2023-09-29, 01:04
Medlem
IceEyess avatar
Komfortabel seger mot Oskarshamn. Inget att diskutera egentligen, vi var ett par klasser starkare.

Apropå det så är en vild gissning att den första tränaren som får foten är stationerad i ett småländskt lag, antagligen i en klubb som är hemmahörande i en större stad vid en stor sjö.
Citera
2023-09-29, 11:12
Medlem
Det kommer nog klagas på lampkillar i Växjö i diverse hockeypoddar närmaste dagarna...
Citera
2023-09-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Det kommer nog klagas på lampkillar i Växjö i diverse hockeypoddar närmaste dagarna...

ja, man kan tro att det första gången vissa ser en mållampa gå igång utan att pucken passerat linjen.
Citera
2023-09-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Komfortabel seger mot Oskarshamn. Inget att diskutera egentligen, vi var ett par klasser starkare.

Apropå det så är en vild gissning att den första tränaren som får foten är stationerad i ett småländskt lag, antagligen i en klubb som är hemmahörande i en större stad vid en stor sjö.
Ja att Montén anställdes är bortom mitt förstånd.

Usel i Djurgår’n och Timrå. Tog sen junior och rövslickerivägen till juniorkronorna, med landets största jobbsäkerhet.

Underpresterar sen under 5-6 år och belönas med jobb av gamla parhästen Nubben.

Båda bör kickas och det här borde inte ens vara ett problem idag. Nubbens katastrofala första säsong där han la två spelarbudgetar på att rädda upp sitt skräpbygge borde resulterat i att han skulle få gå direkt och således aldrig kunnat anställa Montén.
Citera
2023-09-29, 12:22
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
ja, man kan tro att det första gången vissa ser en mållampa gå igång utan att pucken passerat linjen.
Alla lär väl har sett det eftersom det händer lite nu och då i Plastjö.
Citera
2023-09-29, 12:45
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Alla lär väl har sett det eftersom det händer lite nu och då i Plastjö.

Vissa tror att boende utanför Kronoberg följer Läjkers....!
Klubben som väcker minst intresse
Citera
2023-09-29, 13:58
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Ja att Montén anställdes är bortom mitt förstånd.

Usel i Djurgår’n och Timrå. Tog sen junior och rövslickerivägen till juniorkronorna, med landets största jobbsäkerhet.

Underpresterar sen under 5-6 år och belönas med jobb av gamla parhästen Nubben.

Båda bör kickas och det här borde inte ens vara ett problem idag. Nubbens katastrofala första säsong där han la två spelarbudgetar på att rädda upp sitt skräpbygge borde resulterat i att han skulle få gå direkt och således aldrig kunnat anställa Montén.

Håller helt med dig. Till 100 procent. Fattar inte hur i helvete man vill anställa en sådan som Monten. Usel i både Djurgården och Timrå och sen slickade han röv även genom att gå till Linköping.
Han är borta snart.

För övrigt är Nichlas Torp den största klubbhoran någonsin. Fy fan.
Citera
2023-09-29, 22:05
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Händer i Scandinavium 5-6 gånger per säsong så det drabbar ingen oskyldig om man säger så.
Citera
2023-09-29, 23:13
Medlem
B-Dawks avatar
Är det inte ironiskt att det är just Frölunda som drabbas? Där brukar deras "målraket" brännas av i förtid lite titt som tätt. Men så har ju deras sekreteriat lite svårt för att trycka rätt på knapparna så inte ens där lyckas Växjö vara först.
Citera
2023-09-30, 03:03
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vissa tror att boende utanför Kronoberg följer Läjkers....!
Klubben som väcker minst intresse

Hela världen följer bästa mästarna Lakers istället för Lillebror 71 eller köplagen Färjestad och Rögle, eller Silver-AIK. Mvh. U know who
Citera
2023-09-30, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Hela världen följer bästa mästarna Lakers istället för Lillebror 71 eller köplagen Färjestad och Rögle, eller Silver-AIK. Mvh. U know who
Inte så insatt i Lakers trupp. Men efter din sågning av "köplagen" FBK, Rögle och SAIK. Blev jag intresserad hur man lyckats bygga ett lag i Växjö på ett sätt som präglas av orten. Tja jag hittade då en enda som var från orten.....
Inte för att jag dömmer laget efter det ( vore korkat då mitt lag är Leksand).
Men varför gör du det? Tycker allmänt denna SHL tråd hamnar mest om att hoppa på andra lag, vore trevligare att skriva och läsa här om det kunde vara en högre nivå på skrivandet här. Och respektera varandra.
Bara ett instick av mig....
Citera
2023-09-30, 10:00
Medlem
Bandyklubben mot Joels gamla lag i eftermiddag!

Vi bruka faktisk ha ganska lätt för Frölunda i alla fall dom senaste säsongerna. Ingen glömmer kvarten när vi 4-0 i matcher och typ 20-4 i målskillnad

Tror på vinst idag med 4-3 och att Ryfors måltorka ta slut idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in