2018-05-09, 06:06
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout
90:- för en pizza låter billigt 190:- är minimum här om jag köper genom onlinepizza 😞 hemkörning 40:- och man måste köpa mat för minst 150:- dricka räknas inte som mat

Men det är väl klart, du tror väl inte hemkörning bara är bensinpengar?
Citera
2018-05-09, 06:14
Avslutad
Jag köper sällan pizza men ja, det har blivit dyrare. Ganska mycket dyrare och ganska fort också. Det handlar bara om några år mellan 55 kr och 85 kr för en simpel kebab- eller gyrospizza. Det är en av anledningarna till att jag mycket sällan äter pizzeria-pizza. Mycket billigare att fräsa ihop en själv i ugnen med en sådan där Ica-botten som man köper hoprullad i bakplåtspapper. Man får ut mer mat och man vet hur den är gjord och vilken hygien som har varit aktuell vid bakningen.
Citera
2023-09-29, 07:17
Medlem
Armwrestlers avatar
Ska vi inte ta och uppdatera denna tråd på den maträtt som överlägset ökat mest genom tiderna?
Nu kostar en standardpizza (Vesuvio) 120 kr på en vanlig pizzeria i Mälardalen, jag kan alltså konstatera en nästan trippelökning 00-talets början (har för mig att man kunde få en Vesuvio för 40:- på vissa ställen).

Enligt artiklar så är skinka och ost 75 % av värdet, jag kan dock inte se hur 20g burkskinka och 40g stel hushållsost kan kosta såhär mycket, du kan på finare pizzerior få napolitanska pizzor osv. men bättre ostar, dyrare råvaror och bättre deg för en 20-50 :- mer men enligt inflationen borde de då alltid kosta över 200:-

Hepp.
Citera
2023-09-29, 07:24
Medlem
Hackenbush55s avatar
Vi får betala 400:- för tre pizzor där jag bor så det blir inte pizza så ofta nu.
Citera
2023-09-29, 07:28
Avslutad
De har blivit både dyrare och sämre, och lever på gamla meriter. Som pizzaälskare blir jag lurad varje gång. Jag ger mig inte, men börjar ge upp. Den perfekta pizzan finns numera bara i fantasin.
Citera
2023-09-29, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
De har blivit både dyrare och sämre, och lever på gamla meriter. Som pizzaälskare blir jag lurad varje gång. Jag ger mig inte, men börjar ge upp. Den perfekta pizzan finns numera bara i fantasin.
Den bästa pizzan gjordes i början på -70talet, men som vi alla ser nu, så har det blivit BETYDLIGT sämre..
Citera
2023-09-29, 11:20
Medlem
halaltarzans avatar
Vilket nostalgirunk.

Är helt klart nöjd med min pizzaturre, jävligt gott och hyffsat prisvärt. Nu ligger den iofs i Sthlm där konkurrensen är knivskarp, och gör du inte bra ifrån dig där så är det bara att stänga, börja med apaffärer eller bränna ner skiten och hoppas på att få ut på försäkringen.
Citera
2023-09-29, 14:48
Medlem
12 år gammal tråd ock nu kostar en enkel pizza minst 99 kr
Citera
2023-09-29, 16:45
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Pizza har blivit skitdyrt.

Innan pandemin så fanns det där jag bor pizzerior som körde med välj valfri pizza från tex nummer 1 till 39 för 65 kronor , nu kostar en sketen Margarita 99 kronor utan sallad och dricka där jag bor.

Skall du ha något festligare som en kebabpizza så får du punga ut runt 125 kronor.
Citera
2023-09-29, 17:59
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Pizza har blivit skitdyrt.

Innan pandemin så fanns det där jag bor pizzerior som körde med välj valfri pizza från tex nummer 1 till 39 för 65 kronor , nu kostar en sketen Margarita 99 kronor utan sallad och dricka där jag bor.

Skall du ha något festligare som en kebabpizza så får du punga ut runt 125 kronor.

Allt har blivit skitdyrt. Det gäller t.ex. kinarestauranger och indiska restauranger också. Det är inflationen. Även länder som Kroatien och Grekland har blivit väldigt dyra på sina restauranger.

Vi kanske kommer gå tillbaka till den attityd som var på typ 60-talet då det var ovanligt att äta ute i Sverige. Många restauranger kommer konka.
Citera
2023-09-29, 20:47
Medlem
VelvetThornss avatar
Här börjar pizzorna runt 120kr för en sunkig margerita... Riktigt tråkig utveckling.
Citera
2023-09-29, 21:46
Medlem
Sluta skyll på inflationen, dyra pizzor har en helt annan förklaring. Det är för att ingen köper med kontanter länge så Mustafa och Muhammed kan inte stoppa 70% av kosingen rakt ner i fickan. Alla handlar ju med kort nuförtiden så nästan allt går igenom vitt.

Skyll på det kontantlösa samhället!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in