2023-09-29, 09:11
Medlem
Nån som kan hitta årsredovisningen för "Vid din sida"? Det brukar vara kul att läsa på lite om lönekostnader och lokalkostnader i sådana här pissföreningar
Citera
2023-09-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppsifroppsi
Nån som kan hitta årsredovisningen för "Vid din sida"? Det brukar vara kul att läsa på lite om lönekostnader och lokalkostnader i sådana här pissföreningar

Det tog ungefär 0.5 sekunder att få upp Röda korsets årsredovisning. Efter 15 minuters sökande efter Vid din sidas årsredovisning för vilket år som helst ger jag upp. Någon avreggad enskild firma som aldrig haft F-skatt är det enda jag hittar
Citera
2023-09-29, 11:09
Medlem
Inga siffror alls och så tycker de att drt är dåligt att de ej får statliga bidrag.
Sedan ser jag detta som skrevs 2018 på en frågestund på facebook.

♠️Är ni verkligen seriösa ? Tänkte på allt som swishas hår inte det till eran ficka ?
Svar: vi är en seriös organisation som har både bokföringar och årsredovisning vi har granskning av bokföring, vi har kontrasigneringar och vi har bankkonto som alla Swish går till vi har en styrelse med lagar och regler och även Kjell Bergqvist sitter med i den och allt är övervakat
Kjell Bergqvist skulle nog inte sitta i min styrelse eller prata så varmt om oss på nyhetsmorgon om vi var oseriösa ??
♠️Jobbar du heltid med detta?
Svar : nej jag jobbar heltid i tunnelbanan som betalar min lön, vi är i fas att göra om detta till en stiftelse nu och när det är klart kommer jag göra detta heltid , och va lugn jag kommer

<image001.png>
inte ta lön av dom hemlösas pengar jag kommer få fonder

Ovan verkar ha funkat jättebra verkligen! NOT
Citera
2023-09-29, 12:39
Medlem
Ingen besöksaddress, bara Postbox 90112*, ingen ekonomisk redogörelse så långt Google når, efter 8 års verksamhet och en historia av att ha utsatts för förskingring av miljonbelopp är det riktigt oseriöst.

* Detta är tydligen addressen för postboxen, Latitud: 59.32117 | Longitud: 18.01716 lol

https://www.google.com/maps/@59.3212815,18.0179617,3a,90y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipPaiDSIYdyXDDRUlb_uaKEcOk cNKFxUiTtuEtRO!2e10!7i6144!8i3072?entry=ttu
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-09-29 kl. 12:48.
Citera
2023-09-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosjen
Inga siffror alls och så tycker de att drt är dåligt att de ej får statliga bidrag.
Sedan ser jag detta som skrevs 2018 på en frågestund på facebook.

♠️Är ni verkligen seriösa ? Tänkte på allt som swishas hår inte det till eran ficka ?
Svar: vi är en seriös organisation som har både bokföringar och årsredovisning vi har granskning av bokföring, vi har kontrasigneringar och vi har bankkonto som alla Swish går till vi har en styrelse med lagar och regler och även Kjell Bergqvist sitter med i den och allt är övervakat
Kjell Bergqvist skulle nog inte sitta i min styrelse eller prata så varmt om oss på nyhetsmorgon om vi var oseriösa ??
♠️Jobbar du heltid med detta?
Svar : nej jag jobbar heltid i tunnelbanan som betalar min lön, vi är i fas att göra om detta till en stiftelse nu och när det är klart kommer jag göra detta heltid , och va lugn jag kommer

<image001.png>
inte ta lön av dom hemlösas pengar jag kommer få fonder

Ovan verkar ha funkat jättebra verkligen! NOT
Hon tar ut lön till sig själv och en som är i gården som tar hand om dem äldre. Fonder fanns I början, tror inte dem sista åren. Inte seriöst alls av dem. Ingen utlåtande om vad som sker, står bara att dem är tysta och väntar in domen den 9 oktober.
Citera
2023-09-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Troligtvis någon sammanblandning med något gammalt. Denna förskingring prövas ju av tingsrätten nu.

Har du fuppen ?
Citera
2023-09-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Smilla24
Hon tar ut lön till sig själv och en som är i gården som tar hand om dem äldre. Fonder fanns I början, tror inte dem sista åren. Inte seriöst alls av dem. Ingen utlåtande om vad som sker, står bara att dem är tysta och väntar in domen den 9 oktober.
Har du några källor på det?
En annan fundering är ju varför en ideell förening har flera miljoner i insamlade medel? Ska inte dom pengarna användas till dom behövande?
Citera
2023-09-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppsifroppsi
Har du några källor på det?
En annan fundering är ju varför en ideell förening har flera miljoner i insamlade medel? Ska inte dom pengarna användas till dom behövande?
Som sagt står jag nära en person som blev utnyttjat en period av dem vid din sida. Som nu försöker komma på fötter. Hon vill ej uttala sig fast hon vet mycket.
Citera
2023-09-29, 17:38
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Smilla24
Som sagt står jag nära en person som blev utnyttjat en period av dem vid din sida. Som nu försöker komma på fötter. Hon vill ej uttala sig fast hon vet mycket.

Den personen bör göra en anmälan om det är så allvarligt som du skriver.
Citera
2023-09-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Tillräckligt många harmlösa kan säkerligen bli bestulna på miljoner, sammanlagt. Men det troliga är väl att det har förskingrats pengar som skulle hjälpa hemlösa, härbärgen och dylikt. Vidrigt oavsett.

Tack, jag tror jag förstår lite bättre nu. Egentligen var det alltså hemlösas "infrastruktur"
som råkade illa ut i första hand.

Rubriksättarna får skärpa sig. Ett bra exempel på en bra rubrik finns t ex på sidan 2
i dagens SvD.
Citera
2023-09-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Denna person vill ej , hon känner sig hotat genom att hon vet vissa saker.
Citera
2023-09-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Jo visst men hon säger att det är hennes ord mot deras. Hon är rädd av deras trakasserier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in