2023-09-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Hyckare Andersson.
Sen är ju frågan vad militären ska göra? Skjuta skarpt om nån drar en svart banan? Upplagt för Ådalen 2023.

Det är hon som är skyldig för arabiseringen av vårt land med parasiter och drägg från kulturer värre än parasiter.
Citera
2023-09-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Så det kan låta, när det kom ifrån annat håll lite tidigare var det otänkbart

https://www.expressen.se/nyheter/s-satt-in-militaren-mot-gangen/

"Den nya våldsvågen som slagit till i Sverige kräver nya åtgärder, säger Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson.

Nu föreslår hon att militären ska kunna sättas in för att hjälpa polisen, rapporterar*Aftonbladet."

Varför det? Bara luta sig tillbaka och låta dom inblandade skjuta/spränga ihjäl varandra. Polisen kan äta popcorn
Citera
2023-09-28, 21:29
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kan detta vara första steget mot en stark regering efter nästa val, S,M,SD?
Tror knappast S kommer att få någon piedestal, det som räknas nu är att åtgärda kriminaliteten vilket kommer att ta flera år. Jag tror att SD är rätt ute i sina metoder. Strängare lagar, utvisning mm. Tror att få seriösa som vill ha en förändring av rättssamhället kommer välja socialdemokraterna. Sveken har varit för många och verkligheten har kommit ikapp sossarna, de har haft lång tid på sig att åtgärda många beslut som varit grund till det vi ser idag. Ändå gjorde de ingenting fastän de haft möjlighet, istället har de lagt enorma summor på integration, summor som ofta bluffats bort och utnyttjats bland kriminella.
Jag tror det kommer fortsätta med en borgerlig regering med stort stöd av SD, L och KD.
Citera
2023-09-28, 21:37
Medlem
Militären kommer väl ändå inte göra något, det kan ju kränka någon alternativ det blir krigsbrott. Sverige i ett nötskal..
Citera
2023-09-28, 21:39
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Gendarmeri låter bra, låter kanske bättre än inrikestrupper. Det skulle bli som en stark, effektiv
polisstyrka. Som inte lägger fingrarna emellan.

Personligen skulle jag känna mig tryggare med beväpnade hårdföra män i gatubilden.

Frågan är bara var denna hårdhudhet ska hämtas ifrån?

Kan ett fredsskadat Sverige frambringa storvuxna män av den önskade kalibern?

Vidare bör inte ett gendarmeri underordnas dagens polismyndighet, den är inte vuxen uppgiften
Senast redigerad av Dystopikern 2023-09-28 kl. 21:42.
Citera
2023-09-28, 21:43
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Så det kan låta, när det kom ifrån annat håll lite tidigare var det otänkbart

https://www.expressen.se/nyheter/s-satt-in-militaren-mot-gangen/

"Den nya våldsvågen som slagit till i Sverige kräver nya åtgärder, säger Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson.

Nu föreslår hon att militären ska kunna sättas in för att hjälpa polisen, rapporterar*Aftonbladet."

Ska man skratta eller gråta? Jag vet faktiskt inte. Men en sak är säker. Socialdemokraterna, Centerpartiet och miljöpartiet (som förövrigt varit väldigt tyst kring samhällsutvecklingen kring gängvåld) tillsammans med Reinfeldts "nya moderaterna" som ligger bakom detta haveri.

Istället för att åtminstone FÖRSÖKA använda det där gråa som skvalpar runt innan för skallbenet, så skriker man nu från sosse håll att sätta in militär....
Citera
2023-09-28, 21:44
Bannlyst
Som vanligt när populistiska kärringar försöker ta tillbaka makten. Nu passar det att lova Mayhem.

Och nu ökar det väl 4% eftersom folk behöver en snuttefilt.
Senast redigerad av slimcharlesyes123 2023-09-28 kl. 21:50.
Citera
2023-09-28, 21:44
Medlem
”Skippa partipolitiken”, säger Magdalena för att redan i nästa mening börja med ”Vi socialdemokrater..”. Och sen i nästa mening ”Vi socialdemokrater…”. Och igen. Och igen.
Citera
2023-09-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Kanon att du har sådan bra kännedom om hur jag skulle agera vid ett sådant tillfälle. Tyvärr är du helt ute och cyklar. Jag hade NJUTIT av att läsa att militären knäppt en individ i typ Tensta, helt utan anledning.
("Helt utan anledning" är då alltså typ dra ett vapen mot en, ha en sprängladdning på sig, kasta sten osv osv. Du vet, helt utan anledning)
Jag å andra sidan hade nog varit den absolut tryggaste personen i Sverige. Och eftersom du har sån koll på mig, så bör du ju vara medveten om precis det.

