2023-09-30, 17:45
Medlem
Min fru med familj bevittnade detta.
Otäck och hemsk upplevelse.
Citera
2023-09-30, 17:45
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zweetz
Om det stämmer att den tredje mannen som hittades skadad i närheten är misstänkt så såg han inte ut att vara från flyktingboendet iaf. Den mannen hade ljust skägg och tatueringar och såg mer svensk ut än utländsk.

Finns en man som går runt och pratar med sig själv. Han brukar gå spångavägen-bällstavägen-bergslagsvägen-Täbylundsvägen. Har sett han på olika ställen. Blont halvlångt hår, skägg typ ”goatee”. 35-40 årsålder. Inte sett några tattueringar. Alltid fått en dålig känsla när jag kört förbi honom.
Citera
2023-09-30, 17:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryroberts
Den tredje skadade verkar nu enligt expressen vara gripen misstänkt för brott

Det är ju väldigt vanligt att knivmän får både milda och svåra skärskador på händerna när de angriper någon med en kniv. Hugger man med en kniv som saknar särskiljande parerstång och ett skyddande mellanparti får man i princip alltid skärskador under ett tumult, eftersom dessa knivar inte är avsedda för close combat. Så mest sannolikt är det sådana skador gärningsmannen åsamkat sig själv.
Citera
2023-09-30, 17:47
Medlem
ganghatarens avatar
Finne eller Zigenare?
Citera
2023-09-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur

Det förstår jag. Såg ni gärningsmannen?

Var det någon från modulbostäderna i närheten?
Citera
2023-09-30, 17:50
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag sätter mina pengar på skev pundare och att attacken inte var helt optovocerad. Möjligtvis ingen värre provokation än att de tittade på honom men ändå...

Aaah, ja det där tittandet som de inte söker...
Två val i landet tydligen - knyta näven i fickan och gå med gamnacke för evigt, eller sätta en gemytlig salladsgaffel rakt i ögat pang på.

Utmanare redo?
Citera
2023-09-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Skulle kunna vara någon som ska utvisas, det har ju hänt knivdåd förr av den anledningen

Precis. Ofta vet många om hur psykiskt dåligt de personerna mår inför utvisning men ingenting händer och sen begår dem brott. Kan komma på flera fall där det skett. Jävla stort misslyckande av samhället att oskyldiga ska drabbas hela tiden.
Citera
2023-09-30, 17:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Finns det någon uppgift om de skadade?
Citera
2023-09-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är ju väldigt vanligt att knivmän får både milda och svåra skärskador på händerna när de angriper någon med en kniv. Hugger man med en kniv som saknar särskiljande parerstång och ett skyddande mellanparti får man i princip alltid skärskador under ett tumult, eftersom dessa knivar inte är avsedda för close combat. Så mest sannolikt är det sådana skador gärningsmannen åsamkat sig själv.
Pundare brukar ju gilla olika köksknivar som inte är bra på mycket annat än försvarslösa gurkor. Med tanke på hur mycket en död klump högrev kan streta emot så kan jag mycket väl föreställa mig något liknande det du beskriver.
Citera
2023-09-30, 17:58
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur

Vad såg du då?
Citera
2023-09-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Finns en man som går runt och pratar med sig själv. Han brukar gå spångavägen-bällstavägen-bergslagsvägen-Täbylundsvägen. Har sett han på olika ställen. Blont halvlångt hår, skägg typ ”goatee”. 35-40 årsålder. Inte sett några tattueringar. Alltid fått en dålig känsla när jag kört förbi honom.

Han är nog snarare 50+ och bor i Bromma Kyrka precis på gränsen till Norra Ängby. Obehaglig, absolut men har aldrig gjort något våldsamt.
Citera
2023-09-30, 18:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Pundare brukar ju gilla olika köksknivar som inte är bra på mycket annat än försvarslösa gurkor. Med tanke på hur mycket en död klump högrev kan streta emot så kan jag mycket väl föreställa mig något liknande det du beskriver.

Ja, en kökskniv är ett värdelöst vapen i det att den utöver skada på "fienden" nästan alltid garanterar skada på den som håller i kniven. Oftast är det ju dylika knivar som används i dessa brottsfall, dvs knivar för vardagsbruk, därav att de alltid skadas själva, i vissa fall allvarligt (vilket iof är bra). Det har dock funnits fall där gärningsmännen varit uppfinningsrika och t.ex. lindat en disktrasa, duk eller annan hemmasnickrad skyddskomponent runt handtaget, vilket också kan användas som bevis för att dådet och därav uppsåtet varit planerat.

Hugger man en kökskniv in i bröstet på en tung och vaken människa t.ex. kommer handgreppet med all sannolikhet tappa fäste och slinta mot bladet, och där uppstår skadan, och desto mer under motstånd. Så ja, i nästan 9/10 fall är skadorna självförvållade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in