2023-09-29, 16:25
Medlem
Vilken är att föredra mot oro/ångest?

Vet att dom inte är starka eller knappt fungerar men om man vill testa nåt som inte är benzo…och om man fick välja nån av dom.
Önskar gärna svar från någon med erfarenhet. Och önskar endast svar på frågan. Inte tips på andra alternativ.

Tack på förhand.
Citera
2023-09-29, 16:26
Medlem
Denoms avatar
Jag skulle köra på atarax, lergigan kan ge obehagliga biverkningar.
Citera
2023-09-29, 16:31
Avstängd
För mig funkar varken Atarax eller Lergigan mot ångest, sockerpiller. Däremot brukar Alimemazin dämpa min ångest.
Citera
2023-09-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
För mig funkar varken Atarax eller Lergigan mot ångest, sockerpiller. Däremot brukar Alimemazin dämpa min ångest.
Blir du inte helt knockad av alimemazin? Jag testade nån gång men blev helt seg…typ dåsig, seg, trött…lite som en zombie typ
Citera
2023-09-29, 16:41
Medlem
StudiumValors avatar
du får fråga läkaren.
Här finner du mest de som haft problem med än det ena än det andra.
Jag fick myrkryp av lergigan.
Valet av medicin beror dels på ditt övriga hälsotillstånd som vi inte vet något om alls, de medciner du tar idag, hur du lever, vilken ångest du har - PTSD, GAD, panikångest, fobi, social ångest etc.
Å hur den yttrar sig
Med den informationen kan läkaren ge dig bäst råd.
Att pröva sig fram genom tips från helt okända personer på flashback hade jag undvikit
Citera
2023-09-29, 16:44
Medlem
Är det inte nästan samma sak rent kemiskt men olika namn bara? En burk starköl fungerar nog bättre.
Citera
2023-09-29, 16:45
Medlem
För min del fungerar ingen av dom särskilt bra mot ångest tyvärr, dock finns det folk som har oerhört bra hjälp av dessa. Personligen skulle jag ha börjat med att testa atarax då man kan bli väldigt trött och dåsig av lergigan.
Citera
2023-09-29, 17:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag använde Atarax, men blev helt snurr i bollen. Lergigan blir jag bara trötter på...
Citera
2023-09-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag skulle köra på atarax, lergigan kan ge obehagliga biverkningar.
Vad för biverkningar?
Citera
2023-09-29, 18:40
Medlem
killdozer666s avatar
Av de två hade jag ingen effekt mot ångest på någon av dem. Ataraxen märkte jag inte av alls. Däremot fick jag bland annat myrkyp i benen och klåda av Lergigan, så den skulle jag inte ta ens under pistolhot igen.
Citera
2023-09-29, 18:49
Medlem
zombie-nations avatar
Det är segdeg båda. Skillnaden är väl att folk måste komma upp i dos för att få effekt av Atarax. Man blir inte lugn, man blir seg, snurrig och slö.

Bara att testa vilken som passar en minst sämst.
Citera
2023-09-29, 18:51
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Vad för biverkningar?
Myrkrypningar var det jag fick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto