp så får Sverige ta ställning till det.
Zelensky vill hemskt gärna att Nato går in med trupper och hjälper till.
Men det vägrar Nato ställa upp med. Det har varit givet från första början.
Ukraina ställer upp med trupper och Nato med vapen och Washington och Bryssel försörjer statsapparaten. As long as it takes.
Så ser laguppställningen mot ryssen ut.

Tror inte Sverige skickar trupp om inte Nato gör detsamma.
Citera
2023-10-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eftersom moskoviterna i tråden förnekar detta med "3 dagar att ta Kiev" lägger jag in denna tweet igen:
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1697605723264368803

Det är så jävla sjukt att det finns empatistörda ryssar (t.ex. Africagonzo) som hejar på 2000-talets nazister.

Världen hade varit en mkt bättre plats utan er.

Fy fan.
Citera
2023-10-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eftersom moskoviterna i tråden förnekar detta med "3 dagar att ta Kiev" lägger jag in denna tweet igen:
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1697605723264368803
Glöm inte de är tröga hundblattar de förstår inte detta

De bara hatar USA och sina föräldrar för att de flydde som råttor från Irak etc
Citera
2023-10-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Det är ju precis tvärt om; väst kan lätt bara genom att skicka förrådställd och gammalt material (och slippa kostnader för skrotning/destruering) till UKR döda ryssar, vilket materialet togs fram för. Och då västvärldens ekonomi är större än alla andras så är det inga problem att offra en mycket liten del av sin resp försvarsbudget. Såg någon siffra att USA offrar 3 (tre!) procent av årets försvarsbudget på Ukraina. För EU-länder kostar det inte mycket heller då de får tillbaka en stor del från EU.

Ett verkligt problem är dock att vissa i USA oroar sig för att om ryssland slås tillbaka till medeltiden kommer detta att gynna Kina, vilket är dåligt (att gynna Kina, inte att ryssland blir ett träsk)
Tror inte gammal och förrådsställd utrustning kommer att på.långa vägar att räcka. Så om usa slutar att skicka till Ukraina så är det nog slut.
Citera
2023-10-02, 12:44
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du misstolkar allt medvetet eller är jag så otydlig?
Kalla mig vad du vill om det får dig att må bättre.

Du är en slingrande orm, som väser fram olika uppslag om hur dåligt Ukraina eller Zelensky är.
De slåss för sin frihet och du har inte en enda gång uttalat dig mot Putin och Rysslands aggression.

Men du är pigg på att pika Ukraina eller de som stödjer Ukraina.
Du skrev i ett inlägg nyligen att du inte gillar folk som hetsar kring död och krig.

Finns det någon här på detta forum som inte vill att Ryssland ska lägga av och dra sig ur Ukraina?
Någon?
En enda?

Vem här förespråkar att Ukraina vill ha krig och har startat detta krig? Vem?
Din agenda stinker ryska narrativ.
Citera
2023-10-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Ukraina har stöd av mäktiga industrinationer som Tyskland. Det enda rysk ekonomi exporterar i dessa dagar är prostituerade till hela världen.

PS. Såg du att diesel-priset är uppe i 75 rubel nu? Solovyov tuggade fradga och började ropa på att SMERSH och spöket av Felix Dzerzhinsky skulle göra något åt saken.
Har för mig att USA har skickat mer än alla västländer tillsammans har gjort, så om USA slutar att skicka till Ukraina är det nog kört.
Citera
2023-10-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Yttrandefrihet i toppen? Ni ukrainaälskare klarar ju för fan inte av yttrandefrihet i den här tråden på Flashback.

Vilken majoritet? Finns det flera? Vet du ens vad ordet betyder? MAJORITETEN stödjer inte fortsatt ukrainskt krigande i idiotiska tron att Ukraina skulle kunna få tillbaka alla områden!

Exempel
Europeans and Americans agree they should help Ukraine to win, that Russia is their avowed adversary, and that the coming global order will most likely be defined by two blocs led respectively by the US and China.
In contrast, citizens in China, India, and Turkiye prefer a quick end to the war even if Ukraine has to concede territory.
https://ecfr.eu/publication/united-west-divided-from-the-rest-global-public-opinion-one-year-into-russias-war-on-ukraine/

Att du inte ens vet denna självklara fakta visar just hur hjärnvättad du är. Sluta skriv till mig nu, det här är ju pinsamt.

