Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Den
här tjejen i Expressen skriver rätt bra, på ungefär det spåret, tex de två senaste. Det är ju typiskt oppositionspolitiker. Men i Magdalenas fall är det lite väl magstarkt. Betvivlar nån väljare går på det, hur mycket hon än skramlar med sina tomma tunnor nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarapunzel
Historielöst så det förslår. Ådalen 1931, hallå, är det ingen som minns det längre?! Ho - ho, är det någon hemma i hjärnkontoret eller?!
Militären är det absolut sista man ska sätta in i detta fall. De har öht ingen kompetens för att lösa detta, det har polisen. Nu vet jag ju själv att resurserna är begränsade hos just polisen, men det som verkligen skulle behövas nu är flera särskilda händelser parallellt, för att kunna kraftsamla maximalt, i kombination med kraftfulla sociala och förebyggande insatser i tidig ålder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bubba00
Hear! Hear!
Minnena av Ådalen bleknar hör jag.
Dock lär det aldrig bli tal om manöverförband som rullar in i förorterna.
Mer sannolikt är att militära underrättelsetjänsten bistår säkerhetspolisen.
Möjligtvis kan även militära skyddsvakter användas i viss utsträckning för att avlösa våra hårt ansatta poliser. T.ex skulle vägblockader och genomsökning av personer och fordon kunna genomföras lagligt av dessa om tillfälliga militära skyddsobjekt upprättas.
Ett steg i rätt riktning är det i alla fall att gamle S öppnar för detta. Regeringen har sedan tidigare gjort gällande att man vill undersöka möjligheterna. En utredning pågår redan, som jag förstått det. Om även oppositionen tillstyrker förslaget kan detta gå snabbt och smärtfritt.
Det var då ett jädrans tjat om Ådalen.
Vad är det som säger att det måste bli likadant nu? Militären ska isf sättas in mot gängkriminella klaner. Inte demonstrerande studenter.
Bara för att det gick snett en gång för nästan hundra år sedan så kan man aldrig någonsin mer använda militären för att bistå polisen mot gängkriminella klaner?
Hur får ni ihop det resonemanget? Det låter snarare bara som något man måste upprepa utan att reflektera något vidare över det.
Åhhh, glöm inte Ådaleeeeeen. Snyft.