2023-10-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det beror väl på vad man är ute efter. Men John Scott tycker jag är en enkel och bra pub som är trevlig. Finns på Avenyn, Linnégatan, Brunnsparken, Engelbrektsgatan och några fler ställen. Ganska moderata priser, f f a måndag till torsdag mellan 15-18. Övrig tid så är det ok priser ändå. De sänder också lite matcher för de som är intresserade.

Bishop Arms är också en bra pubkedja, lite "finare" än John Scott.

Om man gillat brittiska pubar. Va e bäst, Bishop Arms eller John Scott?
Citera
2023-10-01, 16:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Jag hade inte gått till någon pubkedja, det känns lite för mycket O’Learys för att jag skall vara bekväm med det. I närheten av avenyn är det väl Flying barrel som gäller, i Majorna blöta lövet (Red lion), Notting Hill funkar om du är i Linne.
Citera
2023-10-01, 16:08
Medlem
godboys avatar
Citat:
Båda funkar på samma sätt, man beställer och betalar i baren, vilket jag tycker är mycket praktiskt. Bishop har mer att välja på när det gäller öl men är betydligt dyrare. Den är inte som en en sportspub utan kanske "lite finare". Jag har ätit på flera av dem och tycker väl maten är okej.

Scott tycker jag är lite enklare, färre öl att välja på både på fat och flaska, men billigare. Lite ruffigare men inte otrevligt på något sätt. De kör ju deras John Scott Burger för 99 kr och den är riktigt faktiskt bra för det priset, vet inte om alla Scott har den men Linné och Avenyn har dem. Höga kusten på fat kostar på AW under 50 kr för en pint.

Ska jag vara ärlig så brukar jag landa på Scott i Göteborg. Är jag i andra städer där de inte finns så finns kan det mycket väl bli Bishop. Blir även Bishop i Göteborg i bland. Skälet är att jag tycker det är mer prisvärt på Scott och jag tycker det är trevligt där.
Citera
2023-10-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag hade inte gått till någon pubkedja, det känns lite för mycket O’Learys för att jag skall vara bekväm med det. I närheten av avenyn är det väl Flying barrel som gäller, i Majorna blöta lövet (Red lion), Notting Hill funkar om du är i Linne.

Hur är käket på Flying barrel?
Citera
2023-10-01, 17:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hur är käket på Flying barrel?
Gastropub nivå. Bättre än prefabkäk på en kedja men inte i nivå med en bra restaurang.

Helt ok priser med tanke på vad de serverar.
Citera
2023-11-16, 06:46
Medlem
Notting Hill har riktigt bra mat! Glöm inte fråga om veckans rätt.
Citera
2023-12-04, 13:41
Medlem
mishimas avatar
Behöver tips på restaurang i Göteborg med bra vegetariskt utbud och gärna öl från lokala bryggerier.
Citera
2023-12-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Behöver tips på restaurang i Göteborg med bra vegetariskt utbud och gärna öl från lokala bryggerier.
Blackbird.
Citera
2023-12-05, 09:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Blackbird.

Hittade det stället, verkade perfekt. Så var det vegetariskt julbord och fullbokat.
Citera
2023-12-10, 10:17
Medlem
Citat:
Hittade det stället, verkade perfekt. Så var det vegetariskt julbord och fullbokat.
här kan du hitta lite andra ställen.
Citera
2023-12-11, 15:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Blackbird.

Citat:
här kan du hitta lite andra ställen.

Blev en indisk restaurang vid Masthuggstorget som heter Daawat. Indiska restauranger är alltid ett säkra kort när det gäller vegetariskt. Denna skulle vara bland de bättre i Göteborg. Vi var nöjda med besöket.

Ölen dracks istället på närliggande ställen; Haket, Hops och Majornas bryggeri. Det sistnämnda var trevligt.
Citera
2023-12-11, 16:11
Medlem
Citat:
Blev en indisk restaurang vid Masthuggstorget som heter Daawat. Indiska restauranger är alltid ett säkra kort när det gäller vegetariskt. Denna skulle vara bland de bättre i Göteborg. Vi var nöjda med besöket.

Ölen dracks istället på närliggande ställen; Haket, Hops och Majornas bryggeri. Det sistnämnda var trevligt.
jag tänkte föreslå Majornas Bryggeri i första inlägget pga jag hört att dom endast har vegetarisk/vegansk mat, men enligt deras hemsida stämde inte det så jag skippade det. kul att du hittade dit ändå och hade trevligt

här är listan från GP-artikeln jag länkade för dom som inte orkar klicka in sig på den:
Andrum i centrum – vegetariskt och veganskt
Blackbird vid Stigbergstorget – veganskt
Crippas café i Majorna – veganskt
Dirty records på Andra Långgatan – vegetariskt och veganskt
En deli Haga i Haga – vegetariskt och veganskt
Govindas i Majorna– vegetariskt och veganskt
Hängmattan i Majorna – vegetariskt och veganskt
Julies café i Majorna – veganskt
Koka i Vasastaden – Går att få hela avsmakningsmenyn vegetarisk
Majornas bryggeri i Majorna – vegetariskt och veganskt
Sayur i Linné – vegetariskt och veganskt
Skeppet i Majorna – vegetariskt och veganskt