Kul att du tar upp 3 länder som själva har pågående gränskonflikter som de tydligen inte vill lösa genom att ge upp områden. Märkligt va?
Citera
2023-10-02, 12:59
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Zelensky har inte efterfrågat militär personal.
Om folk åker frivilligt, så är det deras sak.

Var det något annat du ville få fram?

Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Har för mig att USA har skickat mer än alla västländer tillsammans har gjort, så om USA slutar att skicka till Ukraina är det nog kört.
Det stämmer inte! Dessutom kommer inte USA att sluta stödja Ukraina!

Så du kan fortsätta gråta på över den civiliserade världens support medans ryssen sakta men säkert avväpnas.."
Citera
2023-10-02, 12:59
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Du är en slingrande orm, som väser fram olika uppslag om hur dåligt Ukraina eller Zelensky är.
De slåss för sin frihet och du har inte en enda gång uttalat dig mot Putin och Rysslands aggression.

Men du är pigg på att pika Ukraina eller de som stödjer Ukraina.
Du skrev i ett inlägg nyligen att du inte gillar folk som hetsar kring död och krig.

Finns det någon här på detta forum som inte vill att Ryssland ska lägga av och dra sig ur Ukraina?
Någon?
En enda?

Vem här förespråkar att Ukraina vill ha krig och har startat detta krig? Vem?
Din agenda stinker ryska narrativ.

Du skrev att Zelensky aldrig bett om militär personal och jag hävdar att det är inget konstigt med att han ber om hjälp.

Du skrev:

Det var nytt för mig.

Har Zelensky bett om militär personal?

Sist jag kollade så var det vapen, humanitärt och finansiellt stöd som efterfrågades.

Men du sitter på annan information?!

Du kan tagga ner lite, det är ok att ha fel ibland, rent av mänskligt.

"Anyone who wants to join the defense of Ukraine, Europe and the world can come and fight side by side with the Ukrainians against the Russian war criminals," the statement on the presidential website said.

“If you have combat experience in Europe and do not want to look at the indecision of politicians, you can come to our country and join us in defending Europe, where it is very necessary now,”
Citera
2023-10-02, 13:06
Medlem
Citat:
Stör mig inte alls! Varje människa får göra vad dom vill med sitt liv.
Vill du slåss för något du tror på så respekterar jag det fullt ut.
Jag kan dock störa mig lite på dom som via forum som detta önskar död och förintelse men vill att någon annan gör det åt dom.
Typ skickar vapen och pengar som Sverige gör men inte trupp.
Sverige skulle lätt kunna etablera en "Ukrainas sak är vår".

Varför stör du dig på det? Ni ryssapologeter gör ju samma sak. Skillnaden är att du och din sort försvarar ett pissland som våldtar sitt grannland.
Citera
2023-10-02, 13:09
Medlem
Citat:
Du skrev att Zelensky aldrig bett om militär personal och jag hävdar att det är inget konstigt med att han ber om hjälp.

Du skrev:

Det var nytt för mig.

Har Zelensky bett om militär personal?

Sist jag kollade så var det vapen, humanitärt och finansiellt stöd som efterfrågades.

Men du sitter på annan information?!

Du kan tagga ner lite, det är ok att ha fel ibland, rent av mänskligt.

"Anyone who wants to join the defense of Ukraine, Europe and the world can come and fight side by side with the Ukrainians against the Russian war criminals," the statement on the presidential website said.

“If you have combat experience in Europe and do not want to look at the indecision of politicians, you can come to our country and join us in defending Europe, where it is very necessary now,”

Med andra ord så ber han inte andra länder om personal. Utan den som vill får komma frivilligt.....
Citera
2023-10-02, 13:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Hur tycker ni tech support fungerar när någon pryl inte funkar?
Ukrainare ringde tech support hos ryska stridsvagnstillverkaren när hans stulna stridsvagn gick sönder.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/10/01/a-ukrainian-officers-captured-russian-tank-wasnt-working-so-he-called-tech-support-in-russia/?sh=7742e11c13a8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in