2023-09-29, 01:20
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimcharlesyes123
Tycker du verkar lite uppgiven och småsårad just nu. Det är väl bra att någon startar en tråd och försöker i alla fall? Men jag vet inte vad du har för med om för någonting, som en viss politiker undrade.

De é ba käbbel
Citera
2023-09-29, 01:21
Medlem
Detta kanske igentligen är en humortråd men grundidén funkar.

Fast det ska inte utföras via Flashback utan lokalt, med en kärna som ni känner från början och vet vad de anser om utvecklingen. Sedan behövs det vissa beståndsdelar till:

1. Någon bör vara polis med kännedom om dom lokala raketforskarna.
2. Någon ungdom bör värvas – igen: som man har en relation till, t.ex. barn/fosterbarn, som kan smälta in i dom här miljöerna. Inte för att sändas in som spion eller gillra en fälla, men för att ha allmänn koll på vad som pågår, vilka ställen dom går på och så vidare. Även dom som inte är med i gäng men t.ex. går i samma klass som ett par små mördare har grundläggande koll, tänker jag.
3. Det bör finnas någon slags militär bakgrund hos några.

Spinn gärna vidare på det här som jag tror mer realistiska spåret! Vad för slags operationer ska man syssla med?
Citera
2023-09-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Finns tråd här om dem. Men minns inte namnet heller. Tror de var igång nyligen dock.
Ska man bli stor inom det finansiella/kriminella så är man redan för stor för gäng och lagar när man börjar.
Gangland.

Nja. Jag tror vissa investerar sig uppåt även om många nog går i konkurs så att säga. Men ja, för det mesta i livet så krävs pengar för att göra pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Gangland är det vi pratar om nu va?

Sisådär som kriminella, men som komiker sparkade de in nya dörrar
Ja jag tror att det var Gang Land. Sköna tomtar. Allt kul verkar borta och grundaren åkte till Ukraina Det var inte killar lämpade för strid.

Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Jo tyvärr blir det så med stigande ålder. Man hänger inte med i matchen, komma med originella ”ta kuk” skämt och så är liksom i periferin av sitt medvetande, man hör men man förstår inte.

Tack för din feedback OtursAktivist!
Men piss är orginellt? Nä självklart inte eftersom I ain't mad atcha vill jag ju sjunga men det ska ju vara I ain't nobodies lover. Så giggle at a fu real är inte min refräng och jag behöver inte hänga med i skit jag lärt mig ignorera och strunta i för att det inte ingår i mitt vardagsliv.

De flesta som drar en lina får hybris när de tänker på alla de känner och tar kuk för. Det kan ju vara metaforislt symboliskt eller på riktigt men du förstår när jag "tar kuk" gör jag det av lust och lika, inte för att försöka få makt eller inbilla mig sådan.

So darling, please bend over.
Citera
2023-09-29, 01:28
Bannlyst
Gubbar de försöker uppenbarligen redan infiltrera oss. Rycker kabeln ett tag.
Citera
2023-09-29, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det börjar likna en Batman-film.
En stor skurk som sätter skräck i stan, han och hans fotsoldater.
Polisen står maktlös.
Då kommer räddaren i nöden som ska besegra den onde!

A fan, jag är på. Om vi har trikåer på oss, tajta ska dom va.

Låter som filmen Kick-Ass. Om du inte sett den så kan jag rekommendera den
Citera
2023-09-29, 02:14
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Gubbligorna finns ju redan HA o andra mc klaner. De lyfter inte ett finger, för de vet att de inte skulle ha en chans mot förortsgängen..

Då har du glömt bort det stora nordiska MC-kriget på 90-talet.

"Konflikten uppstod från tvister om territorium och organiserad brottslighet, samt personliga fejder inom motorcykelkulturen. Närmare bestämt sökte medlemmarna i båda grupperna monopol på rätten att bedriva brottslighet i vissa geografiska områden.[3] Kriget resulterade i att 11 gängmedlemmar och en civilperson dog.[4] Klubbarna använde bilbomber, maskingevär, handgranater, pansarskott och handeldvapen under gängkriget, och mordförsök gjordes till och med inne i fängelser.[5] Majoriteten av konflikterna ägde rum i eller runt Köpenhamn i Danmark, Helsingfors i Finland, Oslo i Norge och Helsingborg i Sverige."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_nordiska_MC-kriget
Citera
2023-09-29, 02:28
Medlem
HilluPillus avatar
Om en svensk gubbliga ska göra något finns ju bara ett alternativ.

Knäppa Räven, Jordgubben och Greken. Sen knäppa deras efterträdare.

Ge sig på springarna gör ju inte ett skit. För varje springare dom skulle avrätta dyker 5 nya upp.
Citera
2023-09-29, 02:33
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det börjar likna en Batman-film.
En stor skurk som sätter skräck i stan, han och hans fotsoldater.
Polisen står maktlös.
Då kommer räddaren i nöden som ska besegra den onde!

A fan, jag är på. Om vi har trikåer på oss, tajta ska dom va.
Som Peter Mangs?
Citera
2023-09-29, 02:34
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Då har du glömt bort det stora nordiska MC-kriget på 90-talet.

"Konflikten uppstod från tvister om territorium och organiserad brottslighet, samt personliga fejder inom motorcykelkulturen. Närmare bestämt sökte medlemmarna i båda grupperna monopol på rätten att bedriva brottslighet i vissa geografiska områden.[3] Kriget resulterade i att 11 gängmedlemmar och en civilperson dog.[4] Klubbarna använde bilbomber, maskingevär, handgranater, pansarskott och handeldvapen under gängkriget, och mordförsök gjordes till och med inne i fängelser.[5] Majoriteten av konflikterna ägde rum i eller runt Köpenhamn i Danmark, Helsingfors i Finland, Oslo i Norge och Helsingborg i Sverige."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_nordiska_MC-kriget
Wow 11 döda under 3 år i 4 länder.

Det har dödats lika många i Sverige i september.

De mc gubbarna från det kriget är dessutom ca 60 år gammla idag.
Citera
2023-09-29, 02:36
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Finns tråd här om dem. Men minns inte namnet heller. Tror de var igång nyligen dock.
Ska man bli stor inom det finansiella/kriminella så är man redan för stor för gäng och lagar när man börjar.
Raffa?
Citera
2023-09-29, 02:37
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Raffa?
Gangland. Men Raffa kanske var en del?
Citera
2023-09-29, 03:56
Medlem
Förts gnälla på att han (och jag) blev full av ölen grannen smuggla in, sen bli lika full själv och sen inget skit alls. Skratta lite vid frukosten kanske. Självklart ska vi åka vasaloppet i år. Och faktiskt gör det. Till skillnid från flashbackare som tokrunkar vare vaken sekund. Tru story. https://www.youtube.com/watch?v=MJDNw4NaxBo
Senast redigerad av bul-11-33 2023-09-29 kl. 04:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in