2023-09-28, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Kristersson ska hålla tal till nationen nu kl 19.

Han måste ta på sig en grön militärklädsel nu typ Zelensky för att visa att han tar det på allvar, det kommer att sätta skräck i bovarna och sända signaler till omvärlden som tänker på vad som händer i sverige nu hela dagarna.
Citera
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Polisen behöver avhjälpas, det är en övermänsklig uppgift de står inför, de kommer bli utbrända, både fysiskt och mentalt.

Försvarsmakten kan hjälpa till med mycket, spaning, avlyssning, vägspärrar, vakta farliga högrisk fångar, förhör, deporteringar av farliga kriminella. Finns utbildade Militärpoliser för sådant.

Dock med dagens ÖB tror jag inte något kommer genomföras, behövs ny ledning som vågar vissa tuffa tag. Vi har ett inbördeskrigsliknande tillstånd i Sverige.
Hur vet du med dagen ÖB inte kommer göra nånting? Känner du honom personligen? Källor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Min styvfar hade ett bra uttryck på fenomenet:

Exakt så! För min del blir det varken Gucci eller nåt annat. Bara till att spara så mycket det går så att jag kan lämna det sjunkande skeppet Sverige. Det här landet är totalförstört av massinvandringen med gängkriminalitet och islamisering som följd.
Citera
2023-09-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ja men varför känns det som att diskutera med tjattriga delfiner här på forumet då?

Alltid en snabb lösning, helst någon med vapen likt militär. Har folk slutat tänka helt och hållet?

Militär på gator kommer att utnyttjas för vi är inte klara med skiftet unna. Vi har en försmak just nu bara men det kommer bli kaotiskt. Alla ser ju vart utvecklingen går åt, censur, lagar, övervakning etc, militär?

Dom tänker inte, det är känslostormar skapat av deras hat.

Med en ytterkantshögerpolitik som vissa av dom mer extrema vurmar för här så kommer vi leva i ett övervakningssamhälle, närmar oss Nordkorea ironiskt nog.
Citera
2023-09-28, 18:26
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
S tar alltid efter SD i slutändan. Först är de nazister och hemska människor sen kommer de med exakt samma förslag.

https://tv.aftonbladet.se/video/356953/akesson-om-att-saetta-in-militaeren-foer-att-bekaempa-brottslighet-det-har-jag-tyckt-laenge

. . . tills de snott väljare från SD. Sen är de tillbaka. Knappast att Maggans skulle beordra militären om hon hade makten.
Citera
2023-09-28, 18:26
Medlem
Imnshos avatar
Först vill vi veta hur många klockor som togs från gängen av Damberg.

Vad ska militären göra? En massa kärringar och bögar som knappt vet fram och bak på en bössa.
Citera
2023-09-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ja men varför känns det som att diskutera med tjattriga delfiner här på forumet då?

Alltid en snabb lösning, helst någon med vapen likt militär. Har folk slutat tänka helt och hållet?

Militär på gator kommer att utnyttjas för vi är inte klara med skiftet ännu. Vi har en försmak just nu bara men det kommer bli kaotiskt. Alla ser ju vart utvecklingen går åt, censur, lagar, övervakning etc, militär?

Jag har påpekat att det kommer mera och det kommer vara flera gånger värre än vad det är nu. Dom kommer öka terrorn och rädslan i mänskligheten samtidigt som dom utnyttjar människor till att rösta på partiet som tar bort våra fri & rättigheter.

Det kommer ej bli att militär går ut och tar bort kriminalitet. Det blir du och jag och alla andra dom inte gillar också.

Men vi befinner ju oss praktiskt taget i ett inbördeskrig. Det skjuts ju överallt. Sverige är en krigszon. Har det undgått dig? Jag har rent mjöl i påsen så allt för att stävja detta våld är välkommet enligt mig. Då.får det bli övervakning, censur och lagar. Detta måste upphöra.
Citera
2023-09-28, 18:30
Medlem
Ta in specialstyrkor från ett land som har moralen att utföra ett bra arbete mot bra betalning men som inte kan rasistanklagas.

Vettefan varifrån, Italien, Spanien, Mexiko, nåt asiatiskt land, whatever, take your pick.

Så när babbarna skriker/skjuter/spränger så kommer specialstyrkan in och kn*llar sönder deras habibirövhål med våld. När Aftonbladet senare skriver om att nyadeln har blivit illa behandlade av typ mexare eller thailändare så är det ingen som bryr sig, de är ju inte ”vitt våld”.

Babbe lär sig då att det är slut med det svenska daltandet, och vi lägga pengar på en ny svensk polissatsning som är dömd att misslyckas från start.
Citera
2023-09-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbie27
Men vi befinner ju oss praktiskt taget i ett inbördeskrig. Det skjuts ju överallt. Sverige är en krigszon. Har det undgått dig? Jag har rent mjöl i påsen så allt för att stävja detta våld är välkommet enligt mig. Då.får det bli övervakning, censur och lagar. Detta måste upphöra.

Inget jag upplevt.

Sluta umgås i kriminella kretsar, missbruka o.s.v. så kommer du inte knappt uppleva någon skillnad från hur Sverige var för 20 år sedan. Även då hade vi våra issues med gäng, missbruk och dylikt, precis som alla länder.

Varför har länder där det är lika mycket eller mer invandring inte samma problem som vi har?

Jag menar inte att vi inte bör göra något åt kriminaliteten o.s.v. den behöver stävjas givetvis, men vissa människor här lever i en alternativ verklighet, Sverige är en krigszon där det skjuts överallt? jo tjena. skjutningar och kriminaliteten är högst limiterad till sådana miljöer där gängen och kriminella opererar.
Tycker det är lika tryggt som i Spanien och Danmark här. Även om det finns issues vi bör jobba på så överdriver ni något enormt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-09-28 kl. 18:35.
Citera
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ja försvarsmaktens hercules flygmaskiner skulle man kunna använda för att transportera buset långt härifrån?

destination https://www.theguardian.com/world/2023/aug/13/ukraine-desperate-for-help-clearing-mines-says-defence-minister
Man skulle kunna göra som Pinochet och släppa av patrasket från hög höjd långt ut över havet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barbie27

Detta upphör endast om vi vet vad som attackerar oss och hur. Hur media formar oss och att vi tar hand om våra barn och inte behandlar dom illa.

Militär på gator? dummaste jag hört!

Dom släpar ut er sen från er mammas källare med er hårt hållande i erat ps5, radar upp er och skjuter er i tinningen eller nacken.

När du sen står på knä är det sista du gör att ropa på mamma sen kissar du på dig.

Poliser och militärer löser inget för det är ett mänskligt problem som skapas från barndom.
Senast redigerad av DevilsDen 2023-09-28 kl. 18:37.
Citera
2023-09-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Ta in specialstyrkor från ett land som har moralen att utföra ett bra arbete mot bra betalning men som inte kan rasistanklagas.

Vettefan varifrån, Italien, Spanien, Mexiko, nåt asiatiskt land, whatever, take your pick.

Så när babbarna skriker/skjuter/spränger så kommer specialstyrkan in och kn*llar sönder deras habibirövhål med våld. När Aftonbladet senare skriver om att nyadeln har blivit illa behandlade av typ mexare eller thailändare så är det ingen som bryr sig, de är ju inte ”vitt våld”.

Babbe lär sig då att det är slut med det svenska daltandet, och vi lägga pengar på en ny svensk polissatsning som är dömd att misslyckas från start.

Navy Seals? CIA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in