Lägg detta "försvara gängen" tramset åt sidan nu.
Skiten måste väck. Och med det våld.
Våld löser våld. Så har det alltid varit, och kommer alltid vara.

Problemet är att detta inte försvinner för att du drar på rävjakt. Det kommer fler rävar. Roten av problemet är inte Kurdiska räven eller Tyska pungråttan eller Marockanska fladdermusen. Problemet är strukturellt och en konsekvens av vad man har prioriterat de senaste 25 åren o svensk politik. Vilket är en konsekvens av vad majoriteten av svenskar ignorant röstat för. Och då menar jag inte migrationen. Finns gott om länder som har och haft stor migration, men inte har dessa problem.

Om du inte tänker förvandla Sverige till ett skandinaviskt Irak, Egypten, Kina, Nordkorea, DDR, USA etc med allt det innebär, så är det helt andra satsningar och lösningar som krävs för att få ordning på detta varaktigt. De satsningarna kräver pengar. Om du undrar var pengarna tagit vägen de senaste 25 åren så kan du kanske läsa på lite, tex via OECD. Det är inte åsikter som framförs där, utan fakta. There is no such thing as a free lunch. Neoliberal ekonomisk teori är elitens propaganda inklädd i rationellt och vetenskapligt språk. Om inte 90% av Sveriges befolkning vore hjärndöda och historielösa amöbor som inte förstår när de blir systematiskt rånade och våldtagna (inte bokstavligt), så skulle vi inte vara här, men såhär går det när man naivt röstar, utan att förstå vad man röstar på?

Ps. För tjugo år sen kunde man ha råd med en 1 -2 rok centralt i Stockholm om man jobbade i tex butik. Vad har motsvarande råd med idag? Min poäng är inte att alla ska kunna bo innanför tullarna, min poäng är att den retarderade medelklassen som gjort bostadskarriär, tror de blivit rikare, men i själva verket har deras köpkraft minskat, både när det gäller bostäder och besök i Köpenhamn. Dvs. Vi har blivit fattigare. På vilken politik då? Ja, S har ju gått långt till höger och har egentligen fört en högerpolitik i minoritetsregering senast, men den stora förändringen av sverige skapades under psykopaterna Reinfeldt och Borg, påhejade av en historielös, naiv och okritisk medelklass. Jag skriver medelklass för jag förstår varför de 10-20% rikaste röstar på den här skiten, men vad resten av befolkningen tänker och hur de tror de gynnas av denna politik är för mig skrattretande.
Citera
2023-09-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimcharlesyes123
Som vanligt när populistiska kärringar försöker ta tillbaka makten. Nu passar det att lova Mayhem.

Och nu ökar det väl 4% eftersom folk köper det här.

M och S är samma skit och har varit senaste 20 åren. Finns falanger inom bägge som är vettiga, men de har ingen praktisk makt. Både S och M är svenskt näringslivs lilla jycke. Fortsätt rösta på den skiten och att fortsätta förvänta sig ett annat utfall är som att öppna varmvattenkranen mer för att det inte blir kallt. Dvs. Efterblivet.
Citera
2023-09-28, 21:51
Medlem
slutaletas avatar
När ser vi upploppen i central Stockholm likt Philadelphia? Känns som allt är möjligt just nu.
Citera
2023-09-28, 21:53
Medlem
Sätta in vilken militär då?
Vi har ju knappt något kvar.
Kan tänka mig att på sin höjd att försvarsmakten kan ragga upp några tusen soldater.
Sen är ju frågan rent juridisk vad som gäller. Militärer har inte polismans befogenhet. Bortsett för skyddsobjekt. Ska man in i förorten och rensa har man inget lagskydd för att bruka våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in