2023-09-29, 09:17
Avslutad
Utsikten startar akademi för att "konkurrera" med Häcken och Blåvitt.

"Alla kommer inte bli nöjda"

Åh nej. Snälla Utsikten. Sno inte alla lovande spelare från oss....
Citera
2023-09-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Kiken har ändå goda chanser, men nu måste de kanske slå GAIS och möjligen inte förlora mot Öster.

De ska också möta de tre i botten + Gefle, så varför inte. Fast de måste börja vinna igen.
VSK och GAIS talar allt för.Utsikten har helt fallit ihop, är ett lag i spillror . Självförtroendet helt borta, och mentalt känns de under isen. Att möta bottenlag som krigar för sin existens, kommer bli väldigt tufft. Inget talar för att Utsikten kommer fixa en direkt uppflyttning, klarar de kvalplatsen gör de det bra, men det lutar helt klart åt Öster där.
Citera
2023-09-29, 11:46
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Glöm inte att AFC möter usla Utsikten.
Precis min poäng. Det återstår sex matcher, med tanke på de ologiska formkurvorna i den här serien så hinner vilket lag som helst fortfarande dra på sig epitetet usel. Skövde är exempelvis från ingenstans i sitt livs form och har gjort nästan hälften av säsongens mål de senaste tre matcherna utan att något till synes särskilt har hänt.

GAIS hinner jinxa till det här, det har de lyckats med tidigare. I sista omgången kanske det är redan klara seriesegraren Utsikten som möter usla GAIS utan chans på att ens få kvala, vem vet
Citera
2023-09-29, 15:15
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Härligt Gais! Vi behöver äkta klubbar till allsvenskan inte utsikten och typ norrby dom kan stanna kvar i lägre divisioner!

Ja, den satt skönt. Lite oroande är att vi aldrig vunnit mer än tre i rad i år. Nu har vi tre raka vinster och möter Öster i nästa... Kan ju hoppas på att den matchen bryter mönstret.

Jag tror verkligen inte att Utsikten går att räkna ut, men... vinner de inte mot Afc så knäcks de nog.
Citera
2023-09-29, 17:44
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Utsikten startar akademi för att "konkurrera" med Häcken och Blåvitt.

"Alla kommer inte bli nöjda"

Åh nej. Snälla Utsikten. Sno inte alla lovande spelare från oss....

Är väl snarare Öis och Gais som blir lidande, precis som framtida Häcken-supportrar hade blivit öisare och gaisare för 5 år sedan.
Citera
2023-09-29, 17:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Ja, den satt skönt. Lite oroande är att vi aldrig vunnit mer än tre i rad i år. Nu har vi tre raka vinster och möter Öster i nästa... Kan ju hoppas på att den matchen bryter mönstret.

Jag tror verkligen inte att Utsikten går att räkna ut, men... vinner de inte mot Afc så knäcks de nog.
SE är verkligen en märklig serie. Utsiktens senaste seger var mot VSK och med hela 4-0 om jag minns rätt, vilket jag tror jag gör. Då var ju Utsikten rena monstret i serien medan man nu sen fem omgångar tillbaka har den absolut sämsta formkurvan med endast en ynka pinne av 15 möjliga - snacka om ras eller tom fritt fall.....
Citera
2023-09-30, 08:06
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Tack för att ni kvitterade mot giffarna!
Väl bekomme. 2-2 målet kan ha varit årets kanon. Nu ska vi se till att trycka ned ÖIS på tisdag, det vore väl fan om vi fick ett rött kort för tredje matchen i rad.

Som bekant har vi hellre derbyn i "bängbältet" än att behöva åka ner till Muteborg. Nu blir det väl bara Kiken kvar i nästa års SE-rie, ruggigt trist och ruffigt lag som inga vill ha. Lycka till GAIS säger jag.

Vi får se om min vision av en norr-SE-rie nästa år blir verklighet, men som sagt om vi blir av med Eskilstuna, Skövde, ÖIS neråt och GAIS uppåt så blir jag nöjd.
Citera
2023-09-30, 15:08
Medlem
HassanVonEssens avatar
Jag brukar kolla tabellerna i de lägre serierna ibland. För ett tag sen ledde Utsikten med typ 7 poän ner till tvåan. Nu ligger de fyra poäng efter. De måste ha sämst form i hela Sverige just nu. Hur lyckas de krascha så totalt? Skador?
Citera
2023-10-01, 10:59
Medlem
mishimas avatar
Jag tror inte det är dumt för oss andra med några Göteborgsderbyn till. Derbyn är alltid svåra med lite extra hets. Jag hoppas Gais går upp. Kan ställa till lite trubbel för både IFK och Häcken.

Utsikten klarar nog inte ens kval tror jag.
Citera
2023-10-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jag brukar kolla tabellerna i de lägre serierna ibland. För ett tag sen ledde Utsikten med typ 7 poän ner till tvåan. Nu ligger de fyra poäng efter. De måste ha sämst form i hela Sverige just nu. Hur lyckas de krascha så totalt? Skador?

Några skador har dom, Bohm är väl den viktigaste gubben som är borta, han har varit viktig för dom länge, men han gick sönder i Juli tror jag. Ghasem fick en spricka i foten, men han var inlånad nu i sommar och hade väl inte hunnit göra så mycket avtryck, är nog mycket nerver och spöken i skallen.
Citera
2023-10-01, 16:18
Medlem
snurresprettiss avatar
Västerås stormar mot Allsvenskan! 3-0 ledning hemma mot Trelleborg.
Citera
2023-10-01, 16:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Västerås stormar mot Allsvenskan! 3-0 ledning hemma mot Trelleborg.
Ja det ser så ut för med en ledning med 3-0 och en halvtimme kvar ska det mycket till för att de skall släppa ifrån sig poäng i denna match men det är ju fem matcher till som skall spelas....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in