2023-09-30, 15:28
  #387289
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Hjärnspöken. Lömska krafter försöker skrämma folk med ryssen, för att få oss att acceptera ett närmande till USA och Nato.

Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det är bara dolska högerkrafter som försöker skrämma oss med Den Ryska Björnen. Hotet finns inte på riktigt, det ska vi inte låta oss luras av. Däremot hotas vi av Nato, som närmast omringat oss nu när Finland går mer. Vi tvingas samarbeta militärt med Nato för att inte drabbas av deras missnöje. Vem vet vad som skulle kunna hända om vi vägrade..?

Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Eftersom Ukraina hotade med att ansluta till fienden Nato blev Den Ryska Björnen tvungen att bita ifrån.

Om Ukraina inte försökt ansluta till Nato så hade Ryssland inte blivit hotat och hade inte behövt invadera Ukraina. Så hela kriget är framtvingat av Zelensky och Nato tillsammans. De fridsamma ryssarna vill bara leva sina liv utan att ständigt hotas av det aggressiva USA genom deras företrädare Nato.
Tänk på att det är ju inte Ryssland som närmat sig Nato, utan Nato som närmar sig Ryssland. Det är Nato som är aggressivt och expansivt, Ryssland är återhållsamt och fridsamt.
Du tror ju inte själv på skiten som du skriver.
Jag förstår inte vad poängen är med sån meningslös skadegörelse.
Du är likadan som såna som repar bilar för skojs skull, tömmer bildäck på luft, sätter eld på soptunnor, saboterar allmänna toaletter, klottrar, sätter eld på bilar, etc.
Ni vill bara skada och förstöra med flit. Ni är skadedjur/vandaler helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av ThinkRightly 2023-09-30 kl. 15:30.
Citera
2023-09-30, 15:34
  #387290
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Eftersom Ukraina hotade med att ansluta till fienden Nato blev Den Ryska Björnen tvungen att bita ifrån.

Om Ukraina inte försökt ansluta till Nato så hade Ryssland inte blivit hotat och hade inte behövt invadera Ukraina. Så hela kriget är framtvingat av Zelensky och Nato tillsammans. De fridsamma ryssarna vill bara leva sina liv utan att ständigt hotas av det aggressiva USA genom deras företrädare Nato.
Tänk på att det är ju inte Ryssland som närmat sig Nato, utan Nato som närmar sig Ryssland. Det är Nato som är aggressivt och expansivt, Ryssland är återhållsamt och fridsamt.
De fridsamma ryssarna, är det någon form av satir du utför eller är du bara dum
Citera
2023-09-30, 15:56
  #387291
Medlem
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/16w1g45/the_russians_are_boasting_about_the_first/

Photoshoppad Abrams tank från Irak som ryzZarna säger de förstört.
__________________
Senast redigerad av Kukilon 2023-09-30 kl. 15:59.
Citera
2023-09-30, 16:14
  #387292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Hjärnspöken. Lömska krafter försöker skrämma folk med ryssen, för att få oss att acceptera ett närmande till USA och Nato.

Hade putte hållit sig på sin aknt hade Nato tynat bort.
Sverige och Finland hade definitivt varit alliansfria om inte putte velat leka tsar och ha ny världsordning.

Så den lömska kraften som pressar oss mot Nato är putte och ingen annan.
Citera
2023-09-30, 16:33
  #387293
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
om det nu sker som du tror så är det nog det, men jag tvivlar.

många leoparder överges och blir sedan förstörda långt mer än att det går att rparera, tydligen gillar inte ukrainska besättningar att använda dem eftersom de är eftertraktade mål, dvs extra utsatta.

Men vi får se efteråt vad som hände, då detta är över.
Hur många är många?
Citera
2023-09-30, 16:47
  #387294
Medlem
leachs avatar
A powerful explosion near the village of Strymba in Ivano-Frankivsk Region has been reported by the Ukrainian media.
According to preliminary information, the explosion occurred at a gas pipeline.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1708126710124687636

BREAKING:
A major explosion just took place in the Ivano-Frankivsk region of Ukraine.
Looks like a gas pipeline is on fire
https://twitter.com/visegrad24/status/1708130388005290256
Citera
2023-09-30, 16:49
  #387295
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det är bara dolska högerkrafter som försöker skrämma oss med Den Ryska Björnen. Hotet finns inte på riktigt, det ska vi inte låta oss luras av. Däremot hotas vi av Nato, som närmast omringat oss nu när Finland går mer. Vi tvingas samarbeta militärt med Nato för att inte drabbas av deras missnöje. Vem vet vad som skulle kunna hända om vi vägrade..?

Samma sak som hände Schweiz?
Citera
2023-09-30, 17:15
  #387296
Medlem
Taggads avatar
Många länder och bolag en del av dem svenska deltar i vapenkonferens.. 🇺🇦🇸🇪
Citat:
Zelenskyj vill locka vapenindustrin till Ukraina
På torsdagen inledde Ukrainas president Zelenskyj ett internationellt forum för vapenindustrin i Kyiv, rapporterar AFP.

Ukraina vill locka vapentillverkare till landet under stigande farhågor om att stödet från väst kan avta.

Presidenten tillkännagav också grundandet av en försvarsindustriallians, som enligt utrikesdepartementet omfattar 38 företag från 19 länder, enligt Meduza.
https://omni.se/t/ukrainas-svar/d2b5727a-11b8-4e30-960d-0b41e0e53c8c
https://meduza.io/en/news/2023/09/30/zelensky-announces-defense-industries-alliance-companies-from-19-countries-have-already-joined
__________________
Senast redigerad av Taggad 2023-09-30 kl. 17:18.
Citera
2023-09-30, 17:18
  #387297
Medlem
De mest inbitna rysstrollen fortsätter bestämt hävda att Ryssland är på god väg att vinna kriget.

Samtidig fortsätter ryssarna att hota hela världen med krig och kärnvapen.(!)

Varför skämma ut sitt land genom att hota med världskrig och kärnvapen när man ändå är på väg mot seger?? Det går inte ihop..
__________________
Senast redigerad av Chillgren 2023-09-30 kl. 17:35.
Citera
2023-09-30, 17:30
  #387298
Medlem
Nä gränsen är nog fast nu tills Putins Ryssland eventuellt brakar ihop.

Kommer kosta för mycket för Ukraina att bryta igenom och ryssen har inte den offensiva förmågan längre att attackera. Plus att Ukraina är för starka nu. Detta är nog the stalemate vi får vänta oss vid. Många ryssar kommer fortsatt dö dock.

Sjukt de lyckats ockupera så stort område dock.
Citera
2023-09-30, 18:07
  #387299
Medlem
Sgt.Blands avatar
Tjeckien och Ukraina förhandlar om att etablera tillverkning av CZ Bren 2 AK i Ukraina. Är nåt liknande vår AK5 men vet ifan om inte den tjeckiska ser bättre ut alltså.

https://x.com/praisethesteph/status/1708128273304035529

Den finns i flera olika varianter också.

https://www.czub.cz/en/firearms-and-products-family/cz-bren-2
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-09-30 kl. 18:14.
Citera
2023-09-30, 18:12
  #387300
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Hjärnspöken. Lömska krafter försöker skrämma folk med ryssen, för att få oss att acceptera ett närmande till USA och Nato.
Tydligt att Du har hjärnspöken som inte ser, eller vill se, att det är hur ryssen beter sig som är orsaken...
Varför älskar och agiterar Du för folkmordsinvasionen..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in